Hur vi får tiden att gå i Isaan

Jag titta på Norska forum , och där ser jag att det är flera norska som har problem i Isaan .
Se vedlägg : är det någon här på forumet som har liknande problem .

P1040526.jpg

Jag vet,,,, ett gammalt inlägg. Men känner absolut inte alls igen mig.... Men socialt svaga människor finns i alla länder, och kommer ifrån alla länder.

Så det förvånar mig icke att dessa norrmän, som det pratas om här nu, har problem... Däremot kan jag säga att thai har järnkoll på oss falanger här där jag bor i Isaan. De vet mycket väl, om det är en skitstövel-falang, eller en "good falang"....

Så vi har i stort sett inga speciella problem alls... För övrigt varför springa på karaoke-barer??? Det är ju thais tillhåll, och där vill dom slippa falanger.... Dom som inte fattar detta, är ju dessa turister, och tydligen norrmän då!!

Kanske ser de aven om du inte ar snyggt kladd och dessuto m onykter, ga pa Karaoke i SInga linne ar forstaeligt inte poulart:)

Jag personligen går ALDRIG i Singa linne , trots att jag i förhållande till de flesta äldre faranger idag har en ganska välskapt kropp ,, Om man då har en stor fet ölmage samt är skitig och luktar svett ,tillika onykter samt med en gammal prilla i käften ,, ja då förstår jag Thaisen . har sett alltför många av dessa mindre bemedlade faranger i Thailand :):):):)555555555555555

Jag personligen går ALDRIG i Singa linne , trots att jag i förhållande till de flesta äldre faranger idag har en ganska välskapt kropp ,, Om man då har en stor fet ölmage samt är skitig och luktar svett ,tillika onykter samt med en gammal prilla i käften ,, ja då förstår jag Thaisen . har sett alltför många av dessa mindre bemedlade faranger i Thailand :):):):)555555555555555
Men bara sett dom i Pattaya och Hua Hin ;):rolleyes:

Men bara sett dom i Pattaya och Hua Hin ;):rolleyes:

Du tror kanske att jag bara sett Faranger i turistorter ?? Knappast , jag om någon har varit i många städer samt byar runt om i Thailand , Khonkaen , Mahasarakham , Korat, Udon Thani , Nongkai , Kabin Buri , Chayyaphum , mfl samt en herrans massa småbyar , överallt i stort sett kan man finna denna typ av nersupen Farang , en fet illaluktande gubbe som tror sig vara förmer än Thaisen samt även tror han är ett sexobjekt för alla Thaikvinnor .. kan bara säga att det är beklämmande att det finns så många :(

Du tror kanske att jag bara sett Faranger i turistorter ?? Knappast , jag om någon har varit i många städer samt byar runt om i Thailand , Khonkaen , Mahasarakham , Korat, Udon Thani , Nongkai , Kabin Buri , Chayyaphum , mfl samt en herrans massa småbyar , överallt i stort sett kan man finna denna typ av nersupen Farang , en fet illaluktande gubbe som tror sig vara förmer än Thaisen samt även tror han är ett sexobjekt för alla Thaikvinnor .. kan bara säga att det är beklämmande att det finns så många :(
Detta var bara "JOKE" men jag har aldrig sett någon, men jag har aldrig varit på en bar eller karsoke bar.

Hmmm ,med sanningen överensstämmande eller ???:) Du behöver inte gå till en bar eller karaoke för att se och finna dessa stinkbomber , de finns överallt i Thailand ............:thumbsdown:
Jodå, nog har man sett dom lite varstans. Och jag blir lika illa berörd varje gång. Måtte man inte sluta sina dagar på det sättet, det vore förnedrande. :(

Men åjo, visst ser man rätt sorgliga exemplar lite överallt. Folk som får för sig att det är OK att komma till migrationskontoret i genomskinliga linnen (tjejer), skitiga Singhalinnen, konstiga Bermudasshorts, två dagars skäggstubb etc. Dom behöver visst inte vara försupna för att se ut som sluskar eller barflickor, många klarar det fint ändå men det är klart att ett moln av alkoholångor hjälper....

Där möts dom av propra tjänstemän i oklanderlig uniform. Funderar dom nånsin på varför tjänstemännen är så prydliga? Det är en artighet och ett tecken på respekt, men hur blir dom bemötta?

Själv skulle jag aldrig reflektera över att gå till migrationen eller banken utan långbyxor, en snygg skjorta och ett nyrakat plyte. Och nykter! Gärna vänlig och trevlig också, det är ju mest tjejer där så det faller sig ju naturligt. Se hur thailändarna klär sig och lär av dom!

Fast med prillan får jag det svårt, Phonta. Jag tillbringar ingen annan vaken tid utan snus, än när jag borstar tänderna eller äter.... Det får dom tåla.

Men åjo, visst ser man rätt sorgliga exemplar lite överallt. Folk som får för sig att det är OK att komma till migrationskontoret i genomskinliga linnen (tjejer), skitiga Singhalinnen, konstiga Bermudasshorts, två dagars skäggstubb etc. Dom behöver visst inte vara försupna för att se ut som sluskar eller barflickor, många klarar det fint ändå men det är klart att ett moln av alkoholångor hjälper....

Där möts dom av propra tjänstemän i oklanderlig uniform. Funderar dom nånsin på varför tjänstemännen är så prydliga? Det är en artighet och ett tecken på respekt, men hur blir dom bemötta?

Själv skulle jag aldrig reflektera över att gå till migrationen eller banken utan långbyxor, en snygg skjorta och ett nyrakat plyte. Och nykter! Gärna vänlig och trevlig också, det är ju mest tjejer där så det faller sig ju naturligt. Se hur thailändarna klär sig och lär av dom!
Håller helt med, även om jag kan tycka att ett par rätt långbenta propra shorts är ok med skjorta, eller tröja med krage och givetvis inte foppa/flipflops.

Ömsesidig respekt var orden. Svårare än så är det inte. Inte ens när jag följer med frugan till Amphur är jag illa klädd. Alltid skjorta och möjligen snygga shorts, annars långbyxor.

Skulle tänka mig att det är hundrafalt mer i Isaan än Pattaya, i Isaan ser du dom inte på grund av dess storlek.
På turist ställena är ju det på grund av att det är mycket mindre yta man lägger märke till dom.

Men @Phonta efter kl 20.00 låser jag grinden till mitt hus och går ingenstans. Kramar hundarna go natt och duchar. Kl 21.30 har jag lagt mig. Hundarna ser till att väcka mig vid 05 tiden. Så är mitt liv i Isaan.
Och du besöker aldrig Tesco Lotas eller 7/11 förstår jag :) Att hamn bakom en dylik Farng i 7/11 får en att tappa aptiten för resten av dagen ..

Skulle tänka mig att det är hundrafalt mer i Isaan än Pattaya, i Isaan ser du dom inte på grund av dess storlek.
På turist ställena är ju det på grund av att det är mycket mindre yta man lägger märke till dom.
?Att i pattaya så har de ett val, de har oftast inte hamnat i den ekonomiska råttfällan som husbyggande/ta hand om Thaifamilj kan innebära ,, Det ärofta detta samt tristessen som ger dessa tråkiga effekter ,, Det går utmärkt som farang att bli ensam mitt i en Thaiby ..Nu kommer det säkerligen garanterat flera påståenden att inte jag inte ,alla älskar mig i byn , bjuder på mat och dricka mm...,, jojo ,, kanske finns undantag , men alltförmånga Faranger sitter däri byn och glor på en Chang i sin ensamhet detta mens tanten trivs som fisken i vattnet tillsammans med sin familj ...

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
5 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar