thai airways erfarenheter

Snälla Berra , Poäng och hur mycket gratis dricka , samt hur breda stolar är har som även du vet intet med hur säkra kärrorna är , Det är ju teknik samt
underhåll och sen den mänskliga faktorn dvs även utbildningsnivå på personal och piloter/Kapten , precis som på ditt fartyg så är det ju du som kapten som bär mycket av säkerheten på dina axlar
Visst men diskussionen då gällde miles och bonus. Jag förringar inga yrken och säkerheten är givetvis viktigare än gratis dricka. Men det är förbaskat tråkigt när någon rackar ner på någon annan som bevisligen har betydligt större erfarenhet än han själv.

Visst men diskussionen då gällde miles och bonus. Jag förringar inga yrken och säkerheten är givetvis viktigare än gratis dricka. Men det är förbaskat tråkigt när någon rackar ner på någon annan som bevisligen har betydligt större erfarenhet än han själv.
Tråkigt , men vanlig här i detta forum :rolleyes:

Om du inte visste (men självklart vet DU ) så är just bilmek det man oftast börjar med , tre år på bilmek sen flygmek utbildning med åtföljande praktik innan certifikat , men det visste du väl redan , Men efterssom larmet om flygbränslets skadligheter kom så jobbade jag inte länge på Linta verken , jobbade sen 8 år som bilmek innan det blev fastighet resten av yrkeslivet med mindre avhopp till sälj

Ja, och det kvalificerar dig till att veta mer än andra om t.ex bilar och flygplan.

Tillåt mig tveka.

Finns folk som aldrig har satt sin fot i en fordonstekniskskola som kan mer än både dig och mig.
Så att tro att man vet mer än andra när man lever på en gammal ”hörsägen”. Det ska man nog akta sig för att göra.

Enligt dig är väl Volvo 142 världens säkraste och bästa bil.

Ja, och det kvalificerar dig till att veta mer än andra om t.ex bilar och flygplan.

Tillåt mig tveka.

Finns folk som aldrig har satt sin fot i en fordonstekniskskola som kan mer än både dig och mig.
Så att tro att man vet mer än andra när man lever på en gammal ”hörsägen”. Det ska man nog akta sig för att göra.

Enligt dig är väl Volvo 142 världens säkraste och bästa bil.
Knappast säker , bra och relativt pålitlig var den , mem knappast någon teknik att glädjas åt idag :) .Och hur fn kan du veta vad jag tycker om den , det har inget med 747an att göra . Massor med erfarna piloter som anser denna vara en outstanding maskin att flyga trots sin storlek, , mekaniker har även de genom tiden uttalat sig om den i väldigt positiva ordalag , Många ggr ansetts som en mycket pålitlig maskin för att inte säga den mest pålitliga , för 50 år sen och likväl de som än idag flyger .. sen bryr jag mig inte i vad nån som sitter i Phil tycker eller vad han ser i sin kristallkula ,, löjeväckande

Tråkigt javisst, men så tunnhudad är jag inte.

@Joker jag och andra ifrågasätter dina påståenden är väl inget konstigt. Det är ju bara påståenden och tyckanden. Ingenstans har du presenterat denna sakkunnig källa som med statistik och fakta kan påstå att Boeing är så enormt moderna och säkra.

Att du läst en flygmek.utbildning på 70-talet gör dig inte till sakkunnig på dagens flygmaskiner, dess system och säkerhet.

Jag har aldrig påstått mig vara flygsäkerhetsexpert, dock kan jag läsa diagram, grafer och tabeller.

Den på detta forum som är bäst på flygsäkerhet skulle jag tro är @Isan Lover

Att du tar på dig koftan och känner dig påhoppad direkt när någon ifrågasätter dig är tråkigt. Men det är ett val du gör.

De allra flesta här på TS kan diskutera sakligt om meningskillnader utan att koftan, hårda ord eller personangrepp behöver användas.

Tråkigt javisst, men så tunnhudad är jag inte.

@Joker jag och andra ifrågasätter dina påståenden är väl inget konstigt. Det är ju bara påståenden och tyckanden. Ingenstans har du presenterat denna sakkunnig källa som med statistik och fakta kan påstå att Boeing är så enormt moderna och säkra.

Att du läst en flygmek.utbildning på 70-talet gör dig inte till sakkunnig på dagens flygmaskiner, dess system och säkerhet.

Jag har aldrig påstått mig vara flygsäkerhetsexpert, dock kan jag läsa diagram, grafer och tabeller.

Den på detta forum som är bäst på flygsäkerhet skulle jag tro är @Isan Lover

Att du tar på dig koftan och känner dig påhoppad direkt när någon ifrågasätter dig är tråkigt. Men det är ett val du gör.

De allra flesta här på TS kan diskutera sakligt om meningskillnader utan att koftan, hårda ord eller personangrepp behöver användas.
Skiter fullständigt vem som vet bäst , självklart Sossen IL ,de vet alltid bäst , sen ni övriga tabell och diagram-nissar , Utan att ta på mig offerkoftan så blir det mindre och mindre folk som skriver på detta forum ,, varför ?? ,, har försökt ge fn i alla knäppgökar som snackar sönder eller diskuterar helt andra saker , det enda som är förbjudet att diskutera här , det är politik , Det enda so i dagens Sverige är viktigt .. Så jag håller mig nog till dessa trådar en lämgre tid nu ..har spårat ut fullständigt här

Skiter fullständigt vem som vet bäst , självklart Sossen IL ,de vet alltid bäst , sen ni övriga tabell och diagram-nissar , Utan att ta på mig offerkoftan så blir det mindre och mindre folk som skriver på detta forum ,, varför ?? ,, har försökt ge fn i alla knäppgökar som snackar sönder eller diskuterar helt andra saker , det enda som är förbjudet att diskutera här , det är politik , Det enda so i dagens Sverige är viktigt .. Så jag håller mig nog till dessa trådar en lämgre tid nu ..har spårat ut fullständigt här

Man kunde önskat detta var ironi... :rolleyes:

Senast ändrad:
Knappast säker , bra och relativt pålitlig var den , mem knappast någon teknik att glädjas åt idag :) .Och hur fn kan du veta vad jag tycker om den , det har inget med 747an att göra . Massor med erfarna piloter som anser denna vara en outstanding maskin att flyga trots sin storlek, , mekaniker har även de genom tiden uttalat sig om den i väldigt positiva ordalag , Många ggr ansetts som en mycket pålitlig maskin för att inte säga den mest pålitliga , för 50 år sen och likväl de som än idag flyger .. sen bryr jag mig inte i vad nån som sitter i Phil tycker eller vad han ser i sin kristallkula ,, löjeväckande

Erfarna piloter som ”anser”....

Mycket ”anser” i ditt inlägg.

Visst är det en pålitlig maskin. Det bör den vara.
Gissar att den dessutom har kommit med en del uppdateringar under vägen och framför allt elektroniska sådana.
Absolut bra kvalitet, precis som en Cheva från -57.
Att en Cheva från -57 är den bästa bilen idag vet jag inte om jag vågar påstå.

Inte alls känslig. Men viss hyfs och fason förväntar jag mig att vi alla kan uppträda med....

Ja, folk kan uttrycka sig lite onödigt hårt.
Jag förstår dock själv inte problemet med detta.
Det är bara att läsa med ögonen och filtrera valfritt med hjärnan.
Inlindat i dessa ohyfsade ord och meningar så finns det oftast substans. Om den substansen passar ens ideologier eller världsbild är något annat.

Det finns inte en möjlighet att du hade sagt ifrån om du var enig i skribentens åsikt och mening.

Inlindat i dessa ohyfsade ord och meningar så finns det oftast substans.

Du är en god människa... tror det bästa om folk...

Visserligen en tolkningsfråga, då det är en gräns mellan gliringar och rena otrevligheter och påhopp.

När de senare kommer fram, då brukar jag le för mig själv. När argumenten tryter..

Jag förstår dock själv inte problemet med detta.
Det är bara att läsa med ögonen och filtrera valfritt med hjärnan.
Inlindat i dessa ohyfsade ord och meningar så finns det oftast substans. Om den substansen passar ens ideologier eller världsbild är något annat.

Det finns inte en möjlighet att du hade sagt ifrån om du var enig i skribentens åsikt och mening.
Jag förväntar mig inte att att alla skall vara överens om allting. Ett forum skulle bli väldigt tråkigt då. Det är väl olika meningar/åsikter som driver ett forum framåt. Det jag inte förväntar mig är personangrepp, nedklankningar med mera... Vi kan kräva vanlig hyfs och fason på ett forum som vi deltar i för vårt eget nöjes skull.

Här är väl inte mycket bråk...? Okej några har motsatt politiska åsikter, några har gruffats i verkliga livet och fortsätter här, några påstår sig kränkta och loggar ut för gott för att snart återkomma under nytt nick och kan då skriva riktigt otrevligt.
So what? Ofta kommer det nåt intressant och lärorikt även från urspårade diskutioner:)

Här är väl inte mycket bråk...? Okej några har motsatt politiska åsikter, några har gruffats i verkliga livet och fortsätter här, några påstår sig kränkta och loggar ut för gott för att snart återkomma under nytt nick och kan då skriva riktigt otrevligt.
So what? Ofta kommer det nåt intressant och lärorikt även från urspårade diskutioner:)
Jämfört med andra forum är detta det mest "städade" och bästa, det håller jag med om. Urspårade diskussioner gör mig ingenting då jag är värdelös på att hålla spåret själv. Olika åsikter driver bara ett forum framåt. Men när det gäller personangrepp och när man försöker trycka ner andra människor och uttrycker ringaktning om deras person bara för att man själv finner nöje i detta där går min gräns. Jag gillar inte översittare helt enkelt...

Nä vem gillar översittare? Har bara sett någon enstaka här. Sen finns det ju några som skriver lite för direkt ibland när det rinner över, men som jag inte alls uppfattar som översittartyper.
Har under dom år jag läst här sett att vissa är otroligt tåliga och trygga, andra känner sig kränkta för minsta lilla. Som i verkliga livet:cool:

Du är en god människa... tror det bästa om folk...

Visserligen en tolkningsfråga, då det är en gräns mellan gliringar och rena otrevligheter och påhopp.

När de senare kommer fram, då brukar jag le för mig själv. När argumenten tryter..

Ja, om det inte finns ett uns av substans i inläggen så är det väl att räknas som personangrepp.

Att folk känner sig kränkta är dock väldigt subjektivt.
Visst kan @Joker vara lite elak och skriva en del dumma saker, men det är han dock inte ensam om på detta forum. Han får nog utstå en hel del själv, från bl.a mig.

Om han sedan känner sig kränkt och ledsen är tveksamt.

Andra kan känna sig påhoppade och angripna av minsta lilla, vilket de flesta säkert har registrerat.

Sedan finns det nog en hel del människor som är kränkta å andras vägnar, så att säga sekundärkränkta.

Förhållandevis så är de flesta forum väldigt snälla om man ser på hur den riktiga världen ser ut. Där kan det vara jävligt på riktigt.

Men det är klart, man borde nog hålla tillbaka lite ibland och inte skriva i affekt.
Dock så är det egentligen trevligare att skriva rakt ut att någon är en idiot än att göra det på ett diplomatiskt dolt sätt.
Det senare är dock mycket roligare

Ja, om det inte finns ett uns av substans i inläggen så är det väl att räknas som personangrepp.

Att folk känner sig kränkta är dock väldigt subjektivt.
Visst kan @Joker vara lite elak och skriva en del dumma saker, men det är han dock inte ensam om på detta forum. Han får nog utstå en hel del själv, från bl.a mig.

Om han sedan känner sig kränkt och ledsen är tveksamt.

Andra kan känna sig påhoppade och angripna av minsta lilla, vilket de flesta säkert har registrerat.

Sedan finns det nog en hel del människor som är kränkta å andras vägnar, så att säga sekundärkränkta.

Förhållandevis så är de flesta forum väldigt snälla om man ser på hur den riktiga världen ser ut. Där kan det vara jävligt på riktigt.

Men det är klart, man borde nog hålla tillbaka lite ibland och inte skriva i affekt.
Dock så är det egentligen trevligare att skriva rakt ut att någon är en idiot än att göra det på ett diplomatiskt dolt sätt.
Det senare är dock mycket roligare
Bra skrivet där! Jag som flera andra här har svårt för översitteri och kan kanske överreagera ibland. Men det ligger oss varmt om hjärtat att det hålls en god ton här, ingen skall behöva känna sig kränkt. Vissa har lätt för att ta åt sig av kritik, andra börjar tjura direkt. Och det är väl detta som är en del av hela grejen, annars hade det blivit förbaskat tråkigt. Vi är alla olika så är det bara och det måste vi acceptera.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp