Farangmat i Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Här kan man se hur mycket fibrer olika grönsaker, bröd, gryner etc innehåller http://kostateljen.se/fiber.html

Det finns ju havregryn med tillsatt vetekli i som ger mer fiberrik gryn.
http://www.axa.se/vara-produkter/gryn/fiberberikade-havregryn/
Kanske denna Berrlund menar!

Visst kan man blanda in vetekli , men lika gott då att äta lite mer gröt efterssom det bör vara samma mängd fibrer i vetekli och havregryn, båda består ju av fibrer till i stort sett 100% Havregryn ÄR till 100% fullkorn

Senast redigerad av en moderator:
Visst kan man blanda in vetekli , men lika gott då att äta lite mer gröt efterssom det bör vara samma mängd fibrer i vetekli och havregryn, båda består ju av fibrer till i stort sett 100% Havregryn ÄR till 100% fullkorn
Visst men @Janne har rätt. Jag menar dom med vetekli och tycker att dessa är mycket bättre. Men det är en smaksak som allt annat.

Jo ,jag bara retas med Dig Berra , Annars finns ju Gyllenhammars havregryn i sverige , vilka jag gillar bäst ;)

Jaja, jag skiter i vilket, bara växlingskursen blir bättre snart. Det skriver jag bara för att tråden hållit sig till ämnet så onormalt länge....

Är havregrynsgröt den enda nyttiga farangmaten, jag hade ju hoppats på att tråden skulle utvecklas inte bara handla om gröt ;)

555 ingen här som äter nyttigt förutom frukosten kanske.

Är inte havre till hästar?

Är havregrynsgröt den enda nyttiga farangmaten, jag hade ju hoppats på att tråden skulle utvecklas inte bara handla om gröt ;)
Jo du har rätt men är man beroende av den så var det en bra diskussion. Vi kan ju diskutera hamburgare, pizza och pasta istället. ;)

Havregryn finns i lite olika förpackningar, köp dock aldrig i pappersförpackning om ni inte vill ha med djur i.
Mc Garret har 3st olika, blå, grön och röd påse. Jag tycker att den röda som inte är så hårt krossad är bäst, sen grön och sist den blå. Den gröna och blå finns på Lotus Tesco och den röda på Makro.
uploadfromtaptalk1457253694299.jpg

Den röda är nog musli,den gröna äter jag sedan den kokats i micro 3min. med 1 del havre samt 3 delar vatten,på ganska hög temp.Finns på Big C .

Mc Garret har som Nmax skriver typer Havregryn ,endast olika typer ,dvs rolled eller vanliga som tillex Gyllenhammars . Men alla tre ar havregryn

Havregryn som jag köper på Tesco eller Macro. Kokosbollar jag gör till grannarnas ungar är grymt bra. Gröt äter jag inte och så bli fiberinnehållet också ointressant.
DSC_0631.JPG

Nu får det vara nog med havre, det är ju till hästar här bild på riktig mat till män.
Grillat o klart, en lagom kall Chang till så är herrmiddagen klar.
1467702536916.jpg

Men jag vill börja dagen med havre som jag gjort i över 50år.

Så denna grillmat har jag ej testat ännu, men när tillfälle ges, så ska jag hugga i med tänderna.
Jag föredrar hellre vatten eller LEO.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp