SHL 2017/18

 
Man kan väl bara säga en sak rent objektivt nu: Må bästa lag vinna och sett över hela säsongen har det varit Växjö. Så av rättviseskäl skall dom naturligtvis vinna. Men hockeyvärlden är inte rättvis alla gånger och kanske inte vi heller. :afro:
Rättviseskäl? Inte i sport.
Bäst när det gäller är det som gäller! Spelar ingen roll vad som hänt innan.

Jag säger som jag brukar till de som ska berätta vem som "egentligen" var bäst, det är målen som räknas;)
 
Rättviseskäl? Inte i sport.
Bäst när det gäller är det som gäller! Spelar ingen roll vad som hänt innan.

Jag säger som jag brukar till de som ska berätta vem som "egentligen" var bäst, det är målen som räknas;)

Ja är nog riktigt och i slutspelet är det alltid vem som har bäst dag som gäller!
 
Växjö måste vara skyhöga favoriter när det drar igång på Tisdag. Saik har visserligen en femma av världsklass, men lökarna har ett lag som tyvärr nog blir för svårt att besegras 4 ggr.
 
Snackade med en som håller på dem, och han sa att Fasth ska va ok nu.
Det blir ganska jobbigt för ett lag som är beroende av en viss spelare, men en stabil målvakt är ju oerhört viktig. Därför måste ett lag se till att hålla båda sina ordinarie målvakter matchtränade, allt annat ser jag lite som rysk roulette.

Malmö växlade mellan Alsenfelt och Gunnarsson, någon gång för att det var tvunget, men dom brukar göra det ändå. Klokt tycker jag. Kan också tillägga att jag såg att Gunnarsson lämnar laget nu med utgående kontrakt, vet inte vart han går. Men Malmö har Alsenfelt och Nihlstorp kvar, båda är stabila när dom får vara friska.
 
Herregud vad förnedrade SAIK måste ha blivit, 7 - 0. Det är banne mig bedrövligt av dom att bli så utspelade. Jag har kört båt så har inte sett matchen och det var nog lika bra det. :(
 
Som gammal student vid Linnéuniversitetet måste jag nästan hålla på Växjö nu för att inte få hela gamla klassen emot mig :p
Du behöver inte vara orolig för dina gamla klasskompisar där;), jag vet att de flesta som gick/går där eg. håller på HV,:D allt annat är bullshit.:) Jag såg inte eländet till slutet, bytte kanal vid 4-0, fanns annat mycket intressantare och viktigare att se på. Det kommer jag säga till kollegorna idag. Matchen på Torsdag måste Saik vinna annars är det slut. Men snart börjar ju VM:D
 
Du behöver inte vara orolig för dina gamla klasskompisar där;), jag vet att de flesta som gick/går där eg. håller på HV,:D allt annat är bullshit.:) Jag såg inte eländet till slutet, bytte kanal vid 4-0, fanns annat mycket intressantare och viktigare att se på. Det kommer jag säga till kollegorna idag. Matchen på Torsdag måste Saik vinna annars är det slut. Men snart börjar ju VM:D
Men trots allt måste man helt objektivt bli imponerad av ett sådant resultat i en finalmatch. Det är bara för Lökers att förbereda guldhjälmarna, allt annat är högst osannolikt. Att jag sen gärna hade sett ett annat resultat är en helt annan sak.
 
0-4 nu, jag måste säga att jag är imponerad. Säga vad man vill om Klökarna men dom är duktiga. Bara att ta fram guldhjälmarna på måndag, något annat är en sensation.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
38 K
Anonymius
A
C
Svar
6
Visningar
4 K
I
 
Tillbaka
Topp