SHL 2017/18

Nu gäller det att kunna utnyttja numerära överlägen. Malmö har sin andra utvisning nu men ännu inget indianmål. Jag hoppas och tror att det uteblir.

Naturligtvis är ju en del av hockeyn och vad jag menar är ju att Frölunda ställer till det för sig själv, är ju skit att dra på sig utvisningar direkt i matchöppningen speciellt nu i slutspelet då bara de bästa är kvar, är alltid farligt att göra det i matchöppning. Man kommer aldrig riktigt in i matchen när det första man behöver göra är att försvara sig:thumbsdown:

I grundserien kan man ju kosta på sig lite blunders med detta är ju Frölundas genomgående problem att inte hålla huvudet kallt i viktiga matcher, ingen disciplin som jag sagt förut.

Ok, en strimma hopp nu men tror Malmö blir för svårt idag men givetvis hoppas jag på under:D:p

Ja märkligt Malmö har 20 räddningar mot Frölundas 14, Frölunda leder skotten men 4-1, ja hockey är hockey och målen räknas som alltid:D

Synd att ett av dessa lag måste lämna, och då tänker jag på deras fantastiskt duktiga juniorverksamhet i första hand,:thumbsup: dessutom de 2 häftigaste arenorna i hockeysverige, som oftast har en bra publik,,, till skillnad mot klökarna som bara får fullt när de ska försöka slå storebror:p:D:nod:

Nja, 4-2, kanske kanske det så berömda darret börjar infinna sig, ja det är inte slut förrän det är slut:D:p

Grattis Malmö och tack Frölunda för att ni fajtades. Statistiskt sätt var ni överlägsna, men målen gör ni inte.

Se denna bild och ändå vinner man inte, sparka tränaren och sätt in någon som kan hockey:mad::rolleyes::oops::eek::D

b.jpg

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp