Hur mycket pengar får man ta med sig in i Thailand ?

Det var väl inte vad han frågade om, vad Du tycker är väl inget svar på frågan - så varför skriver Du alls?
Same same med ditt svar.

Utländsk valuta motsvarande 20 000 USD utan deklaration, högre belopp ska deklareras i tullen.
Det var väl inte vad han frågade om, vad Du tycker är väl inget svar på frågan - så varför skriver Du alls?
Och ditt svar var ju upplysande.

Valuta motsvarande 20 000 USD utan tulldeklaration.

http://www.thaiembassy.sg/visa-matters-/-consular/bringing-currency-in-or-out-of-thailand

Om de inte är tvättade vill man ju inte sätta in dem på kontot ...

Det har du rätt i,det är mycket "skitiga" pengar i omlopp även i PK Swe.
Tydligen, skall man dessutom jobba för SWE kyrkan utomlands, då har man massor av förmåner.
Lite off, sorry.

Senast redigerad av en moderator:
Det har du rätt i,det är mycket "skitiga" pengar i omlopp även i PK Swe.
Tydligen, skall man dessutom jobba för SWE kyrkan utomlands, då har man massor av förmåner.
Lite off, sorry.
Inte alls off anser jag , jag är nu förbannat glad att jag lämnade Svenska kyrkan 2001 - Ganska mycket slantar , om jag har möjlighet så skall jag när det blir dags åka ner till Isaan samt lämna in där hos min lilla fru , här hemma får man ingen begravning som skattebetalare om man inte tillför extra kyrkoskatt ,dvs stålar som våra kristna förspråkare åker utomlands för , För djävligt ................
Fö, in till Thailand funkar 20,000 dolar eller motsvarande ..... men ut ,hur är det med det ,samma??

Jag har tänkt på att gå ur kyrkan men inte orkat/ glömt av det men nu får det vara nog.
Fack är jag inte heller med i något, bara skojare allihop.

Inte alls off anser jag , jag är nu förbannat glad att jag lämnade Svenska kyrkan 2001 - Ganska mycket slantar , om jag har möjlighet så skall jag när det blir dags åka ner till Isaan samt lämna in där hos min lilla fru , här hemma får man ingen begravning som skattebetalare om man inte tillför extra kyrkoskatt ,dvs stålar som våra kristna förspråkare åker utomlands för , För djävligt ................
Fö, in till Thailand funkar 20,000 dolar eller motsvarande ..... men ut ,hur är det med det ,samma??
Dock tänk på max 10000 euro gäller för EU.

@Bodro73 Annars anmäl till tullverket om du kan, annars ta med lite varje resa?

Jag har tänkt på att gå ur kyrkan men inte orkat/ glömt av det men nu får det vara nog.
Fack är jag inte heller med i något, bara skojare allihop.
Kyrkan har man ingen nytta av, det har jag också glömt att göra, men har iaf sparat utträdes blanketten i paddan nu

Som jag tolkar texten enligt länken så THB 500,000 till Thailand’s grannländer och 50,000 till övriga.

http://www.thaiembassy.sg/visa-matters-/-consular/bringing-currency-in-or-out-of-thailand

Skulle inte vilja gå omkring med mycket kontanter. En släkting till hustrun som är kreaturshandlare blev en morgon när han skulle ut på jobb rånad under vapenhot på 700 000 THB och tvingades också in i huset, där familjen sov, för att lämna ifrån sig 10 baht guld.

När rånarna greps så var de fattiga som kyrkråttor så han förlorade rubbet, men han är trots allt glad att han lever.

Begravningsavgiften är väl obligatorisk i Sverige?

Begravningsavgiften är väl obligatorisk i Sverige?
Då är det ju djäkligt märkligt att jag inte får en anständig kyrkobegravning om jag inte är med i Svenska kyrkan.. Du blir bränd på sjukhuset ......och nedgrävd vete fn var .. detta är väl vad som gäller

Kan upplysa dom som ej vet att det går ej att ta en urna lagligt från Thailand in i Sverige privat , det fick en bekants Thaihustru erfara , kostade nästan 50 ,000 kr , helt sjukt .. begravningsavgift hela livet , undrar hur mycket slantar det genererar . Dom tar ej hem dig om du avlider i Thailand , det gör de om du har tillex hemförsäkring med reseförsäkring .

Då är det ju djäkligt märkligt att jag inte får en anständig kyrkobegravning om jag inte är med i Svenska kyrkan.. Du blir bränd på sjukhuset ......och nedgrävd vete fn var .. detta är väl vad som gäller
Står så här...
Den i Sverige obligatoriska begravningsavgiften på i genomsnitt 0,22% ger rätt till begravningsplats på gravplats eller kyrkogård. Det som utmärker förmånerna för en medlem i kyrkan är rätten till en kyrklig begravningsceremoni.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K