Thaipartner och pengar

Hej

Tror nog att Thailändskorna skriver en del om detta också, men då på Thailändska i sina egna grupper.

Själva har jag och frugan besökt en del tjejer genom åren på kvinnojourer och dom har inte haft det lätt här i Sverige, det är ju lite av ett lotteri att åka med en person dom har träffat korta perioder innan till andra sidan jordklotet.

Mvh isan lover
Ja det måste vara ett mycket större steg än det är för oss att inleda ett dylikt förhållande. Alla har ju inte turen att träffa så snälla gubbar som vi är.

Ja det är ett problem för allt för många. Har även hört en del skräckhistorier om tjejer som träffat på män från andra länder som sprider guld och pengar omkring sig och tjejen åker dit, sedan hörs hon inte av...

Hej

Det kan nog bli en chock om man t.ex hamnar i en förort med vad vi i Sverige betecknar som ett socialfall med dålig ekonomi och ex.vis grova alkoholproblem, en avundsjuk man som inte vill att hon ska få träffa andra människor, en som är oerhört snål och tycker allt ör onödigt och dyrt, en man som är våldsam och har sadistiska drag, en man som förbjuder sin fru att köpa, laga och äta Thailändsk mat, en man som inte förstår att man i Thailand saknar socialt skyddsnät och att det är barnens ansvar att ta hand om föräldrarna o.s.v.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Ja det måste vara ett mycket större steg än det är för oss att inleda ett dylikt förhållande. Alla har ju inte turen att träffa så snälla gubbar som vi är.
Njae, dom flesta tjejer har ju inget att förlora och sitter ofta i skiten med en familj som gapar efter pengar så klart att dom chansar.
Givet därför dom ofta visar sig pengakåta, dom skiter eg i gubben, kärlek kommer i andra hand, pengar först, får dom båda blir dom självklart nöjda men som sagt pengar först.

Njae, dom flesta tjejer har ju inget att förlora och sitter ofta i skiten med en familj som gapar efter pengar så klart att dom chansar.
Givet därför dom ofta visar sig pengakåta, dom skiter eg i gubben, kärlek kommer i andra hand, pengar först, får dom båda blir dom självklart nöjda men som sagt pengar först.

Hej

Tycker att det är en fördomsfull nidbild av Thailändska kvinnor du målar upp, den bilden stämmer inte alls med mina erfarenheter.

Mina erfarenheter är snarare att Thailändskor har väldigt normala krav på en man och sitt liv, men visst skiljer det en del kulturellt och traditionsmäsdigt t.ex banden till familjen o.s.v, men att det skiljer kulturellt mellan människor som bor på varsin sida av jordgloben under helt olika förhållanden, förutsättningar och villkor kan ju knappast vara någon större överraskning för en Svensk man, allt annat hade väl varit sensationellt och oförklarligt.

Mvh isan lover

Jag är fortfarande inte gift eller har köpt hus till min tjej och har inte tagit henne till Sverige, vi har varit ihop ett år....
Så jo jag är petig som tusan när det kommer till val av tjej, man ska väl lära sig av misstagen eller?
Helst av andras om det går

Ska man köpa hus i Thailand så kan det vara en god idé att gifta sej först.

Hej

Det som du kallar ”pengakåta” skulle jag själv snarare i många fall välja att kalla utsatta, fattiga, kanske övergivna och desperata kvinnor med barn att ta hand om, dessa kvinnor saknar dessutom ett socialt skyddsnät för sig och sina barn i hemlandet.

Själv tycker jag att dessa kvinnor oavsett bakgrund i dom flesta fall på många sätt är föredömen för andra som kommer till Sverige, dom kämpar med språket, skaffar snabbt jobb, tar hand om man, barn och hem, är inte rädda för att ta jobb som många andra ratar och måste tillhöra dom mest lönsamma invandrare ett land som Sverige kan ha.

Mvh isan lover

Hej

Det som du kallar ”pengakåta” skulle jag själv snarare i många fall välja att kalla utsatta, fattiga, kanske övergivna och desperata kvinnor med barn att ta hand om, dessa kvinnor saknar dessutom ett socialt skyddsnät för sig och sina barn i hemlandet.

Själv tycker jag att dessa kvinnor oavsett bakgrund i dom flesta fall på många sätt är föredömen för andra som kommer till Sverige, dom kämpar med språket, skaffar snabbt jobb, tar hand om man, barn och hem, är inte rädda för att ta jobb som många andra ratar och måste tillhöra dom mest lönsamma invandrare ett land som Sverige kan ha.

Mvh isan lover
Kalla det vad du vill, min poäng var att pengarna kommer före kärlek med allt vad det innebär.

Blir nog inte du som bestämmer det , läs på. Du borde skriva ett äktenskapsförord, går att göra även om ni inte är gifta
Har jag gjort för 12 år sen , först samboavtal sen ett Äktenskapsförord . har polare som har all denna kunskap jag kan tänkas behöva

Bästa maten där. Jag befinner mig tyvärr sällan i Thailand men älskar att äta på hål i väggen restauranger. Och inte för att det är billigt men det är nästan alltid nylagat utan bufféer, sistnämnda är en riktig hälsofara det vet jag av erfarenhet.
Äter mest från Matvagnar i Thailand , aldrig blivit sjuk av den maten , bara se till att den steks ordentligt när jag står där eller håller minst 70 grader ur nudelgrytan ;)

Räknas kanske inte som mat eller en måltid men något som är riktigt gott är korv i pannkaka som steks här och där vid typ tivoli och marknader. Vi brukar plocka ihop lite blandat med sånt, lite småsaker och nudlar och sätta oss när vi är ute och inte orkar äta en "ordentlig" måltid.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K