thai airways erfarenheter

Åkte ner 10 Juni och då med renoverat plan med skärmar i varje säte.. Mycket bra filmer och musik så resan gick mycket fort ner. Hem den 2 Juli dock med ett plan utan skärmar men som tur så gott om platts så man fick sträcka ut sig och slumra till lite. Föredrar Thai Air då det tar cirka 15 timmar från Arlanda och tills jag är på mitt rum i Kata Beach Phuket. Med vänlig hälsning Med vänlig hälsning Kjelle

Alltid trevligt och mysigt i Kata Beach och inte alls så dyrt som dom påstår. Nästa resa blir i November men då blir det 6 Månader och en sväng upp till Surin med. Kjelle

Fick ett mail från min andra resebyrå(Odenresor)att Thai Airways förlänger billighetsresorna ett tag till, så det är först till kvarn som gäller...

Fick ett mail från min andra resebyrå(Odenresor)att Thai Airways förlänger billighetsresorna ett tag till, så det är först till kvarn som gäller...
Inte förvånande eftersom frugan sa att det var många lediga platser på planet hem idag. Men det ändras väl tyvärr innan vi skall åka ner nästa sommar.

Inte förvånande eftersom frugan sa att det var många lediga platser på planet hem idag. Men det ändras väl tyvärr innan vi skall åka ner nästa sommar.

Tycker jag är vanligt mellan Augusti-Ocktober, då får varje passagerare en hel rad för sig själv på flyget ibland, fritt val av säte ;)

Är det någon här som har koll på hur reglerna för kortbetalning är med Thaiairways numera ? vad jag menar kan jag beställa och betala med mitt kreditkort en biljett till en thai som ska komma på besök utan att jag är med ?
,Har för mig Thai haft en regel att den som äger kortet som använts betala med ska va med vid resan men hittar inget om det på deras hemsida.

Är det någon här som har koll på hur reglerna för kortbetalning är med Thaiairways numera ? vad jag menar kan jag beställa och betala med mitt kreditkort en biljett till en thai som ska komma på besök utan att jag är med ?
,Har för mig Thai haft en regel att den som äger kortet som använts betala med ska va med vid resan men hittar inget om det på deras hemsida.
Gällde det inte bara flyg inom Thailand, inte på dom internationella flygen?

Gällde det inte bara flyg inom Thailand, inte på dom internationella flygen?
Tror Thai har i kvar det på alla flyg fortfarande, boka och köp samma resa av resebyrå på nätet med kortet så får man en elektronisk biljett att skriva ut. (ett Ref-nummer som visas vid incheckning)
Boka och köp inte direkt av Thai så är problemet ur världen. Brukar vara billigare dessutom.

Eller så kan man bekräfta kortet hos Thai Airways i Sthlm med att skicka kopia på båda sidorna av kortet och giltig leg. Plus så klart bokningsreferensen.

Eller så kan man bekräfta kortet hos Thai Airways i Sthlm med att skicka kopia på båda sidorna av kortet och giltig leg. Plus så klart bokningsreferensen.
Känns onödigt krångligt, är bättre att boka via resebyrå precis som @kurant skriver. Det har vi också alltid gjort förutom på någon inrikesresa, inga som helst problem.

Senast redigerad av en moderator:
En biljett bkk-Luleå t.o.r går på 50500 bht på thais egen sida har inte hittat nån i närheten på nätet när jag titta nu, vi får väl skicka ner pengar i värsta fall men ska komma hit mellan 8-10 redan så vore enklast om det gick beställa här när vi ändå ska betala, bokat i Thailand skulle visst en biljett kosta 43000 bht bkk-sthlm men problem boka Luleå vilket går göra på hemsidan deras. Får nog ta och ringa thai i sthlm imorgon å höra.

En biljett bkk-Luleå t.o.r går på 50500 bht på thais egen sida har inte hittat nån i närheten på nätet när jag titta nu, vi får väl skicka ner pengar i värsta fall men ska komma hit mellan 8-10 redan så vore enklast om det gick beställa här när vi ändå ska betala, bokat i Thailand skulle visst en biljett kosta 43000 bht bkk-sthlm men problem boka Luleå vilket går göra på hemsidan deras. Får nog ta och ringa thai i sthlm imorgon å höra.

Det är alltid svårt att få med codeshare (SAS) när man söker på nätet.
Ring eller meila till Jade-Travel eller Oden-resor som säljer mycket åt Thai eller till en mindre resebyrå i Lund som brukar skräddarsy med Thai, Nonki Travel

Det är alltid svårt att få med codeshare (SAS) när man söker på nätet.
Ring eller meila till Jade-Travel eller Oden-resor som säljer mycket åt Thai eller till en mindre resebyrå i Lund som brukar skräddarsy med Thai, Nonki Travel
Får prova ringa dom om det inte funkar med thai direkt, men vet att det var problem med oden när jag hjälpte en boka med dom för några år sen då ville dom iaf inte boka Luleå sthlm utan fick göra det separat

Liknande trådar

Tillbaka
Topp