Norrlandsboy
Aktiv medlem
Tack för svaret, jag kommer nog att besöka Isaan när jag kommer till Thailand nästa gång. Jag har 5-6 år kvar till pensionen men det lär bli Thailand som min ålderdomshem.Hej
1. Vad lägenheter kostar vet jag inte alls, vi håller ju till på landsbygden och där finns inget sånt, men ett hus i Udon Thani köpte frugans syster för 3.5 miljoner baht, det ligger i ett område med många falanger, det finns gemensam pool, säkerhetskontroll vid infarten o.s.v, detta hus var helt nybyggt och hon var första ägaren.
Ett äldre sånt här hus kostar mellan 1.5 och 2 miljoner baht uppe i Nong Khai, men då ganska centralt.
2. Samma här vet inget om det, själv lever vi ju billigt eftersom vi äter och bor på samma sätt som övriga i byn, men inte ens i städerna är det dyrt, man kan leva på allt ifrån 10 000 baht per månad till i princip hur mycket som helst.
3. Jag tycker absolut att folk är vänligare, ärligare, generösare och mer intresserade av utlänningar här uppe, det är lätt att få vänner och det är inte bara pengar det handlar om här, men jag är ju partisk och redan frälst så alla kanske inte upplever det på samma sätt.
Men det är helt klart stor skillnad mot en turistort, där handlar ju nästan allt om pengar, utlänningar ses ofta som en vandrande ATM, dubbel prissättning och blåsningar är vardag där, här uppe finns det betydligt mindre av detta.
Mvh isan lover
Tack fina du