andrejsdenruskige
Forumveteran
Njaäe, det är en sanning med modifikation. Billigaste tillfällena brukar vara om du bokar 2-3 månader före, eller om du bokar 300 dar före (när dom släpper biljetterna). Veckan innan brukar vara när man hittar billiga biljetter med routning via Colombo och Ulan Bator. Bokar du 5 månader före får du betala extra, och är du så illa ute att du måste boka två veckor innan blir priset troligtvis det dubbla.
Det sagt så... Dom allra bästa priserna får man ju förstås om man ligger på som en hök och är med när bolagen släpper nån rea.
Vad det gäller vad tråden verkar handla om så kan jag säga, åk aldrig första klass med Thai. Drakarna som jobbar där framme är uppenbarligen alldeles för seniora och viktiga personer för att sänka sig till att ge adekvat service till vanligt folk. Jag kan till och med sträcka mig så långt som att kalla dom satkärringar.
Förstaklass är lätt att undgå när man flyger från Danmark eller Sverige, då det inte existerar någon sådan.
Rent generellt så verkar Thai dragit in på allt som gäller till och från Skandinavien. Fast det finns inga direkta bra alternativ till dom från Skandinavien om man inte vill ha ett extra byte.