Kommer Thai Airways överleva skuld- och coronakrisen ?

 
Nu är det ju några år sedan det begav sig men det har råkat bli Thai varje gång. När frugan har rest ensam har språket styrt, byte på en flygplats någonstans kan orsaka problem när engelskan är bristfällig. Annars har Thai helt enkelt varit billigast.
 
Fast varken Norwegian eller Finnair blev direkt överhopade av de som ville ha direktflyg. Bägge la ner tyvärr. Gamla mönster styr och thai lever på gamla meriter.

Men nu när det tar ca 13 h hem med direktflyg så är jag ännu mer tveksam till att sitta där i economy när allt tagit slut.

Bättre att ta en bensträckare i sandlådan, kanske en snabb sväng till loungen, och sen vidare med full service. 6h+6h.
Ja jobbade alltid i Stockholm förut så då har det blivit många resor med thai men sämre och sämre och nu är dom sämst jobbar nu i Norge så flög därifrån med Emirates det är något annat det men 6+6 fungerar också.

2C3BD382-93D3-4584-B185-25F72D86F663.jpeg


D60477D3-2087-44C3-8ECC-9E6A67ED2598.jpeg
 
Vad vet du om den saken?
Massvis av thailändskor har åkt med Norwegian då det begav sig.
Jag tror mest att det är att folk inte ids irra runt på flygplatser för att spara några kronor.

Själv tar jag gärna ett byte eller två byten extra.

Frun gillar inte Thai och flyger helst med andra bolag.
Enda fördelen med Thai är att det är direktflyg och ibland kan det vara skönt.
Sedan ska man tillägga att många redan har ett byte om man har anslutningsflyg i Stockholm, CPH eller andra flygplatser och de flesta avstår nog helst mer än ett byte.

Dom thailändskorna som åkte med Norwegian var kanske ensamstående tjejer utan gubbar som betalar kalaset?

Då har dom kanske inte råd att åka med dyra thaiairways.

BTT
 
Åkt med de flesta men faktiskt inte Finnair, Singapore rankar jag överst sen Emirates o Qatar , Darlingen bryr sig inte när hon åker vill ha det billigaste..
 
Flygförseningen hanteras via EU261, där finns regler om vilken ersättning du kan få för olika typer av förseningar.

Försäkringen kan du glömma. Finns typ ingen försäkring som täcker försening vid hemresa.
Gjorde ett försök via ...


... men fick besked om att det inte går att få ersättning av utomeuropeiska bolag, eller om förseningen är uppkommen utanför Europa. Som vanligt lite svårtolkat, men det kanske hade gått att få ersättning om man hade rest med t ex FinnAir och de hade blivit försenade i Bangkok?

Har kontaktat "kreditkortet" och där skall det däremot finnas möjlighet till någon liten kompensation, kanske 600:- per varje 4-timmarsförsening. Blev hänvisad till att göra anmälan hos ...

... så vi får se vad som händer.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp