Våra Hobbies , I Thailand samt i Sverige

Om man hafte tid med en hobbie, frugan har tjötat om golf, jag har svarat när vi får tid så kanske.

Dom flesta har väl tid med en hobby/fritidsintresse. Jag har flera fritidsintressen men har svårt att hinna med alla. Du som är hemma flera veckor i stöten måste väl hinna med ett par golfrundor varje gång. Dessutom boendes i ett land med golfväder året om.

Hade Ni det trevligt på Mc Donalds...?:xmas_smiley:
Om vi haft mc donalds här på landet hade det kanske blivit det, lägger inte på extra, blev Kinan, billigast i stan men goaste maten med, dit dom ville gå.
Ena stället var det 100m kö för att komma in, var inte så intressant.

20200712_182949.jpg

Detta inköptes idag, kan knappt vänta på att hinna med att använda det. Snart!

20200703_150916.jpg
Skall du fiska torsk i juli, förr sa man att det var luse torsk, i den årstiden.
Minns en gång när jag kom hem till farmor o farfar med en fyra kilos torsk, som jag fått på Bohus Malmön, släng den sa farfar full med lus.
Kunde inte hålla mig när jag såg att det fanns en plats kvar på lördagens 7 timmarstur och vädret verkar bli bra. Så det blir nästan en hel dag ombord på M/S Linda som skall vara den bästa båten. :)
[/QUO

Det här blir väl dyrare än att FISKA GOLF

Skall du fiska torsk i juli, förr sa man att det var luse torsk, i den årstiden.
Minns en gång när jag kom hem till farmor o farfar med en fyra kilos torsk, som jag fått på Bohus Malmön, släng den sa farfar full med lus.
Ja jag har också hört det uttrycket men det var nog bara något gammalt påhitt. Torsken är inte stor och fin som på vintern så det berodde kanske på det. Någon lus har jag i varje fall aldrig sett, inte nu heller. Och de som jag har dragit upp har varit hur fina som helst.

Ja jag har också hört det uttrycket men det var nog bara något gammalt påhitt. Torsken är inte stor och fin som på vintern så det berodde kanske på det. Någon lus har jag i varje fall aldrig sett, inte nu heller. Och de som jag har dragit upp har varit hur fina som helst.
Där jag fiskade förr, hamn Abbekås finns det nu lus, och även mask i torsken. Så dit åker jag inte längre. Synd Östersjön är ett riktigt skithav.

Vart på väg o beställa en tid på torskfiske på någon av båtarna , Men alltid något som kommer i vägen, Men i slutet på nästa vecka ska det bli av ... Har ju bara lite över en timma dit , Som Krille sa så e torskfisket inget o ha på östkusten när jag går ut med min båt så e det havsöring o borre som gäller o i viss mån plattfisk...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp