thai airways erfarenheter

 
Smileykursen håller @Micke.T i.... han är expert på den...

"Kursen" till magunnar var ju ironi, det förstod han myckey väl då han rest hela sitt liv...

Roliga förkortningar ja... de flesta känner till SBT...

Uppenbarligen behöver jag dela med mig av mina erfarenheter. Nyss skrev du ju att du inte klarat av att boka något...

Min ålder... antagligen hälften av din....
Du vet inte vad du pratar om.
Dags att bevisa att du inte behöver lära dig om optimalisering och utnyttjande av poäng.

Allvarligt talat

Ska man ta detta seriöst. Du skrev att att jag skrivit jag att jag inte klarade av att boka och du sätter in en bild från internet med information om flyg mellan Thailand och Arlanda. Det är kanske din värld, men inte ditt jag ska flyga.

Lätt tillgänglig info men om du tror på mig eller inte, det bryr jag mig inte om. Sitta och tycka att man är så fräck och att någon annan inte klarar av att boka ett flyg. Jaja, så är det på forum, folk kan leva sitt fantasiv liv.

Frequent flyer gold dom senaste, I varje fall 20 åren och nu får man hör att man inte kan boka flygbiljett
 
Allvarligt talat

Ska man ta detta seriöst. Du skrev att att jag skrivit jag att jag inte klarade av att boka och du sätter in en bild från internet med information om flyg mellan Thailand och Arlanda. Det är kanske din värld, men inte ditt jag ska flyga.

Lätt tillgänglig info men om du tror på mig eller inte, det bryr jag mig inte om. Sitta och tycka att man är så fräck och att någon annan inte klarar av att boka ett flyg. Jaja, så är det på forum, folk kan leva sitt fantasiv liv.

Frequent flyer gold dom senaste, I varje fall 20 åren och nu får man hör att man inte kan boka flygbiljett

Ja, jag tycker du skall ta det seriöst.

Du sade själv att du inte kunde finna/boka någon awardresa till ens Bangkok.

Då visade jag tillgänglighet på just awardresor till just Bangkok, alltså resor man kan boka med poäng. Var det fel?

Om det nu var så lättillgänglig information, varför påstod du då att det inte fanns? Att du klarar av att boka en vanlig flygbiljett är jag övertygad om.

Du säger att du vill till andra platser. Är det svårare att hitta biljetter dit? Vart vill du åka? Så skall jag kolla om jag hittar något.

Kul att du haft guld så länge. Då har du fått Lifetime redan, bara gratulera. Det erbjuds en del statusmatch då till andra allianser också, men det visste du ju såklart redan.

Att jag är fräck... tack för den komplimangen, sällan jag känner mig just fräck men upplever du att jag är det, så tar jag gärna emot det goda omdömet.
 
Ja, jag tycker du skall ta det seriöst.

Du sade själv att du inte kunde finna/boka någon awardresa till ens Bangkok.

Då visade jag tillgänglighet på just awardresor till just Bangkok, alltså resor man kan boka med poäng. Var det fel?

Om det nu var så lättillgänglig information, varför påstod du då att det inte fanns? Att du klarar av att boka en vanlig flygbiljett är jag övertygad om.

Du säger att du vill till andra platser. Är det svårare att hitta biljetter dit? Vart vill du åka? Så skall jag kolla om jag hittar något.

Kul att du haft guld så länge. Då har du fått Lifetime redan, bara gratulera. Det erbjuds en del statusmatch då till andra allianser också, men det visste du ju såklart redan.

Att jag är fräck... tack för den komplimangen, sällan jag känner mig just fräck men upplever du att jag är det, så tar jag gärna emot det goda omdömet.
Tjena igen

Detta börjar bli litte tröttsamt

Men jag klistrar in min orginal post:
Jo du!

20 år sen ungefär och jag hadde poäng för en 4 eller 6 fria resor mellan Sverige och Bangkok, just book online.

Fanns aldrig några sätten när man skulle boka. TRY YOUR LUCK AND CLICK HERE
Nu fanns det sätte men 6 biljetter blev nu en och en halv. Jag vart förbannad och har aldrig satt min fot i KLM sen dess. Var aldrig med i någon miles club efter det.

En kompis rekommenderade Thai och jag provade, aldrig problem med att boka biljett med miles. MEN! Nu är det samma med Thai, sen ett år eller två är det nästan omöjligt att boka med poäng.

20 år sen med KLM mellan Sverige och Thailand och jag har inte flygit med KLM sen dess. Sen har jag tillhandahållit att jag gick med i Thai. Jag flyger inte till Sverige längre.

OK, jag tittar inte på när det finns award tickets. När jag åker så åker jag och när jag bokar så är det sällan det finns award tickets. Att detta ska vara så konstigt att man ska höra BTS och UPP TILL BEVIS ATT JAG KAN BOKA EN FLYG BILJETT tycker jag är lite konstigt. Jag svarade på PanPan (tror jag det var) att vi hadde samma erfarenhet av KLM.

Sen började tittar stormen och min kompetens att boka flygbilljetter ifrågasattes. Berra skrev: Men det är förbaskat tråkigt när någon rackar ner på någon annan som bevisligen har betydligt större erfarenhet än han själv.

Detta betyder att han har träffat alla medlemar och set deras behörigheter och tagit del av deras erfarenhet, eller så är han inte medveten om att vi är på ett forum. Sen är det någon "ruskig" som, ja, pinsamt

Nu så vill jag köpa eco och uppgradera till J för att slippa skatten, eller så kan man lika gärna betala. Men det finns aldrig några uppgraderingar på reward så man får köpa J och uppgradera till F.

Att detta ska vara så otroligt att man blir tagen för en dumskalle som inte kan boka billjeter och ens erfarenhet ska ifrågasättas. ja, jag hukar mig för en ny tittar storm, men det säger mer om er som lever era liv mellan Arlanda och Bangkok och hela världen kretsar runt detta. Så må vara.

Nu orkar jag inte mer om detta. PanPan vad som än sagts här så håller jag med dig om dina efarenheter från KLM, dom får inte mig på en KLM flight även om dom hotar med pistol.

P.S. Samet, roligt att du erbjöd dig att kolla mina framtida bokningar, jag hör av mig så kan du vara STAND BY med datorn!!
 
Tjena igen

Detta börjar bli litte tröttsamt

Men jag klistrar in min orginal post:
Jo du!

20 år sen ungefär och jag hadde poäng för en 4 eller 6 fria resor mellan Sverige och Bangkok, just book online.

Fanns aldrig några sätten när man skulle boka. TRY YOUR LUCK AND CLICK HERE
Nu fanns det sätte men 6 biljetter blev nu en och en halv. Jag vart förbannad och har aldrig satt min fot i KLM sen dess. Var aldrig med i någon miles club efter det.


En kompis rekommenderade Thai och jag provade, aldrig problem med att boka biljett med miles. MEN! Nu är det samma med Thai, sen ett år eller två är det nästan omöjligt att boka med poäng.

20 år sen med KLM mellan Sverige och Thailand och jag har inte flygit med KLM sen dess. Sen har jag tillhandahållit att jag gick med i Thai. Jag flyger inte till Sverige längre.

OK, jag tittar inte på när det finns award tickets. När jag åker så åker jag och när jag bokar så är det sällan det finns award tickets. Att detta ska vara så konstigt att man ska höra BTS och UPP TILL BEVIS ATT JAG KAN BOKA EN FLYG BILJETT tycker jag är lite konstigt. Jag svarade på PanPan (tror jag det var) att vi hadde samma erfarenhet av KLM.

Sen började tittar stormen och min kompetens att boka flygbilljetter ifrågasattes. Berra skrev: Men det är förbaskat tråkigt när någon rackar ner på någon annan som bevisligen har betydligt större erfarenhet än han själv.

Detta betyder att han har träffat alla medlemar och set deras behörigheter och tagit del av deras erfarenhet, eller så är han inte medveten om att vi är på ett forum. Sen är det någon "ruskig" som, ja, pinsamt

Nu så vill jag köpa eco och uppgradera till J för att slippa skatten, eller så kan man lika gärna betala. Men det finns aldrig några uppgraderingar på reward så man får köpa J och uppgradera till F.

Att detta ska vara så otroligt att man blir tagen för en dumskalle som inte kan boka billjeter och ens erfarenhet ska ifrågasättas. ja, jag hukar mig för en ny tittar storm, men det säger mer om er som lever era liv mellan Arlanda och Bangkok och hela världen kretsar runt detta. Så må vara.

Nu orkar jag inte mer om detta. PanPan vad som än sagts här så håller jag med dig om dina efarenheter från KLM, dom får inte mig på en KLM flight även om dom hotar med pistol.

P.S. Samet, roligt att du erbjöd dig att kolla mina framtida bokningar, jag hör av mig så kan du vara STAND BY med datorn!!
Tuffa Viktor, vilket skämt. Dyka upp och jävlas, fy tusan. Jag vet, var likadan men jag försöker skärpa till mig. Man undrar ibland om du är alter ego till någon annan medlem. Flygpriser är en djungel, jag är tacksam för all hjälp jag kan få. I min värld, som må vara inskränkt, är du bara jobbig.
 
Tjena igen

Detta börjar bli litte tröttsamt

Men jag klistrar in min orginal post:
Jo du!

20 år sen ungefär och jag hadde poäng för en 4 eller 6 fria resor mellan Sverige och Bangkok, just book online.

Fanns aldrig några sätten när man skulle boka. TRY YOUR LUCK AND CLICK HERE
Nu fanns det sätte men 6 biljetter blev nu en och en halv. Jag vart förbannad och har aldrig satt min fot i KLM sen dess. Var aldrig med i någon miles club efter det.

En kompis rekommenderade Thai och jag provade, aldrig problem med att boka biljett med miles. MEN! Nu är det samma med Thai, sen ett år eller två är det nästan omöjligt att boka med poäng.

20 år sen med KLM mellan Sverige och Thailand och jag har inte flygit med KLM sen dess. Sen har jag tillhandahållit att jag gick med i Thai. Jag flyger inte till Sverige längre.

OK, jag tittar inte på när det finns award tickets. När jag åker så åker jag och när jag bokar så är det sällan det finns award tickets. Att detta ska vara så konstigt att man ska höra BTS och UPP TILL BEVIS ATT JAG KAN BOKA EN FLYG BILJETT tycker jag är lite konstigt. Jag svarade på PanPan (tror jag det var) att vi hadde samma erfarenhet av KLM.

Sen började tittar stormen och min kompetens att boka flygbilljetter ifrågasattes. Berra skrev: Men det är förbaskat tråkigt när någon rackar ner på någon annan som bevisligen har betydligt större erfarenhet än han själv.

Detta betyder att han har träffat alla medlemar och set deras behörigheter och tagit del av deras erfarenhet, eller så är han inte medveten om att vi är på ett forum. Sen är det någon "ruskig" som, ja, pinsamt

Nu så vill jag köpa eco och uppgradera till J för att slippa skatten, eller så kan man lika gärna betala. Men det finns aldrig några uppgraderingar på reward så man får köpa J och uppgradera till F.

Att detta ska vara så otroligt att man blir tagen för en dumskalle som inte kan boka billjeter och ens erfarenhet ska ifrågasättas. ja, jag hukar mig för en ny tittar storm, men det säger mer om er som lever era liv mellan Arlanda och Bangkok och hela världen kretsar runt detta. Så må vara.

Nu orkar jag inte mer om detta. PanPan vad som än sagts här så håller jag med dig om dina efarenheter från KLM, dom får inte mig på en KLM flight även om dom hotar med pistol.

P.S. Samet, roligt att du erbjöd dig att kolla mina framtida bokningar, jag hör av mig så kan du vara STAND BY med datorn!!
Jag uppgraderade en gång på nätet med KLM, inte fick jag någon uppgradering när jag kom till flygplatsen.
Försökte med kundtjänst, dom bara skicka vidare vägra betala tillbaks mina pengar dom dragit för uppgradering.
Som tur var Kasikorn bank väldigt hjälpsamma när jag kontakta dom och berätta vad som hänt.
Dom sa att dom fixar det dom kommer ta det med flygbolaget, 1 dygn efteråt satt mina pengar på kontot.
KLM försökte inte ens fixa det, dom försökte sno och behålla mina pengar.
Kasikorn bank däremot var väldigt hjälpsamma.
 
Jag uppgraderade en gång på nätet med KLM, inte fick jag någon uppgradering när jag kom till flygplatsen.
Försökte med kundtjänst, dom bara skicka vidare vägra betala tillbaks mina pengar dom dragit för uppgradering.
Som tur var Kasikorn bank väldigt hjälpsamma när jag kontakta dom och berätta vad som hänt.
Dom sa att dom fixar det dom kommer ta det med flygbolaget, 1 dygn efteråt satt mina pengar på kontot.
KLM försökte inte ens fixa det, dom försökte sno och behålla mina pengar.
Kasikorn bank däremot var väldigt hjälpsamma.
Jag fick skämmas en gång, riktigt mycket. Köpt business på TICKET. När jag checkade in i business kön tittade dom konstigt på mig men jag förstod varför när jag skulle in i loungen. Blev utkastad efter som det var en eco biljett, men TICKET betalade tillbaka pengarna. Men vad pinsamt det var.
 
Tuffa Viktor, vilket skämt. Dyka upp och jävlas, fy tusan. Jag vet, var likadan men jag försöker skärpa till mig. Man undrar ibland om du är alter ego till någon annan medlem. Flygpriser är en djungel, jag är tacksam för all hjälp jag kan få. I min värld, som må vara inskränkt, är du bara jobbig.
GÄSP!
 
Tjena igen

Detta börjar bli litte tröttsamt

Men jag klistrar in min orginal post:
Jo du!

20 år sen ungefär och jag hadde poäng för en 4 eller 6 fria resor mellan Sverige och Bangkok, just book online.

Fanns aldrig några sätten när man skulle boka. TRY YOUR LUCK AND CLICK HERE
Nu fanns det sätte men 6 biljetter blev nu en och en halv. Jag vart förbannad och har aldrig satt min fot i KLM sen dess. Var aldrig med i någon miles club efter det.


En kompis rekommenderade Thai och jag provade, aldrig problem med att boka biljett med miles. MEN! Nu är det samma med Thai, sen ett år eller två är det nästan omöjligt att boka med poäng.

20 år sen med KLM mellan Sverige och Thailand och jag har inte flygit med KLM sen dess. Sen har jag tillhandahållit att jag gick med i Thai. Jag flyger inte till Sverige längre.

OK, jag tittar inte på när det finns award tickets. När jag åker så åker jag och när jag bokar så är det sällan det finns award tickets. Att detta ska vara så konstigt att man ska höra BTS och UPP TILL BEVIS ATT JAG KAN BOKA EN FLYG BILJETT tycker jag är lite konstigt. Jag svarade på PanPan (tror jag det var) att vi hadde samma erfarenhet av KLM.

Sen började tittar stormen och min kompetens att boka flygbilljetter ifrågasattes. Berra skrev: Men det är förbaskat tråkigt när någon rackar ner på någon annan som bevisligen har betydligt större erfarenhet än han själv.

Detta betyder att han har träffat alla medlemar och set deras behörigheter och tagit del av deras erfarenhet, eller så är han inte medveten om att vi är på ett forum. Sen är det någon "ruskig" som, ja, pinsamt

Nu så vill jag köpa eco och uppgradera till J för att slippa skatten, eller så kan man lika gärna betala. Men det finns aldrig några uppgraderingar på reward så man får köpa J och uppgradera till F.

Att detta ska vara så otroligt att man blir tagen för en dumskalle som inte kan boka billjeter och ens erfarenhet ska ifrågasättas. ja, jag hukar mig för en ny tittar storm, men det säger mer om er som lever era liv mellan Arlanda och Bangkok och hela världen kretsar runt detta. Så må vara.

Nu orkar jag inte mer om detta. PanPan vad som än sagts här så håller jag med dig om dina efarenheter från KLM, dom får inte mig på en KLM flight även om dom hotar med pistol.

P.S. Samet, roligt att du erbjöd dig att kolla mina framtida bokningar, jag hör av mig så kan du vara STAND BY med datorn!!

Bra att du fetmarkerar så att vi ser ordentligt.

Du skriver återigen om award mellan Sverige och Bangkok, men din värld är så mycket större...

Du skriver att du efter KLM aldrig varit med i någon Miles Club, men ändå har du varit med i Thai senare som då inte hade några biljetter. Därtill så har du varit guldmedlem i minst 20år...

Jag måste vara väldigt korkad som inte får ihop detta och förstår.

Men jag skall självklart vara standby och hjälpa dig om du vill ha hjälp.
 
En kompis rekommenderade Thai och jag provade, aldrig problem med att boka biljett med miles. MEN! Nu är det samma med Thai, sen ett år eller två är det nästan omöjligt att boka med poäng.

Ja, det har väl alltid varit svårare att boka awardtickets än vanliga biljetter, så det bör inte ha kommit som en överraskning de senaste åren.
Vill man boka award, så gäller det att vara någorlunda flexibel. Flyga SAS i C till Tokyo är inte lätt, men så är det.
Det finns destinationer som är svåra och det finns destinationer som är lätta.
Vill man flyga F med Thai så får man vara beredd på en resa till Tyskland, Frankrike eller England, speciellt om man vill flyga A380.

Att det sedan finns en hel del program som kan vaska fram alternativ inom det bolaget man har kortet eller alliansbolag, är en stor fördel.
Du är ju egentligen inte tvungen att boka via hemsidan heller.

Om du är intresserad av awardbiljetter så borde du inte vara så vresig.
Vilka destinationer tänker du på?
 
Nu när detta ändå har handlat om allt möjligt så tänkte jag ställa en fråga:
Vad år det för skillnad mellan ekonomi och premium ekonomi?
Det var något europeiskt flygbolag som hade vettiga priser på PE de datum vi vill åka.
 
Bra att du fetmarkerar så att vi ser ordentligt.

Du skriver återigen om award mellan Sverige och Bangkok, men din värld är så mycket större...

Du skriver att du efter KLM aldrig varit med i någon Miles Club, men ändå har du varit med i Thai senare som då inte hade några biljetter. Därtill så har du varit guldmedlem i minst 20år...

Jag måste vara väldigt korkad som inte får ihop detta och förstår.

Men jag skall självklart vara standby och hjälpa dig om du vill ha hjälp.
Ja, du måste vara väldigt korkad som inte förstår!!! En riktig dumbom

Än en gång, detta var ett svar till PanPan angående KLM

Fanns inga biljetter med YOU MIGHT GET LUCKY, CLICK HERE och nu fanns det en stol. Men nu kostade det 4 till 5 gånger så många poäng.

20 år sen och KLM hadde en internet sida man bokade award tickets på. FANNS ALDRIG BILJETTER men scrollade man kunde man pröva lyckan och simsalabim fanns det hur mycket lediga stolar som helst till 4-5 gånger priset.

Kostigt, du som är halva min ålder levde inte ens då men ändå ska du hålla på att mästra och attackera med STB. Vad är nästa, att du ska förklara för en 200 åring hur det var att leva före elektriciteten?

Jag klippte mit guldkort och gick sen inte med i nått miles igen. Kompisen fick mig att gå med i Thai och på den tiden var det aldrig något snack om award seats. Nu är det annorlunda.

Och Berra hänger på och gillar, jaja, keeping appearance för fan klubben

FATTAR DU NU? Hoppas det, för jag har en begränsad förmåga att uttrycka mig i skrift och detta är det bästa jag kan göra

Tack igen för din hjälp erbjudan!
 
Nu när detta ändå har handlat om allt möjligt så tänkte jag ställa en fråga:
Vad år det för skillnad mellan ekonomi och premium ekonomi?
Det var något europeiskt flygbolag som hade vettiga priser på PE de datum vi vill åka.
Hej

Beror på bolag, men jag som e lite bredaxlad tycker PE är slöseri med pengar. Har aldrig köpt PE, men sett sättena. Men om du är normal byggd får du lite extra ben längd och en stol som lutar lite extra.

Jag flög biz till Stockholm och Köpenhamn men polaren sa till mig att sluta med det eftersom Thai hadde biz sätte i PE på dessa 2 linjer, nu fick jag höra här på Thaisnack att dom har slutat med det.

För riktigt längsen hadde SAS Biz o eco mellan BKK och Europa och beroende på bokningarna hadde dom STOR eller LITEN biz. Var det LITEN biz kunde du få biz sätte med ekonomi biljett

Men kolla på bolagens hemsida

MVH
Tuffa Viktor
 
Hej

Beror på bolag, men jag som e lite bredaxlad tycker PE är slöseri med pengar. Har aldrig köpt PE, men sett sättena. Men om du är normal byggd får du lite extra ben längd och en stol som lutar lite extra.

Jag flög biz till Stockholm och Köpenhamn men polaren sa till mig att sluta med det eftersom Thai hadde biz sätte i PE på dessa 2 linjer, nu fick jag höra här på Thaisnack att dom har slutat med det.

För riktigt längsen hadde SAS Biz o eco mellan BKK och Europa och beroende på bokningarna hadde dom STOR eller LITEN biz. Var det LITEN biz kunde du få biz sätte med ekonomi biljett

Men kolla på bolagens hemsida

MVH
Tuffa Viktor

Snällt av din polare att informera dig om att PE hade likadana stolar som Biz.
Jag hoppas att du inte blev förbannad på honom.

Det är inte alltid enklast att boka awards via hemsidorna.

Vad som hände på 60-talet har inte så mycket att göra med hur det fungerar idag.
Man får se till att känna till systemet så att man kan utnyttja mest möjligt av allt som är ”gratis”.
 
För 10 år sen kunde jag allt värt att veta om hur man bygger en dator och vilka komponenter som va bäst. Men dom sista åren har jag inte orkat följa med så vet knappt vilka slots som gäller.
Kunskap åldras väldigt snabbt utan uppdatering.

En vän som jobbar som sjuksköterska berättade att hon hade en löneförhandling med sin chef och hon va sur för att dom nyutbildade unga töserna fick mer i ingångslön än vad hon hade efter 15 år.
Chefens svar var att dom maskiner du kan används inte längre...
 
Nu när detta ändå har handlat om allt möjligt så tänkte jag ställa en fråga:
Vad år det för skillnad mellan ekonomi och premium ekonomi?
Det var något europeiskt flygbolag som hade vettiga priser på PE de datum vi vill åka.

För att göra det svårare finns det ett tredje begrepp som man lätt kan lura sig på, Economy Comfort, som är en helt vanlig economy stol fast med mer benutrymme.

Premium Economy är en annan stol, ett mittemellan alternativ mellan economy och business. Dessa kan ha olika namn också, SAS kallar dem för Plus på longhaul.

Premium Economy, PE, har bredare stol, mer benutrymme, kan lutas mer, bättre mat, bättre service osv...

Därmed brukar priset var betydligt högre.

Priset kan tyckas högt. Det beror främst på alla dessa bolag som har policy om att resa i Economy, där då PE passar in. Det gör oftast att steget Eco-PE är stort men steget vidare PE-Biz inte är så stort.

Thai, som för många är det naturliga valet av flygbolag till Thailand, har tagit bort PE från ARN. CPH försvinner i höst.

Norwegian har en PE produkt som är ganska populär. Annars måste man ner på kontinenten för att få en PE till Thailand.
 
Jag fick skämmas en gång, riktigt mycket. Köpt business på TICKET. När jag checkade in i business kön tittade dom konstigt på mig men jag förstod varför när jag skulle in i loungen. Blev utkastad efter som det var en eco biljett, men TICKET betalade tillbaka pengarna. Men vad pinsamt det var.
Vad synd om dig. Men det åligger väl alltid kunden att man har erhållit vad man har beställt och betalat för även om man borde kunna lita på Ticket.

Förresten, vad jag gillar och inte gillar är helt upp till mig. Något som jag verkligen ogillar är folk som har ett otrevligt tonfall utan minsta anledning, detta gäller både arbete och fritid. Nu vet jag att vissa medlemmar här flyger väldigt mycket och då torde deras erfarenheter vara värdefulla. Då passar spydigheter och taskigt tonfall inte in. Men det var tråkigt att du fick stå med skämsmössan i loungen, det kan du få ett sympatigillande för.
 
Jag tycker det är svårt att veta vad man får då man bokar biljett på nätet. Jag tänker på bagage vikt, antal väskor o.s.v. Klickar man i typ ekonomi plus så kan man oftast bara lista ut att man t.ex inte behöver betala för att ändra namn på biljett eller kan omboka. Men information om säte och benutrymme är det sällan. Inte heller någon info om mat eller vilken service man kommer att få. Ni som flyger så pass mycket har ju såklart koll på detta men inte jag. Köper jag en annan produkt får jag veta i princip allt om produkten utan att behöva göra en arkeologisk utgrävning.
 
Hej

Beror på bolag, men jag som e lite bredaxlad tycker PE är slöseri med pengar. Har aldrig köpt PE, men sett sättena. Men om du är normal byggd får du lite extra ben längd och en stol som lutar lite extra.

Jag flög biz till Stockholm och Köpenhamn men polaren sa till mig att sluta med det eftersom Thai hadde biz sätte i PE på dessa 2 linjer, nu fick jag höra här på Thaisnack att dom har slutat med det.

För riktigt längsen hadde SAS Biz o eco mellan BKK och Europa och beroende på bokningarna hadde dom STOR eller LITEN biz. Var det LITEN biz kunde du få biz sätte med ekonomi biljett

Men kolla på bolagens hemsida

MVH
Tuffa Viktor

Jag kollade på hemsidan och hittade inget, vid bokning så var det jag hittade som skiljde 2*23Kg istället för en och det var billigare att av/omboka.
 
För 10 år sen kunde jag allt värt att veta om hur man bygger en dator och vilka komponenter som va bäst. Men dom sista åren har jag inte orkat följa med så vet knappt vilka slots som gäller.
Kunskap åldras väldigt snabbt utan uppdatering.

En vän som jobbar som sjuksköterska berättade att hon hade en löneförhandling med sin chef och hon va sur för att dom nyutbildade unga töserna fick mer i ingångslön än vad hon hade efter 15 år.
Chefens svar var att dom maskiner du kan används inte längre...
Ligger en del i det.
När jag stod i luckan till trafikledningen för ett bussbolag i Dalarna, kom en chaufför och trängde sig fram. Förbannad.
Chauffören, Jag har fått en buss med manuell växellåda, jag kör bara om det är en automat.
Trafikledningen, Har du villkor automat på körkortet?
Chauffören, Nej.
Trafikledningen, ta då bussen och kör din linje eller avsluta ditt jobb här hos oss.
Om man skall hänga med, måste man alltid använda eller uppdatera sina kunskaper, det är aldrig någon annans uppgift att korrigera för vad du inte längre kan eller klarar.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp