Våra Hobbies , I Thailand samt i Sverige

Vart på väg o beställa en tid på torskfiske på någon av båtarna , Men alltid något som kommer i vägen, Men i slutet på nästa vecka ska det bli av ... Har ju bara lite över en timma dit , Som Krille sa så e torskfisket inget o ha på östkusten när jag går ut med min båt så e det havsöring o borre som gäller o i viss mån plattfisk...
Får ju säga att jag har vart yrkesfiskare i stor del av mitt liv.
Men så kom en östkostbo nu och och hyrde in sig på lgnhtn jämter.
Försökte fiska och jag sa att makrillen har gått ut så bättre ni går över bron och kastar.
Han va intreßerad av att fånga plattfisk, får ni den på spö på eran sida?

Får ju säga att jag har vart yrkesfiskare i stor del av mitt liv.
Men så kom en östkostbo nu och och hyrde in sig på lgnhtn jämter.
Försökte fiska och jag sa att makrillen har gått ut så bättre ni går över bron och kastar.
Han va intreßerad av att fånga plattfisk, får ni den på spö på eran sida?
Ligger inte de på botten?

Sitta och slänga ut med kastspö och tro du får plattfisk på den här sidan, då har du nästan större chans på lotto.
Men fisk kan bete sig olika och tänkte om skeddor (kallas scrubba här skit fisk, typ gottlands flundra) betedde sig annorlunda på er sida?
Men våra plattfiskar som bergtunga, rödspåätta, rödtunga, äkta tunga, slät var, skrubbvar.
Lever på botten
Enda som skiljer sig är är helleflundran men då måste vi på djup som är +150 famn och den är svår idag efter överfiske från Gbg båtarna.

Här nere har vi tång, sten massa skit så vi släpar inte bottemete, det sätter sig.
När vi bottenmetar gör vi det oftast efter torsk eller liknande.
Och då gör vi det oftast med stor tynggd längst ut på linan och sen flera krokar i tofsar på linan upp men då ligger den still men då är det Torsk, Gråsej etc.
Kanske problemet, jag vet inte hur ni fiskar och erat fiske funkar inte så bra här?
Vill jag privat ha par rödspettor, slänger jag ut några garn på västkusten.
Aldrig hört om nån som krokat mer än hällefludra då.

Många år sen ...Vi Var ett gäng som tog tåget från min hemstad började i Helsingborg sen över sundet o fiskade i Danmark , Blev alltid ett gä,,,la fylleslag . Men plattfisk på bottenmete fick vi ,, Natti för mig nu ...Sköt om er där ute.....

Vilket som, dom kom och flytta in i airbn lgnht jämter, dom stått och kastat en stund, sagt till dom makrillen gick för 3 veckor sen.
Dom får kasta hela natten om dom vill;)

Många år sen ...Vi Var ett gäng som tog tåget från min hemstad började i Helsingborg sen över sundet o fiskade i Danmark , Blev alltid ett gä,,,la fylleslag . Men plattfisk på bottenmete fick vi ,, Natti för mig nu ...Sköt om er där ute.....
Men det är ju inte samma, jävla skillnad på Skagerak och Kattegatt.
Du kanske inte tror det men här kan väl @Isan Lover hjälpa mog för en gång skull.
Eftersom dom inte tror mig!

Äh, men du är väl en sån där krabbfiskare som man sett på discovery?
Nope till största delen av min tid Rödtunge fiskare på Skagerak, gick Söndag kväll och hemma Torsd eftermiddag.
Få som orka med det i norra bohuslän så var inte så många.
Men även fiskat all fisk längst kusten, räka och kräftor i perioder.
Och när vi snackar största plattfisk jag varit med och fått så var den 176cm och vägde 96kg (hälleflundra) efter vi tog ut rommen som vägde 6kg.
Men kanske finns spö fiske efter plattfisk i Skagerak men jag har inte hört om det innan, då vi har rätt bergig botten och större djup.
Kattegatt har som djupast 30m vi har upp till +300m i Skagerak, annan fisk och leverne på fisken.

Senast ändrad:
Nope till största delen av min tid Rödtunge fiskare på Skagerak, gick Söndag kväll och hemma Torsd eftermiddag.
Få som orka med det i norra bohuslän så var inte så många.
Men även fiskat all fisk längst kusten, räka och kräftor i perioder.
Och när vi snackar största plattfisk jag varit med och fått så var den 176cm och vägde 96kg (hälleflundra) efter vi tog ut rommen som vägde 6kg.
Men kanske finns spö fiske efter plattfisk i Skagerak men jag har inte hört om det innan, då vi har rätt bergig botten och större djup.
Kattegatt har som djupast 30m vi har upp till +300m i Skagerak, annan fisk och leverne på fisken.
Hälleflundrerom? Det har jag aldrig testat!

Inte jag heller den grävde vi ut, för dyr.
Men fisken i sig utsökt.
Mina 4 favorit fiskar som maträtt.
1: Marulk.
2:havskatt.
3: hälleflundra.
4:Rödtunga
Är ju dom första 3 kotlett-fiskar men efter det kommer rödtungan och sen kolja/vittling.
Men inte så vanliga på östkusten ;)

Som sagt som levande så anpassar man sig även som fisk, och bottensläpa fiskedrag tror inte jag hade funkat här, men kanske IL vet jag är ju mer yrkesfiskare sen innan och han hobby fiskare?

Ni fiskare vad tycker ni om fisk i thai ( isssn). Som dom har i ledsammare, dåligt med syre stilla stående vatten, ja äter inte sånt

Kanske kan kallas hobby men jag fixar mycket med mat eftersom det inte finns här där jag bor eller är jäkligt dyrt

Korvtillverkning.
Tarmar, som inte luktar deoderant vid rengöring.
1.jpg

2.jpg

Det går att blanda ihop smet av allt möjligt men jag har ofta grisfärs, bacon, filé och lök som grund.
Det här blev med paprika.
3.jpg

Stoppning av korv.
4.jpg
10.jpg

Färdigkokt korv innan infrysning.
5.jpg

Minifalukorv.
6.jpg
7.jpg

Lufttorkade isterband.
8.jpg