Snurrig (Vad krävs för att bosätta mig i Thailand för gott?)

Jag erbjöd dig att scanna din stämpel på ditt retirement som du kallar det, och lägg in det här, så skall du få svar. För övrigt så förstår jag inte varför du trilskas, lägg in fotot på din passtämpel....

Men jag är övertygad om att du ljuger, ursäkta mig, men ne människa som inte ens kan ställa en nriktig fåga väntar sig nog inte heller ett riktigt svar!!

Vidre du svarar inte när jag kallade det extension of stay och att det i så fall står där. Åker du ur landet varje år och köper 1 års retirement (non immigrant O, så måste du också ut ur landet var 90;e dag.

Att du skulle sitta på en frisedel under alla desa år tror jag NOLL på....
Visa nu att du inte bara är ett troll.. och scanna dinb stämpel, så skall dunfå svar på dina frågor, annars lägg ner..

Senast redigerad av en moderator:
Så då ska jag bara vara tyst och sitta nöjd och inte säga nånting, jag känner mig preveligerad.
TA ett foto på ditt Pass , dölj ditt namn samt posta det här så vet vi sen vad vi skall tro på ,, det du påstår är helt osannolikt , så tokigt att INGEN här som har erfarenhet av Thailand tror på vad du skriver ,, förstår du inte detta

Jag ville bara höra vad alla ni som tycks veta allt om visum hade att säga om mitt visum men det är ju ingen som kan ge ett svar, så jag tycker att ni ska tagga ner lite och erkänna att ni inte vet allt.
Grejen är ju bara att vi alla här är tvärsäkra, för det existerar nämligen inget 12 mån uppehållstillstånd där man inte ska rapportera var 90 dag till IM. Mycket möjligt att du nu slipper det men det är inte enligt lagen så vi har inte fel.
Du är inte den enda här med Retirement stämpel i passet.
Jag tror mer som en annan skrev att du inte är riktigt sanningsenlig.

Denne kille skulle förvåna mig storligen om han återkommer med ett foto av stämpeln...
Men gör han det, så får ju han svar på alla sina frågor, plus några till.....
Det vill säga, OM det nu är det som han vill..

Denne kille skulle förvåna mig storligen om han återkommer med ett foto av stämpeln...
Men gör han det, så får ju han svar på alla sina frågor, plus några till.....
Det vill säga, OM det nu är det som han vill..
Ett troll utan tvekan , är han inte det så visar han stämpeln i sitt pass , samt även i vilket Changwat han fått detta alldeles egna speciella privilegium som ingen annan har och ingen annan tror samt ingen annan tidigare har sett ..

Väldigt trovärdigt ?????5555 nej inte ett dugg , luktar dynga skulle jag vilja påstå ...

Står ju klart och tydligt nere på stämpeln att man ska höra av sig var 90:e dag...

Notification of residence must be made every 90 days...

Tack Klasedvin, en sak kan man ju säga til ditt försvar, du är inget troll i alla fall. Men jag förstår inte varför du valde att gå på mig och säga att jag hade fel i precis allting jag skrev. Jag hade rätt i exakt allting jag skrev i din sak... Om du sedan inte vet skillnad på ett VISA och ett uppehålls.tillstånd gör ju inte mig mindre kunnig, eller hur?

Jag skrev att jag var bomkbsäker på att du inte hade ett VISA, men du hade ett uppehålls-tillstånd, då baserat på retirement. och det har du ju helt klart som fotot också visar...

Så om du nu "känner en polis", och naturligtvis så är ju han väldig högt upp, konstigt att alla poliser som vi falanger känner eller är besläktade med, är alltid högt upp i näringskedjan, ingen som känner en vanlig polis mer än jag då? Men denna polis har ingenting alls att komma med till immigration, och dessutom till 3 olika kontor...

Denne polis kan inte göra ett skit för dig, och du lever "farligt" och olagligt. Du skall rapportera varje 90 dag, med risk annars för vite på 2.000 baht, och som högst 5.000 baht.. Hur immigration ser på dig om du aldrig rapporterar, skall man ju normalt sett ta ganska allvarligt på. Om jag som falang "krånglar" och skiter i lagarna, så kan dom ge tillbaka med exakt samma medel...

Att du skall ha hållit på med detta under flera år och skitigt i att rapportera, har jag ytterligt svårt att tro på, och att du sedan säger att du haft 3 olika immigrationkontor, gör att jag INTE tror på dig alls, inte ett dyft faktiskt... Vad än din agenda är "klasedvin", så ta det varligt och var försiktig, dessa uppehålls-tillstånd är ingen rättighet vi har, det är en förmån dom ger.

Ja det var ju som vi alla visste och att han lyckats förnya uppehållstillståndet i 5 år utan att rapportera tror jag inte alls på. Förstår inte heller vitsen med att skita i att rapportera och sätta sig i en så här riskfylld situation, kan ju bli böter och problem utav detta med konsekvenser som inte alls är värt för att slippa att rapportera.
Jag hade varit lätt nojig nu i hans ställe..

Senast redigerad av en moderator:
Jag erbjöd dig att scanna din stämpel på ditt retirement som du kallar det, och lägg in det här, så skall du få svar. För övrigt så förstår jag inte varför du trilskas, lägg in fotot på din passtämpel....

Men jag är övertygad om att du ljuger, ursäkta mig, men ne människa som inte ens kan ställa en nriktig fåga väntar sig nog inte heller ett riktigt svar!!

Vidre du svarar inte när jag kallade det extension of stay och att det i så fall står där. Åker du ur landet varje år och köper 1 års retirement (non immigrant O, så måste du också ut ur landet var 90;e dag.

Att du skulle sitta på en frisedel under alla desa år tror jag NOLL på....
Visa nu att du inte bara är ett troll.. och scanna dinb stämpel, så skall dunfå svar på dina frågor, annars lägg ner..
Någon har lyckats reta upp dig, jag undrar vem det är! Tycker mig känna igen mönstret...

Jag vill inte alls reta upp någon eller verka märkvärdig men jag ville bara veta om det var nån som visste nåt om mitt visa.

Jag vill inte alls reta upp någon eller verka märkvärdig men jag ville bara veta om det var nån som visste nåt om mitt visa.

Ja nu har du fått dina svar och ganska utförligt, läs svaren och du... ÅTERIGEN,,,det är inget VISA du har alls, det är helt fel, det heter uppehålls-tillstånd, eller som på engelska; extension of stay...

Det du påstår går emot alla Thailändska immigrationsregler så det är helt enkelt inte trovärdigt. Du får komma med några bevis om du vill bli trodd. Men det vill du inte...

Ska vi snurra ett varv till?

Antag att någon har ett O visa baserat på äktenskap, multiple entre, gäller 1 år, ut ur Thailand var 90 dag,
utfärdat av Thailands Ambassad Stockholm, då behöver man tydligen inte visa upp några pengar....

Som många skriver, med detta visum så måste 400" B visas upp.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp