Stefan´s mat, recept och tips

Bakat bröd på grovt rågmjöl och flerkornsmjöl jag köpt från Lazada, .

1644125311067.jpeg

1644125349735.jpeg

När jag ändå passade brödet i ugnen gjorde jag spenatstuvning, gott som tusan har det blivit på äldre dar.

1644125661234.jpeg
Det gäller att rehabilitera kroppen efter fylleslaget.:cool:

Rotmos och fläskben går inte av för hackor men kålrötterna är jäkligt dyra, 425 Baht kilot har jag betalat för dyraste och de är rätt så smaklösa, jag tror att det är som med andra grönsaker att de växer för fort i värmen och ger mindre smak. Har provat göra mos med lika delar potatis, sötpotatis, morötter och det blev rätt så gott

1644579627669.jpeg

1644579669268.jpeg

Köpte kalvsylta av Olearys och fick för mig att prova att göra egen så det har jag pysslat med innan tupparna vaknat men tyckte det verkade knepigt med kalvrygg så jag gjorde med kyckling och bacon i stället, det smakade inte heller illa. 7 hekto kycklingbröst, 4 hekto bacon, kryddor, salt, lagerblad lök, morötter, vätska från inlagda röbetor, gelatin och vatten.

1649305037198.jpeg

Ja många tycker det men det tycker inte jag. Om folk lät bli att glo på facebook och forum dagarna i ända och använde internet till bland annat matlagning så är det rätt så enkelt.
Hej

Så är det nog, själv är jag hyfsad på mat, började intressera mig för köket och bakning m.m redan i 12-13 års åldern och lagar gärna våra middagar, gör sylt, gelé och saft, kokar mycket skaldjur och frugan tycker ex.vis att den fisk jag steker är godare och får en finare stekyta än hennes, jag lagar alltid till våra blodiga stekar o.s.v, igår grillade jag kyckling som vi hade till middag, men när jag ser allt du gör så inser jag att det jag kan i köket bara är en bråkdel av det du åstadkommer.

Men det är glädjande att min pojk verkar ha samma intresse som mig för matlagning, han började också hjälpa till i köket tidigt, nu lagar han ofta något själv som han är sugen på, steker ägg och bacon till frukost, kan göra pannkakor och omelett, gör många nudel och pastarätter själv o.s.v, han gillar speciellt det Italienska köket med pasta, pesto, olivolja, salami och parmesanost m.m.

Mvh isan lover

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
4 K
S
A
Svar
64
Visningar