Hus i karthumton

Många kanske känner kanske till den här webshopen. Engelsk text och de har i princip allt. Lätt att få en grov överblick av prisläget. Lägg på 7% moms

Hej jag kollade cement pris och gipsskivor dyrare än vad vi betalar men bra om man har svårt att göra sig förstådd

Vi fyllde på ett ställe 130 lass X 120 bath men fick sen möjligheten att köpa 5 rai i byn bredvid "stora" vägen. Vi planerar att fylla i vår ca100 meter in från vägen då jag vill ha lugn och ro och inte höra trafiken allt för mycket. Vi ska även borra brun nu när torrperioden kommer. Sen måste vi få tummen ur och sätta igång när väl marken har satt sig...

Nu är rörmokaren färdig samt visar elen till blivande varmvatten beredare ser ju ordentligt överdimensionerad ut! Men blir så 9 kw kommer den att dra

13CCC18D-B3CD-4C79-8454-B591E116FD16.jpeg

A035A9CC-D789-4FB5-BEE9-B45B3758AA2D.jpeg

1359668A-2288-4B9A-A6D5-5CC63E25CC13.jpeg

7BC00FBC-6573-46C4-B6B2-32621632E7F7.jpeg

Ursäkta om jag kladdar i tråden.

Jag har aldrig förstått varför det monteras vattentankar och tryckstegringspumpar även om det inte finns någon här.
Har använt en helt vanlig automatpump för 7000 Baht sedan 2008 och bytt en gång.

1641519718230.jpeg

Den här vattentornet fixade frugan till och betalade utan min vetskap när jag var i Sverige. Den har nog stått full med vatten i minst 2 år nu så den är väl mer full med legionella och andra gosiga bakerier än vatten. Har försökt förklara det där med legionella men det är som att tala till döva öron, det är ju bättre att lyssna på thai än farang.

1641520154456.jpeg

Jag har aldrig förstått varför det monteras vattentankar och tryckstegringspumpar även om det inte finns någon här.
Har använt en helt vanlig automatpump för 7000 Baht sedan 2008 och bytt en gång.

1641519718230.jpeg

Den här vattentornet fixade frugan till och betalade utan min vetskap när jag var i Sverige. Den har nog stått full med vatten i minst 2 år nu så den är väl mer full med legionella och andra gosiga bakerier än vatten. Har försökt förklara det där med legionella men det är som att tala till döva öron, det är ju bättre att lyssna på thai än farang.

1641520154456.jpeg
Jo jag hade likadant i sista huset jag bodde i petchabun har man egen brunn som är bra och en pump automat så fungerar det ofta bra här är vatten tillgången lite skiftande så därför flera tankar brunnen ger inte tillräckligt hela tiden

Jo jag hade likadant i sista huset jag bodde i petchabun har man egen brunn som är bra och en pump automat så fungerar det ofta bra här är vatten tillgången lite skiftande så därför flera tankar brunnen ger inte tillräckligt hela tiden
Men jag ser inga backventiler, så om du använder komunens vatten och deras pumpstation behöver repareras eller skulle sluta att fungera så går ju vattnet tillbaka från tanken till komunala vattenledningen.

1641519718230.jpeg

1641520154456.jpeg
Ursäkta en dum fråga. Varför går det två rör ner i pumphållet? Finns det en pump till längre ner eller suger den pump vi ser vatten ur borrhålet?

1641519718230.jpeg

1641520154456.jpeg
Hej

Vi kör med en likadan pump utan tank eftersom vi har en borrad brunn som aldrig sinar, vi behöver inte spara något vatten i någon tank, men innan vi borrade hade vi en stor blå plasttank på enställning som vi fyllde ifrån vår grannes brunn.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar