Vad äter du for julmat i Thailand

Var till BKK IKEA Sukhumvit för 2dagar sedan för att äta deras jultallrik 2 olika enligt reklamen ,men kammade noll fick bli köttbullar 8st å en tesked potatismos ,klick me lingon. Okej nu i HH kan fixa min mat självför Bkk är inget för mig,ha det gött alla.

Fick med mig en Julskinka hem från affären. Färdigkokt så bara att griljera.

IMG_8335.jpeg

IMG_8336.jpeg

Finns väl grandiosa även i bansaeng?

Du behöver väl inte sakna pizzan på julafton?

BTT
Jag har letat efter Grandiosa i Pattaya, för att reta norrmännen ombord lite men inte funnit.
Grandiosa är ju ett speciellt norskt märke på fryspizza även kallad Grandis ;)

Pizza Grandiosa er Norges favorittpizza. Hvert år spises det over 25 millioner Grandiosa, og siden 1980 har nordmenn spist over 600 millioner enheter av den folkekjære pizzaen. Grandiosa er laget av de beste råvarer, kombinert i en unik og hemmelig oppskrift. Derfor er Grandiosa en sikker vinner.

1702129485389.png

För den som hinner tröttna på julmaten. Någon som har ätit där?

Stjärnkocken: ”Bangkok är en av världens bästa matstäder”​

Nio av Asiens 50 bästa restauranger ligger i Bangkok, enligt topplistan Asias 50 Best. En av dem är hajpade och prisbelönta Potong, som drivs av Pam Pichaya.
Di Weekend träffade henne dagen efter finalen i Årets kock, där hon satt i juryn.
Uppdaterad: 8 december 2023, 13:17
1490805-2206292232.png

Göran Jonsson

Di Weekend träffar Pam Pichaya för en frukostintervju.

Di Weekend träffar Pam Pichaya för en frukostintervju. Foto: Jack Mikrut

Finns väl grandiosa även i bansaeng?

Du behöver väl inte sakna pizzan på julafton?

BTT
Bangsaen er stor på Pizza .her er mange pizza-bakere og stor omsetning på Pizza . Vi har 40.000 studenter på Universitetet , og på 7/11 selger dei små pizza til en billig penge . Og mange Pizza-bud på moped som leverer på doren . Og med tilbud , kjop en - få to pizza på doren .

Bangsaen er stor på Pizza .her er mange pizza-bakere og stor omsetning på Pizza . Vi har 40.000 studenter på Universitetet , og på 7/11 selger dei små pizza til en billig penge . Og mange Pizza-bud på moped som leverer på doren . Og med tilbud , kjop en - få to pizza på doren .
Pizza är anledningen till att det finns så många överviktiga norrmän och du är ett bevis på det påståendet. :)

Vad slags slutsats drar du av det?
Är det bra, är det dåligt eller är det bara fullständigt värdelös information?

Jag kontrar med att här i den insnöade hålan verkar det vara i underkant av 40.000 studenter på universitetet.
Återvinningsstationerna är ofta fulla av papp, plast och metall. Dessa töms rätt ofta.
Denna vintern har det varit en hel del snöröjning och då är inte vintern slut. Många tak ska skottas och det betyder att studenterna har ströjobb om dom vill.

Mina grannar har varmgarage och så även jag. Vi brukar tanka bilarna med diesel, bensin och en del laddar bilarna.
Fjärrvärmesystemet är riktigt bra att ha och de flesta har FTX aggregat som sköter ventilationen i husen.

På sommaren brukar folk bada vid en insjö här i närheten om man inte åker till någon sandstrand. Det finns glass och dricka att köpa och besökarna har inga problem att betala. Det köpa mycket glass och dricka.

Det är många norska turister här, då Sverige har finare stränder och bättre campingplatser. Men norrmännen är snåla och köper bara makaroner som dom kokar i sina husvagnar.

Jag kontrar med att här i den insnöade hålan verkar det vara i underkant av 40.000 studenter på universitetet.
Återvinningsstationerna är ofta fulla av papp, plast och metall. Dessa töms rätt ofta.
Denna vintern har det varit en hel del snöröjning och då är inte vintern slut. Många tak ska skottas och det betyder att studenterna har ströjobb om dom vill.

Mina grannar har varmgarage och så även jag. Vi brukar tanka bilarna med diesel, bensin och en del laddar bilarna.
Fjärrvärmesystemet är riktigt bra att ha och de flesta har FTX aggregat som sköter ventilationen i husen.

På sommaren brukar folk bada vid en insjö här i närheten om man inte åker till någon sandstrand. Det finns glass och dricka att köpa och besökarna har inga problem att betala. Det köpa mycket glass och dricka.

Det är många norska turister här, då Sverige har finare stränder och bättre campingplatser. Men norrmännen är snåla och köper bara makaroner som dom kokar i sina husvagnar.
Vilken är den mest streamade serien där?

Det er ikke mange mormænn som feriera i Sverige , dei feriera ikke i noen muslims land

Det er ikke mange mormænn som feriera i Sverige , dei feriera ikke i noen muslims land
Då skulle du se hur det ser ut här i stan under sommaren,och speciellt på parkeringen utanför Coop.
Smockfullt med norrbaggar som parkerar och övernattar där med sina husbilar & husvagnar för att shoppa,sedan brukar även bilverkstäderna ha massor med jobb då dom även repar & gör service på sina bilar då dom passerar Kiruna.

Då skulle du se hur det ser ut här i stan under sommaren,och speciellt på parkeringen utanför Coop.
Smockfullt med norrbaggar som parkerar och övernattar där med sina husbilar & husvagnar för att shoppa,sedan brukar även bilverkstäderna ha massor med jobb då dom även repar & gör service på sina bilar då dom passerar Kiruna.

Ja, man campar gärna på en parkeringsplats då man inte behöver betala.
Stram budget, tydligen.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp