thai airways erfarenheter

 
Ombord på Turkish airline.
Jag tycker dom är OK faktiskt fått en av mina bästa flygmåltider på turkarna.
Och har fotstöd.

20190813_221823.jpg


20190813_221803.jpg
 
Ombord på Turkish airline.
Jag tycker dom är OK faktiskt fått en av mina bästa flygmåltider på turkarna.
Och har fotstöd.

Vet inte om man vågar svara. Man kanske blir påhoppad igen. Men jag tar chansen.

Det är riktigt, bästa flygplans maten och var mitt favorit bolag innan Erdogan blev skepps tokig och man vill inte stödja dom längre.

Men grattis WIFI, mat vagn som inte går av för hackor. Levande ljus (Jaja, små led ljus eller va d e) dinner, riktigt mysigt Och Turkisk mat e ju helt fantastiskt. Och det är litre trevligt och annorlund att dom går klädda som Kockar med stora kock mössan på


Och baclava, får du tid gå in på deras lounge i Istanbul, bääst i världen med olika restauranter, ett berg av baclava och dom rullar runt vagnar med ostar och allt möjligt. Du kan även träna på din golf swing. Två våningar, botten våningen är fullt av entertaiment, till och med en Scallectrisk bilbana så du kan slå ihjäl många timmar.

Ha så kul!
 
Detta ÄR hörsägen, eftersom jag inte hunnit uppdatera mig själv ;) Men kanske någon mer beläst vet.. Stämmer det att Thai Airways har gått tillbaka till 30 kg på economi. ?
 
Live and direct från SK166

@PanPan gillar du inte Turkish lounge på Suvvan? Den ingår i PP. Tycker om den bättre än Oman och Miracle.

Turkish är schyssta, gillade dock inte deras stol... fick träsmak efter några timmar.

Den nya flygplatsen Havalimani som ersatt Ataturk men tagit över IATA koden IST är riktigt trevlig. Stor och rymlig.

Turkish har där två gigantiska lounger, en för deras Businesskunder och en för dem med statuskort. Har inte provat några PP-lounger, så har tyvärr inget tips där.

Enjoy the sky!
 
Detta ÄR hörsägen, eftersom jag inte hunnit uppdatera mig själv ;) Men kanske någon mer beläst vet.. Stämmer det att Thai Airways har gått tillbaka till 30 kg på economi. ?

De publicerade en bild på FB som sade så. Att de som köper från 1 augusti skulle få 30kg istället för 20kg i de aktuella bokningsklasserna.

Har dock inte sett det på något officiellt utskick ännu. Kanske @kurant sett det? Han brukar ha koll på sånt.
 
De publicerade en bild på FB som sade så. Att de som köper från 1 augusti skulle få 30kg istället för 20kg i de aktuella bokningsklasserna.

Har dock inte sett det på något officiellt utskick ännu. Kanske @kurant sett det? Han brukar ha koll på sånt.
Har inte koll men det tar bara några minuter att kolla upp.
Lite måste man prestera själv.....

Varsågod.......

Skärmavbild 2019-08-13 kl. 20.03.44.png
 
Har inte koll men det tar bara några minuter att kolla upp.
Lite måste man prestera själv.....

Varsågod.......

Skärmavbild 2019-08-13 kl. 20.03.44.png
Okej , men vad gäller det ? Din graf går inte att läsa. Hur svårt kan det vara och skriva istället. Så Kurant, hur många kilo är det med Thai A. ? Tacksam för svar.
 
Ombord på Turkish airline.
Jag tycker dom är OK faktiskt fått en av mina bästa flygmåltider på turkarna.
Och har fotstöd.

20190813_221823.jpg


20190813_221803.jpg

Hej

Har hört många uttala sig positivt om just Turkish Airline, men själv har jag aldrig provat detta bolag och faktiskt inte något annat bolag ifrån Mellanöstern eller Arabvärlden heller, tycker att området är lite för oroligt, det pågår sedan länge en rad konflikter i området, dels konflikter med drag av inbördeskrig, regelrätta krig och inte minst terrorbrott, bombdåd, kapningar och självmordsbombare som inte så sällan inriktar sig just på flygplatser och turister.

Föredrar att flyga med västeuropeiska bolag i stabila länder med lång erfarenhet av flygverksamhet som håller en hög kvalitet, har välutbildad personal, höga säkerhetskrav och beprövade flygplan av den typ som jag själv gillar och har förtroende för, kanske lite överdrivet och något av en yrkesskada ifrån min sida.

Mvh isan lover
 
Ombord på Turkish airline.
Jag tycker dom är OK faktiskt fått en av mina bästa flygmåltider på turkarna.
Och har fotstöd.

20190813_221823.jpg


20190813_221803.jpg

De flygningar som jag åkt på där det har funnits fotstöd har varit mycket plågsamma då det varit svårt att sträcka ut benen under sätet framför.
 
Funderar på att flyga ner med tillex China air , de skall ju nha bra service samt trevligt överlag , men då kan det bli ett dygn i Beiing , frågan är vad fn man gör ett dygn där , kommer man överhuvudtaget ut från flyplatsen utan visum , nån som har erfarenhet , Sökte på Lufthansa , men fn de har ju bara andra bolag som flyger , märkligt , ville testa att flyga med just deras kärror , men mest China Air eller Aeroflot vilket går fetbort . Funderar på vilken mellanlandning /stad som kan vara roligast att se under ett dygns flyguppehåll
 
Funderar på att flyga ner med tillex China air , de skall ju nha bra service samt trevligt överlag , men då kan det bli ett dygn i Beiing , frågan är vad fn man gör ett dygn där , kommer man överhuvudtaget ut från flyplatsen utan visum , nån som har erfarenhet , Sökte på Lufthansa , men fn de har ju bara andra bolag som flyger , märkligt , ville testa att flyga med just deras kärror , men mest China Air eller Aeroflot vilket går fetbort . Funderar på vilken mellanlandning /stad som kan vara roligast att se under ett dygns flyguppehåll
Du får ett 72 timmars visum till Kina som räcker för att besöka Peking om du åker med Air China.
Bara gå till passkontrollen.

China Airlines är från Taiwan och flyger inte på skandinaviska städer.
 
Funderar på att flyga ner med tillex China air , de skall ju nha bra service samt trevligt överlag , men då kan det bli ett dygn i Beiing , frågan är vad fn man gör ett dygn där , kommer man överhuvudtaget ut från flyplatsen utan visum , nån som har erfarenhet , Sökte på Lufthansa , men fn de har ju bara andra bolag som flyger , märkligt , ville testa att flyga med just deras kärror , men mest China Air eller Aeroflot vilket går fetbort . Funderar på vilken mellanlandning /stad som kan vara roligast att se under ett dygns flyguppehåll
Jag har flygit med air china ifrån Arlanda klart sämsta ombordmiljön, maten helt kasst och flygplatsen jag bytte på i Kina var inget att ha heller.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp