Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Rotmos och fläskben går inte av för hackor men kålrötterna är jäkligt dyra, 425 Baht kilot har jag betalat för dyraste och de är rätt så smaklösa, jag tror att det är som med andra grönsaker att de växer för fort i värmen och ger mindre smak. Har provat göra mos med lika delar potatis, sötpotatis, morötter och det blev rätt så gott
Köpte kalvsylta av Olearys och fick för mig att prova att göra egen så det har jag pysslat med innan tupparna vaknat men tyckte det verkade knepigt med kalvrygg så jag gjorde med kyckling och bacon i stället, det smakade inte heller illa. 7 hekto kycklingbröst, 4 hekto bacon, kryddor, salt, lagerblad lök, morötter, vätska från inlagda röbetor, gelatin och vatten.
Ja många tycker det men det tycker inte jag. Om folk lät bli att glo på facebook och forum dagarna i ända och använde internet till bland annat matlagning så är det rätt så enkelt.
Ja många tycker det men det tycker inte jag. Om folk lät bli att glo på facebook och forum dagarna i ända och använde internet till bland annat matlagning så är det rätt så enkelt.
Så är det nog, själv är jag hyfsad på mat, började intressera mig för köket och bakning m.m redan i 12-13 års åldern och lagar gärna våra middagar, gör sylt, gelé och saft, kokar mycket skaldjur och frugan tycker ex.vis att den fisk jag steker är godare och får en finare stekyta än hennes, jag lagar alltid till våra blodiga stekar o.s.v, igår grillade jag kyckling som vi hade till middag, men när jag ser allt du gör så inser jag att det jag kan i köket bara är en bråkdel av det du åstadkommer.
Men det är glädjande att min pojk verkar ha samma intresse som mig för matlagning, han började också hjälpa till i köket tidigt, nu lagar han ofta något själv som han är sugen på, steker ägg och bacon till frukost, kan göra pannkakor och omelett, gör många nudel och pastarätter själv o.s.v, han gillar speciellt det Italienska köket med pasta, pesto, olivolja, salami och parmesanost m.m.
Gelatin tillverkas av ruttnande djurhudar, kokta krossade ben och bindväv från nötkreatur och grisar. Djurben, skinn och vävnader erhålls från slakterier.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.