Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fan en bra stek med kryddsmör och pommes och en skvätt ketchup sitter riktig bra ibland även till fish and chips. Sedan får titta snett om dom vill. Jag bestämmer över min skitsäck. .
Fan en bra stek med kryddsmör och pommes och en skvätt ketchup sitter riktig bra ibland även till fish and chips. Sedan får titta snett om dom vill. Jag bestämmer över min skitsäck. .
Själv hade jag slopat färska örter o kört på torkade, Även kört på nitritsalt iaf 50/50 ... Brukar göra korv salami m,m.. Ska testa Knackkorv vid nästa stoppning intressant recept,,,...Fänkål o pinjenötter brukar jag använda i salamin...
Själv hade jag slopat färska örter o kört på torkade, Även kört på nitritsalt iaf 50/50 ... Brukar göra korv salami m,m.. Ska testa Knackkorv vid nästa stoppning intressant recept,,,...Fänkål o pinjenötter brukar jag använda i salamin...
Tänker mest på bakterier när man använder färska kryddor i korv som man förvarar länge , Korv o annat som äts direkt eller fryst inga problem , Men finns otrevliga bakterier som Clostridium botulinum. Därför jag alltid har 50/50 nitrit kontra vanligt salt o i mitt tycke godare sälta .. Förvälld lök e ett måste i korven . Sen måste jag rekommendera lundgrens skafferi, De har färdiga kryddor som e helt ok ..Men inte så lätt o nå när man bor som dig .. Själv kokat lag i kväll (9,5%), Köpte en so sida på 4,5 kilo i dag blir till o köra 50 /50 varmrökt kallrökt om 5 dagar skall ligga i lagen i 4 dagar ,,,Varmrökt ca 6 timmar uppnådd temp ca 67 grader , Kallrökt sätter röken på enbart rök utan värme sex sju timmar varje dag i en vecka sen torkning en två veckor ...
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.