Hus för oss dödliga

"gunnarg " sa:
Är det här verkligen hus för oss dödliga?Snarare ett överdåd av lyx.

Nej då kaklet i köket kostade 189 eller199 bath/kvm skiffret i hallen kostade 300bath/kvm jah har inte ens paserat 1milljon bath för allt o då ingår även allt som e gjort ute

glimten66

"matteisurin " sa:
Glimten :) Hoppas man kan ha dig som bollplank när det blir dags för en annan att bygga hus i thailand. Naturligtvis mot valfri ersättning ;) Tycker att ert hus är helt underbart men det var väl ingen nyhet precis

:wai: Mats

De vet du att du får :)

Fan vad snyggt ni har fått det, kan inte sägas tillräckligt många gånger. Det kommer absolut att bli något liknande den dag det blir dags för oss att bygga nytt. Det är fortfarande bara trappan som gör mig betäksam, men det finns ju många varianter av en sådan.

:wai: :wai: :wai:

När du en dag kommer att flytta ner permanent kommer du att njuta resten av livet. Så underbart snyggt i huset och i trädgården. Finns knappt ord när man ser bilderna, säger bara wow som många ggr förr..

Mvh Putte

Berralund & mrputte :wai: :wai: :wai:

Får lägga in ett par bilder på gubbarna som gjort det mesta på huset här va vi bjudna på förlovningsfest...

sen blev de att lägga upp lite mer sten på fasaden o lite nya utemöbler sofforna kostar 3000 bath st o bordet 1600bath

December 2011 187.jpg

December 2011 188.jpg

December 2011 271.jpg

December 2011 276.jpg

December 2011 285.jpg

December 2011 287.jpg

December 2011 347.jpg

December 2011 356.jpg

Förbaskat tjusigt, på min ära. Och trämöblerna är skitsnygga om än tunga. Och sistnämnda har ingen betydelse överhuvudtaget. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

"Berralund " sa:
Förbaskat tjusigt, på min ära. Och trämöblerna är skitsnygga om än tunga. Och sistnämnda har ingen betydelse överhuvudtaget. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Tack Berra ja dom e tunga som fasen va fullt sjå o bära in dom me gumman :)

Snyggt och starkt, tåler ju lite vatten med- inte som svenska som ska in för att klara sig
Grattis

Absolut det vackraste huset jag har sett,invandigt :thumbsup:.
Kanske ett litet recke till trappan vore bra efter nagra Leo ;)
:wai:
Pekka

denna inglasning 8x4 meter me 2 skjut dörrar en liten på kortsidan o en stor på långsidan av huset kostar 28000 bath monterat o klart

December 2011 360.jpg

December 2011 361.jpg

December 2011 384.jpg

December 2011 386.jpg

December 2011 388.jpg

December 2011 446.jpg

"legolas " sa:
Du leder stort husmässigt tycker jag!! men Funfa-mässigt ligger du efter i alla fall till min stora glädje. och nu får du allt ligga i "böneställning" nästa gång du kommer hit om jag skall låta dig få tillgång tioll min botaniska sensation, nämligen 2 färgad Funfa, alltså 2 färger på samma gren.. T.om 3 nyanser finns på samma gren....
;D ;D ;D

Vackert Lego ja smyger ut när du sover o tar en bit ;)

"glimten66 " sa:
Berralund & mrputte :wai: :wai: :wai:

Får lägga in ett par bilder på gubbarna som gjort det mesta på huset här va vi bjudna på förlovningsfest...

sen blev de att lägga upp lite mer sten på fasaden o lite nya utemöbler sofforna kostar 3000 bath st o bordet 1600bath
Glimten!! Jag har redan lovordat ditt bygge så det hoppar jag :D

Undrar bara den dekorations stenen som du satt på väggen, är det nåt som saluförs i bygghandeln? Jag lurar på att klä en fondvägg i v-rummet med sånt.
Kommer du ihåg nåt ca pris??
mvh Rolf

"Rolf " sa:

Undrar bara den dekorations stenen som du satt på väggen, är det nåt som saluförs i bygghandeln? Jag lurar på att klä en fondvägg i v-rummet med sånt.
mvh Rolf
"Rolf " sa:

mvh Rolf

Roffe den dekorations stenen hittade vi i Roi et o e en typ av skiffer kostade 320bath för en kvadratmeter
stenen kommer från Korat trakten så det borde finnas gott om det där ni håller till

glimten66

Tackar för det, det var ju inga svindlande summor, snyggt blir det också.
Får kolla runt i det byggvaruhus som finns runt Rayong.

Jag har sett att det är mycket sprickor och sättningar i ytterväggarna på många hus därnere.Är det någon som vet vad det beror på?
Betonghålstenen som dom flesta använder verkar vara runt 10 cm, det verkar väldigt klent,en gammal hederlig sten här brukar vara runt 26cm har jag för mig.
Kan det bero på detta?

"ynot " sa:
Jag har sett att det är mycket sprickor och sättningar i ytterväggarna på många hus därnere.Är det någon som vet vad det beror på?
Betonghålstenen som dom flesta använder verkar vara runt 10 cm, det verkar väldigt klent,en gammal hederlig sten här brukar vara runt 26cm har jag för mig.
Kan det bero på detta?
Kan bero på dålig kvalte på betongen och däligt utfört arbete samt extrema väderleksförhållande.Det varierar säkert från hus till hus. 8)

"ynot " sa:
Kan det bero på detta?
Det finns två olika sprickor, om det är sprickor i stenen är det undermåligt grundarbete det har blivit sättningar i grunden.
Sedan om det finns sprickor i putsen beror det på dåligt putsarbete, fel blanding av putsen kan vara orsaken.
Om man bygger i betonghålsten finns det två olika kvaliteter den ena kostar idag ca 5 Bath stenen, den andra 5,80 men innhåller mera cement.
Ett annat alternativ är att bygga i tegel som är nog det bästa, det blir betydligt dyrare ca dubbla priset mot i betonghålsten. Fördelen är det blir mycket hållbarare och isolerar mot värmen mycket bättre än betonghålsten.
Jag bor själv i ett hus som är byggd i tegel, det är i två våningar ca 180 M2, jag har inte sett några sprickor varken utvändigt eller invändigt. En bra sak att komma ihåg är att ha högt i tak det blir mycket svalare invändigt, med högt i tak.

Många fina bilder här på hus..jag hoppas komma igång med bygge inom 2år då jag och frugan köpt mark i Doi Saket utanför Chiang Mai,allt blev klart i Januari i år så det är bara på planerings stadie ännu men man får bra inspiration av andras byggen och bilder och vi åker snart ner igen på besök...får nog återkomma här med frågor till er som redan byggt :wai:

"Ugglan9 " sa:
Många fina bilder här på hus..jag hoppas komma igång med bygge inom 2år då jag och frugan köpt mark i Doi Saket utanför Chiang Mai,allt blev klart i Januari i år så det är bara på planerings stadie ännu men man får bra inspiration av andras byggen och bilder och vi åker snart ner igen på besök...får nog återkomma här med frågor till er som redan byggt :wai:

Ugglan du e allti välkommen me frågor de vet du :)
Lycka till nu me bygget o hoppas du sätter in lite bilder sen när ni väl börjar

Micke glimt

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3