Ett tips vid internetbokning

Stämmer, resebyrån gör en bokning i billigaste bokningsklassen typ L men eftersom det inte finns några priser så går bokningen inte att biljettera . När priserna kommer så har man dock sin bokning till lägsta möjliga pris.

Du planlägger så långt fram i tiden.
Själv vet jag inte ens när jag tar semester….om jag tar någon alls.

Satt en regning dag på ett hotellrum i Pattong förra året och gav mig tusan på att lyckas återskapa detta fenomen...
För att begränsa något sökte jag endast på Thai Airways och med ett datum som låg ungefär 4 månader framåt.
Jag hade 2 telefoner, varav en android med lokal simkort, en iphone med svenskt abbonemang, en androidsurfplatta med wifi, en pc. jag hade även tillgång till VPN från 2 olika leverantörer. 3 olika wifinätverk kom jag åt från balkongen + det jag delade från telefonerna. App och websida.
Allting skrevs upp i en excelfil som jag inte hittar nu...
Kan ju säga att det blev jäkligt många sökningar under dom typ 2 timmar jag höll på!
Resultatet då? Exakt samma pris pris varje gång. Eller ja, ett pris pris presenterades i Sek och ett annat i Bath lite beroende på var Thai Airways trodde att jag var... Så nej. Jag anser det vara en myt. Andra kan få andra resultat och det är upp till dem.

När ska man boka då? När man hittar ett pris som man är beredd att betala brukar jag svara...
Nästa resa med avresa om knappt 90 dagar fick jag betala 6 060 kr för, och då bokade jag cirka 6 månader före avresa.
Skulle jag boka samma flyg idag, när någon skrev att det var som billigast, skulle den kosta 14 100 kr. Förvisso skulle jag nog valt andra avgångar och sparat några tusenlappar men det hade ändå blivit närapå dubbla mot vad jag betalade...

Säger inte att jag sitter med facit men det är mina tankar...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp