Flyg och övriga transporter i Coronatider

Hej

Var det en restriktion eller en rekommendation?

Bor ju själv på en plats dit sommarstugeägare vallfärdade i våras trots att myndigheterna uppmanade dessa att stanna hemma, mig veterligen fick dom inga påföljder när dom vägrade följa dom råd som gavs, i andra länder väntar dryga böter om man inte följer myndigheternas direktiv.

Mvh isan lover

Nja i Thailand kan man kröka med polisen och sen köra även om det är emot lagen, har jag hört :)

/ SatanG

Nödvändiga resor har det aldrig varit problem med. Det är nog inget land som har stoppat det.
Det är även lov att åka till månen och har aldrig varit förbud mot det.
Om des sedan är näst intill omöjligt gör ju inte att det är förbjudet.
Välkommen tillbaka till TS
Tyckte du klagade på att det var problem i Sverige, men var väl en onödig resa då. Jag gjorde några resor, som i mitt tycke var nödvändiga men kanske inte för andra. Jag hade inga problem.

En fråga till experterna, det har inget med tråden o göra.
Om jag vill bjuda min tirak till Sverige för 4 veckor resa som vanlig turist har hon chansen att få resa hit eller är det svårt?
Har någon erfarenhet av såna inbjudningar?

Poängen var att du var kritisk till när folk inte följer myndigheters direktiv men samtidigt har du varit tydlig med att det är ok att bryta mot lagen i Thailand, det förstod du nog?

/ SatanG

Hej

Ja jag misstänkte att det var något sådant du var ute efter.

Den svenska strategin med ett öppet samhälle bygger ju på att folk tar till sig av dom råd och rekommendationer som ges, det har vi väl trots allt varit ganska bra på, blir det för många som helt struntar i dom direktiv som ges kommer strategin inte att fungera.

Mvh isan lover

ÄVEN jag har krökat med poliser, sen var det en chaufför som körde en riktig gammal cola bil som satt o drack med oss som sedermera fick hjälp av polisen att komma upp i hytten. så kan de också gå till på landsbygden

Hej

Ja lagar och regler betyder inte så mycket överallt och ju längre man kommer ifrån Bangkok ju mindre påverkan har dom på folk, om det kan man ju ha olika åsikter men så fungerar det i praktiken.

Mvh isan lover

En fråga till experterna, det har inget med tråden o göra.
Om jag vill bjuda min tirak till Sverige för 4 veckor resa som vanlig turist har hon chansen att få resa hit eller är det svårt?
Har någon erfarenhet av såna inbjudningar?
Jag har hört att Sverige inte utfärdar visum som turist just nu. Skulle dem ska hon ju sen sitta i karantän när hon kommer tillbaks. Osäker om man kan boka det redan innan man lämnat Thailand, är nog viss väntetid. Kan hon inte stanna längre?

Hej

Den svenska strategin med ett öppet samhälle bygger ju på att folk tar till sig av dom råd och rekommendationer som ges, det har vi väl trots allt varit ganska bra på, blir det för många som helt struntar i dom direktiv som ges kommer strategin inte att fungera.

Mvh isan lover

Håller med, men varför får/kan inte andras direktiv och lagar också ses som en strategi man bör följa?
Vi är nog inte så olika i detta tänket, jag följer inte heller alla lagar om det inte är uppenbart att kostnaden blir högre än vinningen så min kritik mot dig är helt enkelt bara att hade jag haft en stuga på västkusten hade jag skitit fullständigt i direktiven. Precis som du gör med lagar när det passar dig alltså :)

Trevlig helg på dig / SatanG

Hej

Mvh isan lover
Tyvärr har det ju inte skett överallt. De som får lida för det är ju de äldre som fortsatt efter 6 månader är isolerade.

Du bor väl inte i Sverige :) Jag syftar på Stockholm främst, men även när jag rest har avstånd inte hållits.
Jag är från Västerbotten, där har dom levt som vanligt och trängts på bussar, färjor och varuhus utan att vara orolig.
Min största bekantkrets är äldre personer som lever som vanligt innan Covid19.

Kolla upp hur Västerbotten ligger till i statistiken?

Du bor väl inte i Sverige :) Jag syftar på Stockholm främst, men även när jag rest har avstånd inte hållits.
Jag är från Västerbotten, där har dom levt som vanligt och trängts på bussar, färjor och varuhus utan att vara orolig.
Min största bekantkrets är äldre personer som lever som vanligt innan Covid19.

Kolla upp hur Västerbotten ligger till i statistiken?
Det är ju just därför regler ska vara mer lokala.
Rekommendationer räcker.
Västerbottningar är kloka och ansvarsfulla.
Finns ju inga förbud mot att använda/följa rekommendationer.
Man får även ta eget ansvar.

Hej

Mvh isan lover

Tämligen likt Thailands strategi mot att stävja olyckor i trafiken pga fyllekörning, tar inte folk till sig av de lagar och regler som finns kommer inte strategin att funka.

Dvs sitter folk o super ihop med polisen, eller andra, och sen fyllekör kommer folk att dö i trafiken.

Tämligen likt Thailands strategi mot att stävja olyckor i trafiken pga fyllekörning, tar inte folk till sig av de lagar och regler som finns kommer inte strategin att funka.

Dvs sitter folk o super ihop med polisen, eller andra, och sen fyllekör kommer folk att dö i trafiken.
ja så är det o ingen ändring f¨r tillfället

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27