thai airways erfarenheter

Visst ska vi från A till B, men att åka via C innebar 2 biljetter för samma pris som den billigaste direkt som faktiskt när jag bokade var Thai, sist jag pausade i Doha så hade de ett par av mina favoriter i sin taxfree.

Ja, man prioriterar ju olika.
Själv letar jag kanske inte efter den billigaste resan, då inte det direkt är mitt mål.
Jag söker på resor som passar mig och har, ett för mig, vettigt pris.

Flyger enbart med Thaiairways när jag ska till Thailand absolut billigast och smidigaste för mig Oslo - Krabi har alltid samma säte oxå :)

Bokar genom thais hemsida eller genom jordenresor.se

12 juni blir min 12e resa på 4 år

Billigaste resan oktober 2016 4200 SEK turretur

Dyraste 31 Jan - 31 mars 10900 sek

Aldrig några stora förseningar så jag fortsätter flyga med Thai även om många säger att det blivit mycket sämre med åren

Mvh

Flyger enbart med Thaiairways när jag ska till Thailand absolut billigast och smidigaste för mig Oslo - Krabi har alltid samma säte oxå :)

Bokar genom thais hemsida eller genom jordenresor.se

12 juni blir min 12e resa på 4 år

Billigaste resan oktober 2016 4200 SEK turretur

Dyraste 31 Jan - 31 mars 10900 sek

Aldrig några stora förseningar så jag fortsätter flyga med Thai även om många säger att det blivit mycket sämre med åren

Mvh
Och det har väl dom flesta flygbolagen blivit om än inte alla. Priset samt restiden bestämmer men det har blivit Thai hittills.

Hej!
Jag har bara bra erfarenhet av Thai air. Finnish Air också mycket bra. Däremot mycket fylla när man köper flygstolar via charterbolagen.

Häls Ja
Fylla på Finna Air ? Knappast troligt , de serverar ingen alkohol slut med detta sedan februari 2019

Inte alls! Jag gillar direktflyg och Thai flyger alla dagar i veckan, det gör inte baggarna. Är alldeles för lat för att byta om jag kan slippa.
Så länge man har närhet till Kastrup el Arlanda så funkar ju direktflyg. Men från Landvetter måste vi ju ändå göra minst ett byte, och då har ju vi fler alternativ. Så thai går bort för min del om jag inte hittar ett riktigt bra pris.

Så länge man har närhet till Kastrup el Arlanda så funkar ju direktflyg. Men från Landvetter måste vi ju ändå göra minst ett byte, och då har ju vi fler alternativ. Så thai går bort för min del om jag inte hittar ett riktigt bra pris.
Sist jag skulle flyga från gbg var thaiairways från Kastrup billigare direkt till Bangkok.
Så tog tåget dit istället, tog lika lång tid med tåg och flyg som finnair.
Men skiljer sig så mycket från dag till dag, jag brukar gå in på travellink.se och kolla bästa flygrutten/priset och sen boka därefter om jag behöver göra det själv, eller kolla bästa rutt vid avmönstring och tipsa dom som bokar åt oss.

Sist jag skulle flyga från gbg var thaiairways från Kastrup billigare direkt till Bangkok.
Så tog tåget dit istället, tog lika lång tid med tåg och flyg som finnair.
Men skiljer sig så mycket från dag till dag, jag brukar gå in på travellink.se och kolla bästa flygrutten/priset och sen boka därefter om jag behöver göra det själv, eller kolla bästa rutt vid avmönstring och tipsa dom som bokar åt oss.
Så är det, flygpriser är färskvara och det gäller att vara aktiv när det är dags att boka. Det finns stora pengar att spara om man är lite flexibel på dagar samt aktiv på nätet.

Ska välja plats på Tg961, några man helst ska undvika?
Många långt fram är redan upptagna, men valde fönsterplats på rad 54. Inga säten bakom där, känns skönt med ryggen fri
Vad har ni för erfarenheter av sittplatserna, bra och dåliga?

Många långt fram är redan upptagna, men valde fönsterplats på rad 54. Inga säten bakom där, känns skönt med ryggen fri
Bara välj aldrig sittplatser på vingarna, annars okej.:p:p

Rad 54 ligger precis bredvid där de personalen förbereder maten, så slamrande och spring kan du förvänta dig.

Är man osäker på val av sittplats kan man kolla på www.seatguru.com

Ja, det brukar väl bli så för dig, eftersom First Class ligger längst fram... ;)

Men även jag försöker sitta långt fram.
Ju längre fram man sitter desto tystare är det. Därtill kommer man av snabbare om man har bråttom.

Kärringen får ta 14J så tar jag 11J
Trångt om platser så det blev en stolsrad mellan oss

661F7DB0-6C56-4E5E-9C56-FF56C9173214.png

Liknande trådar

Tillbaka
Topp