thai airways erfarenheter

Hej!

Jag har åkt en gång med Thai, en gång med Qatar och två gånger med Aeroflot. Av dessa så tycker jag Qatar var klart bäst. Med Thai så frös jag under hela resan ner till Thailand och hem igen(är ingen jätte stor vän av A/C annat än då det behövs). Men annars var det bra.

Första gången jag flög med Aeroflot så var inte planet jätte modernt med ok. Men det existerar ingen alkohol längre på deras flygningar(annat än det som man köper själv och smygdricker). Gång nummer två så var planet sprillans nytt kändes det som. Transporten från Arlanda till Moskva så var det ju SAS man flög med och deras plan var inte lika roliga att flyga med.

Då jag flög med Qatar så behövde jag inte frysa det var behagligt varmt båda vägarna och maten var väldigt god. Jag har inte något emot en mellan landning så länge inte den är för lång. :)

Inte så smickrande før SAS heller då dom ær bara 1 plats ifrån att hamna bland dom 10 værsta, skiljde sig bara 3 platser mellan SAS och Thai.

"ledarn " sa:
Det lär väl vara katastrofen i Italien som gör det illa för dom..??

Så är det nog. Men SAS var väl oskyldiga till den händelsen. Det var väl om jag minns rätt en Tysk privatjet som tog fel taxibana. Dimma och språkförbistring var väl orsaken.
Så sådan här statistik skall man nog ta med en nypa salt. Ett hatat bolag som Ryan Air har aldrig varit inblandat i någon olycka med dödlig utgång och ingen annan heller för den delen. Men de finns med på listan på 32 plats. Orsak: ett förolyckat plan för fyra år sedan. Någon som kan komma i håg detta? Så sådan här statistik skall man nog ta med en nypa salt!

Hela listan på :http://www.aerointernational.de/service/sicherheitsranking/Aero-0213-Sicherheitranking-2012.pdf

/Anubaan

Går det att leta fram om det planet som vi ska åka med i morgon har den nya inredningen med egen speldosa.
Vi åker Thai TG962 kl 13,20

"Rolf " sa:
Går det att leta fram om det planet som vi ska åka med i morgon har den nya inredningen med egen speldosa.
Vi åker Thai TG962 kl 13,20

Är inte alla 747:or ombyggda nu? Borde finnas upplysningar på Thai:s hemsida, annars googla. Det borde finnas någon som har skrivit något.

Undrar om det går att få ett vettigt svar när nu Lego och ledarn sover :D
Någon som har åkt med Thai den senaste tiden och som vaet hur långt dom kommit med att renovera inredningen på planen?

Lovar undersöka inredningen noga nu när jag flyger i början av juni till Bangkok! :nod: Rapport kommer i mitten av juni.... :D :D

Kan rapportera att priset har höjts med 6.500 kr T/R sen jag beställde för två och en halv månad sen! (Köpenhamn-Bangkok)

"ledarn " sa:
Nu har jag vaknat.... ;D ;D

Men vettigt svar...?? Näääää... :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Du har det bra du nu när snön är borta, bara sitta och vänta på nästa vinter.
Sånt kan ju göra en lite tokig
b101.gif
b101.gif
b101.gif

"areeya " sa:
Lovar undersöka inredningen noga nu när jag flyger i början av juni till Bangkok! :nod: Rapport kommer i mitten av juni.... :D :D

Kan rapportera att priset har höjts med 6.500 kr T/R sen jag beställde för två och en halv månad sen! (Köpenhamn-Bangkok)
Va bra är nyfiken på om dom satt in skärmar i ryggstöden bla.

Efter vad jag har hört från vanligtvis välunderrättat håll så är 747:orna borta från Köpenhamnsrutten. Där flyger man med 777 i stället och på dom planen lär det väl finnas personlig TV mm mm. :)

Roffe på Arlanda går det fortfarande en del gamla så alla e inte nya än men till hösten när ni ska ner så ska det vara dom nya

"Berralund " sa:
Efter vad jag har hört från vanligtvis välunderrättat håll så är 747:orna borta från Köpenhamnsrutten. Där flyger man med 777 i stället och på dom planen lär det väl finnas personlig TV mm mm. :)

Jag var inne och kollade min flight...stämmer som du sa Berra..från Köpenhamn flyger man med aircraft 777-300. :thumbsup:

Star treeck nästa!
Two to beeam up Mr Scott. Som James T Kirk brukade säga ;D

Sorry Rolf :offtopic: Men kunde inte låta bli

/Anubaan

"Mackfaktorn " sa:
Nja lite längre än två veckor dröjer det nog får man hoppas :) men den här med sina hungriga kompisar springer runt knutarna nu. :offtopic:

En o annan norrläning kan dom gott få äta finns så många av dom redan

Flyger Arlanda- Phuket 10 Juni - 2 Juli. 6200 t/r med Thai. Då får vi se vad det är för plan. Talar om när jag. kommer ner Med vänlig hälsning Kjelle

Liknande trådar

Tillbaka
Topp