Hus i karthumton

Ja det vore ju bra om du lyckas med och få det för 10000 ,då förstår jag att du inte vet så mycket vad tror du att ett lass med sand kostar 5 kubik?
Ett lass med sand, hade amerikanare ingift i samma släkt i byn på den tiden, för mig han sa dom drog in 30k baht i månaden med lastbilen han köpt och körde sand.
Sanden hämtades ju på mark där det skulle grävas upp.
10k var väl lite underdrivet, för mig vi skulle få betala 60k för våran runt 1 rai men den var ju byggd av tegel och 10 år sen och med stolpar som jag visade.
Men kan vara fel, jag skrev priset när vi byggde och ligger i bygge i thailand tråden, börjar bli gammal så mins inte allt exakt ;)

Blev ju skilsmässa innan det va klart, kom halvvägs typ.

182932_568241009877346_578332177_n-jpg.32812

Sitter och funderar, blir osäker på priset, orkar inte gå igenom tråden där jag postade då, kan vart 300.000 baht för en rai teglad mur med.
Hade ju förträngt att jag ens hållit på och byggt ett hus här nere och kom på det igen när jag såg din tråd ;)

Har tidigare hört att man ska räkna ca 1.000 baht per meter mur.
Hej

Det beror väl på hur hög den är, men det normala är väl att göra upp priset per kvm mur.

Mvh isan lover
Ja men vi köper allt material och hyr in två gubbar per/dag och gör en i betong. Pris/meter med i block brukar vara 800 till 1000/ met dom tjänar mycket pengar på det beroende på hur hög den blir

Är väl bara att kolla materialkostnaden, om ni kollar mitt foto så har vi gjutit en hel del under mark med inte bara uppe på...

För 8-10 år sedan betalade en kompis 5 Baht per 20x40 cementblock till de som gjorde muren från grunden till fullt färdig, kompisen hade köpt all matreal.
Ja det var ett bra pris för honom tror jag per sektion hos oss skulle det gå åt ca 30 i block och två personer gör ca 3 sektioner/dag i varje fall med betong

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K