Finland lyckligast i världen, Thailand på 46 plats.

 
Det köper jag verkligen , och eftersom jag bott mycket i Finland samt pratar hyfsat , i alla fall pratade Finska så vet jag att en stor del av folket är riktiga rasister 555:):):):)

Trevligt när man förstår finska och hör finskazi...finska”ickestationerade” gubbar och kärringar snacka.
Snacka om svårintegrerat folk. De flesta länder har försökt i typ 500år och ingen har lyckats.
 
Enligt min uppfattning ett arbetsamt samt yrkeskunnigt folk , mycket arbetsmoral även för mindre kvalificerade yrken.
Bla. därför flyger jag helst Finnair ,, seriös personal ,, Ett svårkuvat folkslag , det som nu händer i Sverige är otänkbart i det landet
 
Hmmm.. finns det någon här som skulke vilja bo i Finland hellre än tex. Sverige eller Thailand?
Ja har kört igenom Finland, och det tror jag är det tråkigaste landet jag besökt.
Allt verkade 30-50% dyrare än i Sverige och folk verkade riktigt fattiga.
Om alla undersökningarna bygger på marknadsundersökningar och intervjuer SÅ FÖRSTÅR JAG FULLSTÄNDIGT varför dom vinner allt. För maken till överdrivare har jag aldrig mött:
Jag var marknadsknalle och alla jag träffade sa att åk till Finland och stå o sälj på torget så blir du RIK. För dom säljer så himla bra där typ 50-80.000om dagen. Sagt och gjort... resultatet var typ 500-800 kr om dagen.

Mvh. K
 
Finland är fint , ett bra folk , men lyckliga vill jag inte kalla dem , det mesta går i moll , melankolisk musik , melankoliska tystlåtna människor ... Nej , det är "fake news"
 
Hmmm.. finns det någon här som skulke vilja bo i Finland hellre än tex. Sverige eller Thailand?
Ja har kört igenom Finland, och det tror jag är det tråkigaste landet jag besökt.
Allt verkade 30-50% dyrare än i Sverige och folk verkade riktigt fattiga.
Om alla undersökningarna bygger på marknadsundersökningar och intervjuer SÅ FÖRSTÅR JAG FULLSTÄNDIGT varför dom vinner allt. För maken till överdrivare har jag aldrig mött:
Jag var marknadsknalle och alla jag träffade sa att åk till Finland och stå o sälj på torget så blir du RIK. För dom säljer så himla bra där typ 50-80.000om dagen. Sagt och gjort... resultatet var typ 500-800 kr om dagen.

Mvh. K
Om nu Finland skulle va bra på nått så kan ju tänka sig tex Formel 1, rally var dom bra på förut ända till lökraparna tog över, dom stog ut med ryssen i 4 år 1939 - 1944, lite hjälp från Sverige fick dom. Men vad jag som är född i landet och inte bott där sedan 1980 skull kunna peka på är alla bra rockband som dykt upp, tex Hurriganes på 70 talet, Hanoi Rocks sedan på 90 talet kom the Rasmus, the Him, Nightwish, på 2000 talet kom Lordi, Darude och Sunrise Avenue.
 
Har ju bott 46 år i Sverige fast åren kring 2010 jobbade jag på ett finskt företag. Hade bland annat råvaruprovning på mitt bord så jag hade rätt bred kontaktyta med alla typer av folk.
Måste säga att Finland är ett trevligt land och faktiskt rätt lättsam stämning på arbetsplatserna.
Var faktiskt själv rätt förvånad för enligt mitt sätt och se har landet gått framåt enormt på alla plan.
Att det raljerars här och dras några enstaka exempel är ju inte så övertygande.
Mest fördomar anser jag. Skulle jag välja att flytta från Thailand, vilket bör inte hända, så skulle kunna likaväl välja Finland som Sverige fast även det säger inget om statistiken som ligger bakom urvalet.
Så svenskar, det är bara att erkänna Finland har nöjdast folk i världen 2018.
 
Har själv nära finska släktingar. Dom är lyckliga vad jag vet. Men ingen bor eller har bott i Finland de senaste 30 åren...
 
Hej

Rapport: Svenskarna fjärde lyckligast i världen​

Svenskarna har blivit lite lyckligare det senaste året och är nu det fjärde lyckligaste folket i världen. Det visar FN-sponsrade World happiness report, som bygger på Gallup-undersökningar där människor får svara på frågor och själva skatta sin lycka.
Rapporten visar på sex områden som tycks påverka människors känsla av lycka, skriver CNN: BNP per capita, socialt stöd, medellivslängd, frihet, generositet och uppfattning om korruption. Och i exempelvis Finland – som för sjunde året i rad är ohotat i lyckotoppen – verkar man stå rätt stadigt inom alla de områdena, säger professorn John Helliwell.
– Plånböcker lämnas tillbaka om de tappas på gatan, människor hjälper varandra dag ut och dag in och hälso- och utbildningsmöjligheter håller mycket hög kvalitet, säger Helliwell som är en av grundarna bakom studien.

Så här placerar sig några av länderna
.

1. Finland
2. Danmark
3. Island
4. Sverige
5. Israel
6. Holland
7. Norge
8. Luxemburg
9. Schweiz
10. Österrike
.
.
.
58. Thailand
.
.
.
72. Ryssland


Mvh isan lover
 
Senast ändrad:
Hej

Rapport: Svenskarna fjärde lyckligast i världen​

Svenskarna har blivit lite lyckligare det senaste året och är nu det fjärde lyckligaste folket i världen. Det visar FN-sponsrade World happiness report, som bygger på Gallup-undersökningar där människor får svara på frågor och själva skatta sin lycka.
Rapporten visar på sex områden som tycks påverka människors känsla av lycka, skriver CNN: BNP per capita, socialt stöd, medellivslängd, frihet, generositet och uppfattning om korruption. Och i exempelvis Finland – som för sjunde året i rad är ohotat i lyckotoppen – verkar man stå rätt stadigt inom alla de områdena, säger professorn John Helliwell.
– Plånböcker lämnas tillbaka om de tappas på gatan, människor hjälper varandra dag ut och dag in och hälso- och utbildningsmöjligheter håller mycket hög kvalitet, säger Helliwell som är en av grundarna bakom studien.

Så här placerar sig några av länderna
.

1. Finland
2. Danmark
3. Island
4. Sverige
5. Israel
6. Holland
7. Norge
8. Luxemburg
9. Schweiz
10. Österrike
.
.
.
58. Thailand
.
.
.
72. Ryssland


Mvh isan lover
Man är även bra på att skjuta på varandra! :xmas_smiley:
 
Dottern som bor i Finland tycker att de flesta är tråkiga, ler sällan och är allvarliga och tunga i sinnet.

Det är också en form av lycka.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp