Hus för oss dödliga

Tjusigt Andrejs!! Jag gillar verkligen ölstugan, den är riktigt i min smak. Ett antal kalla Chang där är inte att leka med! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

"andrejsdenruskige " sa:
Tror att vi pröjsade 30k Thb. Inne i "stugan" så får det plats för 12st Thai eller 9st västerlänningar.
Sedan finns det två gungor som du kan ske längst ut. Tär sitter man nog bara 2/gunga.

Men det är gött att ta en öl där då och då....ehh, vilket blir allt för sällan :(

Värt var enda Bathing hoppas du får njuta oftare av den snart

micke

Härligt hus med grym ölstuga, där kan man lugnt sätta sig en stund och avnjuta en go kall LEO.

Jag räddar upp det med at skriva i MITT HUS SERVERAS BARA LEO till mina gäster och det i stora mängder hehehehe

"Bertil " sa:
JAG HAR INGEN ERFARENHET AV ÖLEN I THAILAND ÄR DEN GOD? ÄR DEN LJUS ELLER MÖRK?

HÄR HEMMA DRICKER JAG EN MARIESTAD NÄR JAG KOMMER HEM PÅ FREDAG EFTER JOBBET OCH SITTER I BASTUN.

En stilla undran , VAR I THAILAND HAR DU VARIT :-)
Berätta gärna så vi vet

"gunnarg " sa:
Det finns inget riktigt gott öl i Thailand. Gott öl kommer från Tjekien om vet hur öl skall smaka. ;D ;D ;D

Vem har bestämt detta, kan det vara någon av de intellektuella igen?? (De samma som lovprisade målnings tekniken till en apa i Borås djupark?) :reta:

//Peo

"Per Olav " sa:
Vem har bestämt detta, kan det vara någon av de intellektuella igen?? (De samma som lovprisade målnings tekniken till en apa i Borås djupark?) :reta:

//Peo
Det är den goda smaken som kännetecknar ett gott öl.Du tror kanske att det är procenten? ;D ;D ;D

"gunnarg " sa:
Det är den goda smaken som kännetecknar ett gott öl.Du tror kanske att det är procenten? ;D ;D ;D

Värför blandar du in min smak (eller brist på smak)?
Har du inget vettigt argument att komma med kanske?? :reta:

Självklart är det smaken som avgör om ett öl är gott eller inte, vad jag undrar är vem som bestämt att just tjeckiskt öl är det bästa (Detta p.g.a av att det är ganska många som kommer med detta påståendet)?

Samtidigt tycker jag att Leo (som väl är Thailändskt öl?) är ett riktigt gott öl!

//Peo

:offtopic:

Först tänkte jag se hur länge ni kunde hålla på att skriva om öl sorter i en tråd som ska handla om hus, men tycker nu att det har gått för långt.
Starta mer än gärna en ny tråd så flyttar jag dom sista 20-25 inläggen dit om ni vill.

Då lägger ja in lite så att vi kommer på rätt spår igen
Kommer bli mycke nya bilder när ja åker ner för nu ska ett nytt hus upp :)

December 2011 214.jpg

December 2011 384.jpg

December 2011 408.jpg

Fär jag ta lite inspiration av dej sen nu när vi bestämt oss. Käken ska va klar till jul.
mvh Rolf

Klart du får det vet du :D
ska bli kul o se hur eran kåk blir när den e färdig

glimten :wai:

"glimten66 " sa:
Klart du får det vet du :D
ska bli kul o se hur eran kåk blir när den e färdig

glimten :wai:
Jo spännande blir det dom ändrar lite hela tiden, sista var nåt med fönstren för att öka ljusinsläppet

"Rolf " sa:
Jo spännande blir det dom ändrar lite hela tiden, sista var nåt med fönstren för att öka ljusinsläppet

Allti e det nåt ;)

Tanken nu när vi åker ner e att ja ska bygga ett slott för nästan gratis ;) får se hur det går me de men kul ska det bli

"glimten66 " sa:
Allti e det nåt ;)

Tanken nu när vi åker ner e att ja ska bygga ett slott för nästan gratis ;) får se hur det går me de men kul ska det bli det e detta slott som ska väck o ett nytt ställas på plats

thailand juli 09 339.jpg

thailand juli 09 350.jpg

"glimten66 " sa:
Allti e det nåt ;)

Tanken nu när vi åker ner e att ja ska bygga ett slott för nästan gratis ;) får se hur det går me de men kul ska det bli

Ser fram emot det med stor spänning ! :) och för att lära mig nåt..

Så här kommer nu lite bilder på hur det kanske kommer att se ut nu när nästa projekt ska på börjas

Får tacka Jo-Be för hjälpen med ritningar

ImageUploadedByTapatalk1338401367.700216.jpg

ImageUploadedByTapatalk1338401491.734426.jpg

ImageUploadedByTapatalk1338401554.086969.jpg

ImageUploadedByTapatalk1338401623.851485.jpg

ImageUploadedByTapatalk1338401689.916834.jpg

Tackar! :wai: Glimtson

Självklart, så var det på dina tankar, planer och handritade skisser som det blev en ritning (Homeplan pro) och en Google Sketchup så du kunde se dina önskedrömmar i realiteten.
Själv tycker jag att det var bara kul att få göra dem till dig..

Jo-Be

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar