Fortsättning på mitt hus bygge i Roiet

I dag var han i vitt här vi 5 på eftermiddagen
Vi gick 3 varv runt huset medsos och jag som då är herre i huset fick gå först med buddan, sen kom han i vitt och sen frugan och sen övriga.

När det var gjort så körde han och en ålderdom ramsor efter varandra, allt detta var klart på en 40-45 minuter, när det var klart så vart det mat

Senast ändrad:
Mannen i vitt var till dagens ära klädd i gult närmast kameran, den andra mannen i gul skjorta läste någon ramsa när Buddha skulle in i huset efter att vi gått runt huset

DSC_0309.webp
DSC_0310.webp

Nu går det långsamt att ladda upp bilder så fortsätter senare med fler bilder

Och så snart en fungerande toalett när väl vattnet är inkopplat och fläkt, elektrikern ska koppla fläkten till lampknappen så den startar automatiskt när man sätter på lyset

DSC_0317.webp
Det ser fint ut men såg på Äntligen hemma för några veckor sedan. De tog då upp dessa fläktar som sätts på och av med lyset. Det är ju efter man släkt och gått som den ska starta, oavsett om det är doft eller fukt som ska bort. Den ska slå av en halvtimme efter lampan.

Senast redigerad av en moderator:
Nu får vi fundera lite vad vi kan hitta till hallen eller vad man nu ska kalla det, så man inte kliver rätt in i vardagsrummet. Funderar på någon slags hyll/skåp konstruktion så man bl.a. kan ha hjälmar där

Om 7-10 dagar kommer det en snubbe och ska fixa lite staket åt oss mot ena grannen, han och hans hundar springer här som om tomten vore hans. Idag var en och kollade lite hurvi ville ha staketet och grannen kom och sa att det vore kanon om vi lämnade en öppning, då sa både jag och frugan att det kan du glömma.

Om 7-10 dagar kommer det en snubbe och ska fixa lite staket åt oss mot ena grannen, han och hans hundar springer här som om tomten vore hans. Idag var en och kollade lite hurvi ville ha staketet och grannen kom och sa att det vore kanon om vi lämnade en öppning, då sa både jag och frugan att det
kan du glömma.
Lite öppning haha en thai som tänker.

Ja, frugan sa att han brukar gena till grannen genom våran tomt, så istället för 30-40 meters gångväg så kommer han bli tvungen att gå runt halva byn och då få en sträcka på 5-600 meter eller så, och det var ju inte så populärt, men lite motion skadar inte
Äh han kan väl hoppa över staketet [emoji28]

Nu har det varit folk och förberett för staketet, dom klippte ner hans häck och tog ner en stor kaktus som var hans som stod på våran mark plus ett av våra trän

Grannen försöker rädda det som går att räddas, här stängsel tråd
DSC_0347.webp

DSC_0348.webp

Och hans kaktus som var nästan 4 meter hög skymtar under buskaget längst ner till höger

DSC_0349.webp

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar