thai airways erfarenheter

Visst är det så, man får olika mängd mil/poäng beroende på vilken klass man har på biljetten. En Q-biljett är väl dyrare än V/W. Så tyvärr är det så, man får vad man betalar för, det är likadant med SAS.

Så att man får ta 30 kg efter endast en resa är en sanning med modifikation, jag har inte kommit upp i silver än trots en antal resor med Thai. Man är en snål jäkel och köper alltid billigaste biljetten.

Denna gång blir det SAS för våran del.
Använde mina poäng och fick 2st biz biljetter. Vilket resulterar i...
Frun: 2x32kg incheckat bagage + 2st handbagage
Jag: 3X32KG INCHECKAT + 2st handbagage.

Sedan kan man alltid köpa till extra bagage för 300:- eller något liknande. Då skulle även frun i huset få 3x32kg.
Men jag tror att jag håller tyst om det.

"andrejsdenruskige " sa:
Klartecken att man får ha 100kg?
Jag skulle inte ta det somm en sanning även om jag hade fått det skriftligt. Sätter inchecknings personalen sig på tvären så....

Sedan så har jag fått för mig att det diskrimineras. Farang 20kg, Thai 30kg.
Har dom DO i Thailand? ;)

Har skriftligt från thai så e inte orolig har fixat så förut utan prblem

Nej har du silver så e de 30 kilo som gäller

"Rolf " sa:
Jo-Be hade bra info om Thais kort. Kopierat från annan tråd

Det gjorde mig ledsen!! Att inte kunna komma upp ett steg i Royal Orchids värld. :(

Kollade upp hur mina flygmil såg ut på Royal Orchid, hade tänkt att uppgradera till"silver". Men det visade sig att de två senaste resorna inte var registrerade på kontot, så jag ringde till Royal Orchid Sthlm och fråga varför, svaret jag fick var att dessa inte var en"Q"biljett, utan en"W"biljett.

Q=flygmil.
V el. W= inga flygmil.

Så till er alla Royal Orchids medlemmar, se till att fråga resebyrån vilken klassifiering du har på biljetten, "Q" är den bokstav du ska ha för att dina samlade flygmil ska komma på plats och du ska kunna nyttja dem på rätt sätt.

Det känns skönt att det kommer upp till ytan, så andra kan lära sig och få rätt till flygmilen som man lite vill samla ihop till något roligt eller förbättra nästa resa...

Ringde till Peter För att få Q måste man bet lite till men W ger poäng som man kan ha till nåt bagage vikt eller så är inte säker men ska kolla när jag går dit.

"andrejsdenruskige " sa:

Sedan kan man alltid köpa till extra bagage för 300:- eller något liknande. Då skulle även frun i huset få 3x32kg.

Låter som en klok ide´ ;D ;D ;D

Det visade sej att det kortet jag hittade var för gammalt. Så nu har vi vart inne och reggat oss för varsitt nytt :)

"Berralund " sa:
Då är det bara att leka hamster och börja samla! ;D
Ja det stod nåt om antal flyg mil så skulle man få silver hemskickat till sej. Jga kommer inte ihåg allt det vart lite körigt på slutet på jobbet så jag kollar i morgon

"legolas " sa:
Dagens överdrift; "det vart lite körigt på slutet på jobbet " Detta förtjänar en tröstens karma, så du orkar hålla samma tempo imorgon också ;D ;D ;D ;D
Ja va fan man ska byta skor leta upp jackan stänga datorn släcka ljuset låsa dörren, lägga locket på brunnen ;D

"legolas " sa:
Dagens överdrift; "det vart lite körigt på slutet på jobbet " Detta förtjänar en tröstens karma, så du orkar hålla samma tempo imorgon också ;D ;D ;D ;D
"Rolf " sa:
Ja va fan man ska byta skor leta upp jackan stänga datorn släcka ljuset låsa dörren, lägga locket på brunnen ;D
"legolas " sa:
Du är bara urtypen av en kommunalanställd stastjänsteman....Du skulle kunna ha ett eget företag ju, så lat är du!!! På skattepengar!!! ;D ;D ;D

:offtopic:

Undra om detta kan inträffa på Thai air?

http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article13983354.ab

jumbo2.jpg

Jag skulle nog sätta mej i knät på honom/henne jag är inte blyg på det sättet :D det skulle säkert vara mjukare än att sitta på sätena :laugh:

"andrejsdenruskige " sa:

Du får ta 2x32 + 2x handbagage samt 4 x32 mot betalning.
4 x 400 = 1600 x 2 = 3200 för 256 kg
Totalt ca: 400kg bagage.

http://www.sas.se/Allt-om-resan/Bagage/Overvikt/
En sak som är bra men kan bli bättre,
tex +32kg fritt a 400 x 4 = att du får packa som du vill och har väskor till.
inte max 32 kg per väska.

Hälsar pigge01

Jag har flygit med Thai Air Stockholm-Bangkok i många herrans år och blir alltid lika nöjd, bra service, skönt att slippa mellanlandningar, oftast framme i Bangkok på c:a 10 timmar....Bokar via Pricerunner, det går utmärkt, oftast kan man få biljetten till ett marknadsmässigt fördelaktigt pris...
De ska snart byta ut sina slitna plan hoppas jag klarar mig från någon katatrof innan dess... :)

Lurar på att uppgradera returbiljetterna till Pemium i och med att det är ett natt flyg, nån som har rest med Premium biljetter, undrar om det är värt pengarna ???

"ledarn " sa:
Det är ju klart mycket större stolar.... Framför allt längre fram till nästa stolsrad... Men är man "liten" i växten kanske det är onödiga stålar...?
Men det är man inte, bruka va trångt med benen iblan om jag inte har bokat vi nödutgång. Så vitt jag kan se så har man egen skärm och eluttag??

"Rolf " sa:
Lurar på att uppgradera returbiljetterna till Pemium i och med att det är ett natt flyg, nån som har rest med Premium biljetter, undrar om det är värt pengarna ???

Jag flög Tg 961/961 denna resa. 27/11-22/12
30 + 10 = 40 KG. Bagage.
Boka PE för 10800sek
Detta gav 11306p till bonus kortet.

Reste Lund-Stockholm-lund på SJ prio poäng.
betala resan Stockholm C - Arlanda - åker.

Bra service och mycket trevliga flygvärdinnor.
En kille och två tjejer.

Fyra rätter att välja på. mm.

Denna resa köpte jag av Nonki Travel i Lund.
Han fixar mina biljetter de senaste åren.

På resan var jag hoss tandläkaren och satte in en krona.
Den kosta 2100sek. Hemma 10,500:- vinst 8,400sek.

Ett välkommet tillskott till rese kassan.

Hälsar pigge01

Jag reste bara en gång med Thai Airways från Bangkok till Phnom Penh. Var väldigt imponerad. Hade rest ner till Bangkok fr Göteborg via Köpenhamn med SAS. INTE imponerad och det var inte särskilt billigt heller. I alla fall, en bekant sade till mig att han har tagit Qatar Airways och fått väldigt bra priser, runt 6000 SEK tur och retur. Är det någon här som har något erfarenhet av Qatar Airways?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp