Fortsättning på mitt hus bygge i Roiet

Själv så tänkte jag skicka över lite deg till gumman idag eller imorgon så dom kan fixa till taket och så resterande som saknas för grabbens skola
Har varit en sväng till stan och skickat över lite deg, så nu kan grabben gå ytterligare ett halvår i skolan, och gumman iaf kan fixa till taket och fixa en ytterdörr och ett fönster till utbyggnaden, dock lär det behövas ytterligare 3 dörrar, men jag tror hon hittar något annars så fixar vi det när jag kommer ner

Du verkar vara en varmhjärtad man som offrar massor för din familj @Glimten . Fortsätt så!
Vi måste ju ha någonstans att bo om man inte vill bo hos svärföräldrarna varje gång och grabben måste ju gå i skolan. Sen så bor det redan 9-10 stycken hos svärföräldrarna så det blir en aning trångt om vi också ska bo där, men vi har planerat att munkarna och han i vitt kommer den 5 dec, så att vi kan flytta in i vårat hus

Vi måste ju ha någonstans att bo om man inte vill bo hos svärföräldrarna varje gång och grabben måste ju gå i skolan. Sen så bor det redan 9-10 stycken hos svärföräldrarna så det blir en aning trångt om vi också ska bo där, men vi har planerat att munkarna och han i vitt kommer den 5 dec, så att vi kan flytta in i vårat hus
Och kanske några från svärföräldrna?

Och kanske några från svärföräldrna?
Räcker med att ta med grabben från svärföräldrarna, resterande kan bo där, sen blir det mindre livat när vi kan flytta in hos oss, då det är runt 5 ungar som man slipper lyssna på i alla möjliga åldrar från 2-3 och upp till 15-16 år, kan bli riktigt livat där då dom inte lyssnar på vad folk säger

Lugn och ro på morgonen 55555 du kommer nog ha svärmor där redan vid 5-6 på morgonen och då med några ungar i släptåg, men drömma går ju ;)

Lugn och ro på morgonen 55555 du kommer nog ha svärmor där redan vid 5-6 på morgonen och då med några ungar i släptåg, men drömma går ju ;)
Då sover jag ;) dom första ungarna åker runt 05:50 till skolan och alla ungarna äter frukost vid 5-5:30 av det som finns kvar från dagen innan

Senast ändrad:

Då blir den 5e Dec den dyraste dagen i ditt husbygge 5555 555

555 Det blir inte så dyrt, då vi inte kommer ha något party, när munkarna är klara med sitt så kan vi göra vad vi vill resten av dagen ;)

Han i vitt kommer först, han kommer vid 7-8 på morgonen och när han är klar med sitt så hämtas munkarna och när dom är klara så blir det inget mer, så efter 12 tiden på dagen så är allt klart.

Senast ändrad:

Förstår inte varför alla får för sig att det är så dyrt, vi skänkte totalt 500 bath till munkarna och sen satt folk och åt Isaan mat och lite lao khao på morgonen kosta inte många bath den maten dom äter, lite fett och insekter typ 5555 max 500 bath om ens det allt som allt, eller om dom hade med sig mat och dryck jag vet inte, det fanns där när jag kom till marken och dom skulle viga den. Varade la typ 2 timmar.

Förstår inte varför alla får för sig att det är så dyrt, vi skänkte totalt 500 bath till munkarna och sen satt folk och åt Isaan mat och lite lao khao på morgonen kosta inte många bath den maten dom äter, lite fett och insekter typ 5555 max 500 bath om ens det allt som allt, eller om dom hade med sig mat och dryck jag vet inte, det fanns där när jag kom till marken och dom skulle viga den. Varade la typ 2 timmar.
Hos oss blir det inte ens lao kao, och riset är gratis samma med vattnet, bara knalla över gatan och hämta från bytanken, bara köpa kött och grönsaker

Jonas! Man måste kunna skoja ibland, men du tar det på allvar.

Bubblade lite med gumman min och när hon åker upp så ska vi se om vi kan koppla upp oss på by vattnet, så man iaf har vatten att börja med, hon kommer bara dra det så då kommer in på tomten att börja med, sen kan man dra det dit man vill ha det

Sitter och funderar lite på vad man ska ha för proppskåp, hur många autosäkringar som man tror det kan behövas, vet inte om det räcker med ett för 6 eller 9. Vi ska se om vi kan få dit någon när gumman åker upp snart som kan koppla in el från stolpen till huset och sen koppla in för lyse och uttag

En bra och kunnig elektriker är otroligt viktig, glöm inte jordfelsbrytare. Man vill ju inte stå och studsa i duschen precis.

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K