Thailendarne har pengar

Dock extra knäcker hon lite ibland hemma, svärmor anses ju ha helande förmåga och även dom lite högre åker till huset för att få en helande massage av henne och hon får lite bättre betalt än andra på grund av healingen.
Anses väl lite vara en vad som förr kallades häxa då döda pratar genom henne om man tror på hokuspokus ;)
Jag är ju inte för sånt men farsan och styvmor har fått massage av henne och dom påstår att den gör underverk..

Här har dom ingen bil, har en moppe frugan köpte till dom innan vi träffades.
Som sagt behövs inte mycke i byn, som sagt jag anser dom ha ett bra liv, mat och vänner, inga problem att fundera över, vad mer behövs..
Hej

Frugans pappa hade en gammal handmålad och bucklig Toyota pickup, denskramlade och lät så man behövde aldrig titta vem det var som kom, ljudet var omisskännligt.

Men han som var uppväxt med buffel och kärra älskade sin gamla bil, han sov ibland på flaket nattetid och han vaktade sin bil noga, det var rejält glapp i styrningen med ett halvt varv på ratten innan något hände, bromsarna var kass och man fick fiska upp bromspedalen med foten och pumpa 4-5 gånger innan bromsarna tog, en riktig skrothög men hans ögonsten.

Mvh isan lover

Hej

Frugans pappa hade en gammal handmålad och bucklig Toyota pickup, denskramlade och lät så man behövde aldrig titta vem det var som kom, ljudet var omisskännligt.

Men han som var uppväxt med buffel och kärra älskade sin gamla bil, han sov ibland på flaket nattetid och han vaktade sin bil noga, det var rejält glapp i styrningen med ett halvt varv på ratten innan något hände, bromsarna var kass och man fick fiska upp bromspedalen med foten och pumpa 4-5 gånger innan bromsarna tog, en riktig skrothög men hans ögonsten.

Mvh isan lover
Halvt varv på ratten påminner mig om när jag kommer hem och sätter mig i Juken, vafan, ratten behövdes hålla ett halvt varv för att köra rakt. Frugan, nej inget problem, hade bara liten olycka, åkte till verkstad var ju helt knäckt under, som tur va täckte försäkringen det.

Jo men det jag skriver inkomstskatt.
I fallet med borgandet så sa dom att den räknades per rai risfält och en fast summa, sen har jag läst någonstans att skatt dras av lön men står ju inte så många som missar att dom gör det.
På aktier är det ju skatt 15% på vinst 0% på utdelning eller om det var omvänt, längesen jag läste om det.
1639978512439.webp
Ein som skatter til Thailand får fradrag i skatten , Dei förste 200,000 = skattefri . Fra 200.000 til 500.000 = 5% skatt en pensjoner over 60 år får + 190;000 fradrag i skatten + 200.000 + 50.000 fradrag i skatten for kjerringen som ikke arbeider . Ca dette betaler jeg til Thailand i Skatt

Senast ändrad:
Ein som skatter til Thailand får fradrag i skatten , Dei förste 200,000 = skattefri . Fra 200.000 til 500.000 = 5% skatt en pensjoner over 60 år får + 190;000 fradrag i skatten + 200.000 + 50.000 fradrag i skatten . Ca dette betaler jeg til Thailand i Skatt
har ingen aning om Norskt skatteavtal, har du Svensk pension så skattar du till Sverige, avtal mellan Thailand och Sverige, man beskattas i landet man får inkomst från.
Vet inte vad som hände med texten, hälften försvann.

Så vad du menar är att 95% inte betalar skatt,
Handlar de alt på momsfritt.
Eller ser du inte moms som skatt.
Fast nu är ju de små handlarna, de som inte omsätter mer än 1 800 000 baht undantagna från moms. Högst troligen betalar inte heller du någon moms i Thailand när du handlar i hål i väggen stället, samma som thailändarna.

Fast nu är ju de små handlarna, de som inte omsätter mer än 1 800 000 baht undantagna från moms. Högst troligen betalar inte heller du någon moms i Thailand när du handlar i hål i väggen stället, samma som thailändarna.
Gör man inte det, vet du det eller gissar. Har man inget registrerat så får man väl inte heller göra avdrag?
När du handlar på Makro tex kan du visa registrerat och få köpa med avdrag, får även köpa alkohol off hour om det är till restaurang.
Läs tex på en coca cola flaska på Makro, säljs 3 baht billigare än annan butik och står på flaskan max thb man får vidaresälja den för.

har ingen aning om Norskt skatteavtal, har du Svensk pension så skattar du till Sverige, avtal mellan Thailand och Sverige, man beskattas i landet man får inkomst från.
Vet inte vad som hände med texten, hälften försvann.
Her ser du min skatt til Thailand Jeg skatter bare dei penger jeg tar imm i Thailand , Her har jeg tatt inn 1.159'000 Baht og for det skatter jeg 64.914 Baht se vedlegg ,

P1150356.webp

Men nu är det ju som så att grossisterna betalar moms.
Så visst betalar man moms i ett hål i väggen, men den behöver de inte redovisa, efter som grossisterna betalar momsen.
Eller tror du att alkohålen du köper är skattefri.

Her ser du min skatt til Thailand Jeg skatter bare dei penger jeg tar imm i Thailand , Her har jeg tatt inn 1.159'000 Baht og for det skatter jeg 64.914 Baht se vedlegg ,

P1150356.JPG
Då har väl Sverige och Thailand olika avtal mot Norge.
På Skatteverkets hemsida kan du läsa om det.
Även sist när jag var på NIS båt så hamna jag på 8.7% i tryggd, pratade med skattetaten i Norge, som uteskriven Svensk är du inte skattepliktig, pratade med skatteverket dom sa samma sak.

Så visst betalar man moms i ett hål i väggen, men den behöver de inte redovisa, efter som grossisterna betalar momsen.
Hej

Så borde det ju gå till, både importörer och grossister borde ju betala skatt.

Mvh isan lover

Nu förstår jag inte. Om grossister det vill säga stor kapitalet betalar moms, och både återförsäljaren och du (samt thailändare) slipper betala moms så måste det väl bara bra? Moms fritt!

Gör man inte det, vet du det eller gissar. Har man inget registrerat så får man väl inte heller göra avdrag?
När du handlar på Makro tex kan du visa registrerat och få köpa med avdrag, får även köpa alkohol off hour om det är till restaurang.
Läs tex på en coca cola flaska på Makro, säljs 3 baht billigare än annan butik och står på flaskan max thb man får vidaresälja den för.
Kjöper du til restaurant eller en butikk , så kjöper du på Angro lager sprit , öl , brus,og sigaretter . då får du det ca 15 % billigare en Makro

Nu förstår jag inte. Om grossister det vill säga stor kapitalet betalar moms, och både återförsäljaren och du (samt thailändare) slipper betala moms så måste det väl bara bra? Moms fritt!
Nä du för står inte.
Jag betalar moms i hål i väggen, ligger dolt i priset, grosisten har ju lagt på moms på varan som hålet i väggen betalar.
Nu är det ju så att många köper ju sina varor på Mackro där betalar det moms, inte läggs den på en gång till. n

Nä du för står inte.
Jag betalar moms i hål i väggen, ligger dolt i priset, grosisten har ju lagt på moms på varan som hålet i väggen betalar.
Nu är det ju så att många köper ju sina varor på Mackro där betalar det moms, inte läggs den på en gång till. n
Lägger Makro på moms, trodde tvärtom om man hade restaurang att där får man avdrag?
Står ju tom på skyltarna i butiken på alkoholavdelningen?
Har jag missuppfattat?

Tex kostar en 0,5l coca cola 18 baht på Big-C, Lotus etc medans på Makro 15 baht och står att får max vidaresäljas för 18 baht. Kvitton etc stämplas av personal vid utgången.

Nä du för står inte.
Nä du förstår nog inte hur moms funkar.

Fråga efter ett momskvitto i hål i väggen får du se. Det ligger ingen moms på den försäljningen.

Moms betyder mervärdesskatt och läggs på mervärdet i samliga led, den ingående momsen dras dock av, av säljaren så det blir ingen dubbelbeskattning. I fallet med hål i väggen har det inte dragits av / återbetalats nån moms till handlaren

Hålet i väggen säjer ölen till dig utan att göra det sista momspåslaget och får därför en subvention subvention, hålet i väggen behöver inte betala in 7% av sitt påslag till staten.

Nä du förstår nog inte hur moms funkar.

Fråga efter ett momskvitto i hål i väggen får du se. Det ligger ingen moms på den försäljningen.

Moms betyder mervärdesskatt och läggs på mervärdet i samliga led, den ingående momsen dras dock av, av säljaren så det blir ingen dubbelbeskattning. I fallet med hål i väggen har det inte dragits av / återbetalats nån moms till handlaren

Hålet i väggen säjer ölen till dig utan att göra det sista momspåslaget och får därför en subvention subvention, hålet i väggen behöver inte betala in 7% av sitt påslag till staten.
Men moms finns men kanske inte på hål i väggen, vid köp av vitvaror så begär ni ett momskvitto, detta visar ni upp på suvvan innan incheckning och får tillbaks pengarna.

Ein som skatter til Thailand får fradrag i skatten , Dei förste 200,000 = skattefri . Fra 200.000 til 500.000 = 5% skatt en pensjoner over 60 år får + 190;000 fradrag i skatten + 200.000 + 50.000 fradrag i skatten for kjerringen som ikke arbeider . Ca dette betaler jeg til Thailand i Skatt

Nja det är väl 0% för alla upp till 150k samt 60k i avdrag för make/maka utan inkomst.

/ SatanG

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar