Rätt och fel Farangs beteende i Thailand

Hej

Att skölja händerna ofta enda alternativet, i många toaletter i offentlig miljö finns det ju ibland bara kallt vatten att tillgå och då blir det ju detta som används, samma sak med tvål, om det finns tvål används den oftast.

Mvh isan lover
Jag har sett många thai komma från pissoaren utan att stanna vid handfatet. Tvål finns vanligtvis även om varmvatten saknas. Gäller bensinstationer belägna runt om i Thailand.

Frun lyckas inte hålla sig sval i värmen. Hon svettas alltid och klagar på att det är för varmt.
Fast hon är nog egentligen inte thai då hon verkar ha alldeles för många avvik enligt norm och thaistandard.
Hustrun klagar över värmen och svettas också. Men hon är kvartskines så hon räknas kanske inte som riktig thai.

Jag har sett många thai komma från pissoaren utan att stanna vid handfatet. Tvål finns vanligtvis även om varmvatten saknas. Gäller bensinstationer belägna runt om i Thailand.
Blev tvungen att gå på skithuset för att göra nr 2 idag då vi besökte det första templet,där fanns inget skithus papper så fick ju köra med rövduschen och ett finger...
Sedan utanför fanns endast ett tvättställ med kallvatten, ingen tvål....Så sköljde och gnuggade så bra det gick..men inte kändes det fräscht och rent på händerna efteråt..
Tog faktiskt några stora löv där ute och gned händerna...

Hej

Ja det är ju dumt när chansen att tvätta sig eller åtminstone skölja av händerna finns, men såna här individer hittar du nog i hela världen.

Mvh isan lover

Hej

Ja det är ju dumt när chansen att tvätta sig eller åtminstone skölja av händerna finns, men såna här individer hittar du nog i hela världen.

Mvh isan lover
Till och med i Thailand.

Men kanske man undviker att fördela baceluskerna om man nogsamt håller isär vad toahanden respektive mathanden gör.

Senast ändrad:
Till och med i Thailand.
Hej

Jo dom finns nog överallt men mitt intryck är ändå att Thailändare rent generellt är renliga och sköter sin hygien väldigt bra, bara det att man kan äta det mesta varsomhelst utan att bli dålig i magen tyder ju på att hygienen är god även om det alltid finns undantag.

Mvh isan lover

Hej

Nu pratar du uppenbarligen om sånt som du inte har en aning om när du skriver ”ingen av er har varit någon längre tid i Thailand de senaste 25 åren”, allt är ju relativt men 3-6 månader om året ifrån 1985 fram tills pandemin är ju inte så lite tycker jag, totalt är det väl drygt 12 år nu.

Sen har jag många gånger tidigare skrivit att hur länge man har ”vistas” i ett land är ett ganska trubbigt sätt att mäta grad av integrstion, språkkunskaper och anpassning till det nya landet, vore det så enkelt att det bara handlade om att ”vistas” i ett land ett antal år för att anses vara en integrerad del av det nya landet och dess kultur så borde väl varenda Somalier, Etiopier och Arab som ”vistas” i Sverige också veta och kunna allt om Sverige, vara väl integrerade, språkkunniga och anpassade till vår kultur.

Själv tror jag inte att det är riktigt så enkelt, det finns nog dom som snabbare anpassar sig och dom som nästan aldrig gör det hur länge dom än blir kvar, människor är inte stöpta i samma form.

Mvh isan lover
Jo självklart tycker du det och visst tvivlar jag inte på att du är 3 månaders per år intigrerad, grattis.

Men tänk om de som lever, arbetar och umgås med Thailändare i huvudsak inte odlar ris, äter orm eller ens romatiserar bylivet, bylivet tjejrna i Pattis kanske inte är så roade av men ändå går ju pipelinen ut i den riktningen...

IL du skrev att du gick med i TT för att Thaitjejer bad dig att försvara deras heder, jojo du, jag vet och gemensam kvinnovän i Trollhättan på den tiden kan nog berätta sanningen, och fler andra.
Men du kommer aldrig fatta att de flesta av oss inte odlar ris, sitter runt stenbordet eller ens ser allt i ett rosa skimmer i iver att alltid framstå som den som vet mest och intigrerar bäst. hejaheja.....

Hej

Jo dom finns nog överallt men mitt intryck är ändå att Thailändare rent generellt är renliga och sköter sin hygien väldigt bra, bara det att man kan äta det mesta varsomhelst utan att bli dålig i magen tyder ju på att hygienen är god även om det alltid finns undantag.

Mvh isan lover
Hej.
Kan bara instämma i ovanstående. I den familj där jag för det mesta tillbringar min tid i Thailand är man väldigt noga med hygienen. Dusch minst två ggr dagligen. Man svettas inte heller lika mycket som västerlänningar (som t.ex jag, som det rinner floder av så fort jag vistas utanför AC-område :).) När man äter tillsammans så finns det alltid en stor skål med vatten att skölja händerna i.

Att äta mat från nåt stånd vid vägkanten är nästan riskfritt. Man steker allt så hårt att allt levande som bakterier o virus dör. Jag har åkt på matförgiftning någon gång, men då har det varit på någon restaurang där man har haft gammalt ris t.ex.

Sen gäller det ju naturligtvis att vara försiktig, vilket man lär sig efter ett antal besök i landet. Man har en annan bakteriekultur i magen när man kommer från kalla Sverige än vad man utsätts för när man kommer till Thailand.

MVH
Lilla Fridolf

Hej.
Kan bara instämma i ovanstående. I den familj där jag för det mesta tillbringar min tid i Thailand är man väldigt noga med hygienen. Dusch minst två ggr dagligen. Man svettas inte heller lika mycket som västerlänningar (som t.ex jag, som det rinner floder av så fort jag vistas utanför AC-område :).) När man äter tillsammans så finns det alltid en stor skål med vatten att skölja händerna i.

Att äta mat från nåt stånd vid vägkanten är nästan riskfritt. Man steker allt så hårt att allt levande som bakterier o virus dör. Jag har åkt på matförgiftning någon gång, men då har det varit på någon restaurang där man har haft gammalt ris t.ex.

Sen gäller det ju naturligtvis att vara försiktig, vilket man lär sig efter ett antal besök i landet. Man har en annan bakteriekultur i magen när man kommer från kalla Sverige än vad man utsätts för när man kommer till Thailand.

MVH
Lilla Fridolf
Jag måste också hålla med. Hygienen med dusch, handtvätt och tandborstning är absolut inget problem hos oss heller. Det är egentligen bara bordskicket som kan lämna lite övrigt att önska. Särskilt hos eventuella gäster.

När jag jobbade på BEC school i Pattaya så gick ofta tjejerna på ena sidan av vägen och jag på den andra sidan när vi skulle gå och äta.

Orsaken var att ingen av tjejerna ville felaktigt bli utpekad som bartjej.

Dom berättade det för mig eftersom jag undrade lite över beteendet.

En tjej som jobbade i en bar på soi 7 berättade att hon ofta fick glåpord från andra thailändare när hon gick bredvid en farang.

Det är möjligt att detta förändrats senaste 10 åren men på den tiden var det mycket skitsnack och fördomar mot bartjejer även bland vanliga thailändare.

BTT
Spelat snooker med pojken idag efter lunch på "farang" bar i Nana....Innan 4WD toktuk till Klong Töy? Innan gräsrökarna sätter sig ;) . Grabben har talang o vid det klockslaget är flickorna som i vilken risby som helst :thumbsup:. Tyvärr så påbörjas alkohol intaget tidigt pådrivet av arbetsvillkoren till lockande musik för vit skinn...Buissnis as usually men en tragik i människors värde. Hur som helst så hade vi alla kul ihop innan marknaden öppna o de ä nog bara en boll I rullning innan det brakar ihop igen:rolleyes::xmas_smiley:. Om man är osäker på sin Apsaras tidigare liv så har jag skrivit tidigare om hur man begär ut historik o anställning i dom 4 zonerna.

Själv svettas jag sällan så faller inte i kategorin men ja, jag har sett folk sittandes med uppknäppta skjortor och fet mage hängandes ut både på forumet och irl på restauranger.
Och kan säga att är inte aptitretande att se en halvnaken fet svensk när man äter.

Själv svettas jag sällan så faller inte i kategorin men ja, jag har sett folk sittandes med uppknäppta skjortor och fet mage hängandes ut både på forumet och irl på restauranger.
Och kan säga att är inte aptitretande att se en halvnaken fet svensk när man äter.

Det är ofta så vanliga människor ser ut.

Få av oss ser ut som fotomodeller eller filmstjärnor eller kroppsbyggare.

Jag vet för övrigt inget osexigare än en trådsmal fotomodell.

Betydligt sexigare med en kvinna som har lite fett på kroppen.

BTT

Det är ofta så vanliga människor ser ut.

Få av oss ser ut som fotomodeller eller filmstjärnor eller kroppsbyggare.

Jag vet för övrigt inget osexigare än en trådsmal fotomodell.

Betydligt sexigare med en kvinna som har lite fett på kroppen.

BTT
Ja men sitta med uppknäppt skjorta och magen hängande över bordet eller bar överkropp på restaurang ursäktar inte det.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp