Tar du is i ölen?

Tar du is i ölen när du är i Thailand?

• Har aldrig tittat efter.

Röster: 0 0.0%
  • Jag dricker inte öl.

Röster: 5 7.5%
  • Nej, ölen blir vattenskadad!

Röster: 28 41.8%
  • Ibland

Röster: 14 20.9%
  • Ja gärna!

Röster: 20 29.9%

• Totala väljare
    67

:wai:
Era fullärda och noviser!!

Att besudla ett glas med is, sen därefter fylla på med gyllenedryck vars vars vattenhalt är redan onödigt hög, en sådan dryck skall förtäras nerkyld till lämplig temperatur, ca 8-12 grader celsius, eller kallare enligt egna önskemål, dock ej frusen issörja.

Is i glas nyttjas när en alkohol närmar sig 40% eller högre, att föredras i Wiskey sort av något slag, FamousGrouse, TullamoreDew och så vidare, hur is i burbon sorter utfaller kan ej skribenten uttala sig om.

Att is förekommer i olika drinkar är vedertaget fenomen, visst skulle sig en GinTonic stå sig slätt utan denna kylnings metod, andra drinkar som drabbas av islöst glas, skulle uppbringa en vedervädig smakupplevelse, ungefär som att färdas i berg och dalbana...

Jo-Be"plastered" :afro:

"Jo-Be " sa:
Era fullärda och noviser!!

Att besudla ett glas med is, sen därefter fylla på med gyllenedryck vars vars vattenhalt är redan onödigt hög, en sådan dryck skall förtäras nerkyld till lämplig temperatur, ca 8-12 grader celsius, eller kallare enligt egna önskemål, dock ej frusen issörja.

Is i glas nyttjas när en alkohol närmar sig 40% eller högre, att föredras i Wiskey sort av något slag, FamousGrouse, TullamoreDew och så vidare, hur is i burbon sorter utfaller kan ej skribenten uttala sig om.

Att is förekommer i olika drinkar är vedertaget fenomen, visst skulle sig en GinTonic stå sig slätt utan denna kylning metod, andra drinkar som drabbas av islöst glas, skulle uppbringa en vedervädig smakupplevelse, ungefär som att färdas i berg och dalbana...

Jo-Be"plastered" :afro:

Ja, nu var det fastslaget till sist. Is SKALL inte användas i öl utan i sprit.

Dock - En single malt skall man bara ha vatten i, is är en synd enligt skottarna själva. ;)

"legolas " sa:
Berra, läste precis ditt inlägg. Och kan inte låta bli att se mönstret bland Er ickeisiölengubbar resonerar, eller kanske INTE resonerar.

Du hänvisar till skottarna vad det gäller whiskyn, och ni hänvisar säkert till andra länders medborgare vad det gäller is i ölen.

Vi andra med is i ölen är väl då mycket mer som pionjärer, som stigfinnare. Vi är de som startar trender, vi ramlar aldrig in i dem. Vi hänvisar aldrig till vad andra gör, vi vågar stå för våra åsikter och tyckanden. Som sagt var, kan inte sägas för ofta:
[move]VI ÄR DE SOM STARTAR TRENDER......[/move]

[move]VI ANDRA STARTAR INTE OACCEPTABLA TRENDER! VI FÖRSTÖR INTE NÅGOT SÅ NJUTBART SOM EN CHANG MED IS![/move]

"legolas " sa:
[move]hahaha.......hahahaha...............hahahahaha.......................hahahahahaha............[/move]orkar inte längre med Er amalgamöldrickandechangister, ni är kass...
8) 8) 8)

VI ÄR KARLAR MED HÅR PÅ BRÖSTET, INTE LEO-MESAR!! HEHEHE ;D ;D ;D

Ja det finns inget ämne som kan engagera en svensk mer än alkohol, det är ju vida känt ;D ;D ;D

Mvh Peter

"Berralund " sa:
VI ÄR KARLAR MED HÅR PÅ BRÖSTET, INTE LEO-MESAR!! HEHEHE ;D ;D ;D
Berralund!

Hahaha!"hår på bröstet!?!" Då har jag inget att skämmas över, det börja växa redan när man tog sina första steg utanför barnvagnen, lika så med drickandet.
När morsan äntligen gav chansen att hålla flaska själv, så har det bara gått utav farten själv, det stadiga greppet har aldrig misslyckats, nu när man i vuxen håller sin kärlek i handen...
Förlåt för hellskotta!! Ölen i handen ska det va, man ser när den immas och kondenserar, vatten droppar blir till och rinner ner efter flaskans underbara form, det är som en poesi in motion!!!

Och fortarande inte har is i ölen!!!

Jo-Be

Ying Yang känner de flesta till och när de är varmt så blir man sugen på kallt.När de är kallt blir man sugen på varmt........Så varför har de inte uppfunnit en riktig god varm öl här uppe i Islandet Sverige/Norge ?.......Is i Öl är definitivt uteslutet här uppe och skulle någon putta i sånt skit så puttar jag ned den personen i is själv och frågar hur de smakar.

Jag kan förstå tanken de har i Thailand då de tjänar mer pengar på varan då isen tar upp platsen i glaset istället.Men lyckligtvis så finns det numera massvis med 1 meters rör öl där isen är placerad i mitten utan någon kontakt med ölen-guldet..:) att köpa runt om i landet.

"helgonet " sa:
Ying Yang känner de flesta till och när de är varmt så blir man sugen på kallt.När de är kallt blir man sugen på varmt........Så varför har de inte uppfunnit en riktig god varm öl här uppe i Islandet Sverige/Norge ?.......Is i Öl är definitivt uteslutet här uppe och skulle någon putta i sånt skit så puttar jag ned den personen i is själv och frågar hur de smakar.

Jag kan förstå tanken de har i Thailand då de tjänar mer pengar på varan då isen tar upp platsen i glaset istället.Men lyckligtvis så finns det numera massvis med 1 meters rör öl där isen är placerad i mitten utan någon kontakt med ölen-guldet..:) att köpa runt om i landet.

Den uppfinningen är bra. Men optimal temp på ölen är runt 10grader skulle jag tro

Jaa! jag vet att Legolas gillar IS i ölglaset, men om han avänder IS i vattenglaset, då tunnar han ju ut vattnet också?!? :eek: :eek: :eek: Logiskt va!!

"Karma ?"

Jo-be"Wet"

"legolas " sa:
Så med din "tunna" logik, så är man tunnare klädd om man tar 2st T-shirts på sig än att ta på sig 1st t-shirt???
Karma på den då?????
;D ;D ;D
Legolas!

Om man tar på sig 2 T-shirts, då är man inte tunnare klädd...
Man har klätt sig varmare!!! :p ;D :D :p

Liknande trådar

T
Svar
51
Visningar
4 K
L

Tillbaka
Topp