A
Anonym
Gäst
Vad jag upptäckt ett flertal gånger är att Thai generellt undviker konflikter mer än vad vi västerlänningar gör , Om vi ta ett exempel i vår lilla Thaiby så är det min svåger som är skistöveln i Byn , han låter sina hundar springa runt och skälla på allt och alla , Tar plats med sin/vår traktor var som helst , ett betende jag inte gillar.Detta med att visa hänsyn tycks bara gälla en del av befolkningen , där vi nu bor i villagen i Pattaya finns tillex en stor Hund (Tik) som terroriserar andra hundar samt folk med att vara närgången på ett särskilt lömskt sätt , hon tyst kommer smygande bakifrån på vår hund samt nyper till för att sedan blixsnabbt retirea flera meter .. ägaren hävdar att den inte biter , men visst fan biter hundkraken .. Dessutom så välter den varje natt flera soptunnor och drar ut sopor på hela gatan . jag sade igår till min fru att du får gå och snacka med den här familjen , tala om att vi som bor hyr/ här inte gillar att deras hud terroriserar gatan , grannen på sidan klagar till min fru och säger att det är skit att de inte tar hand om sin hund .. min fru vågar (eller vill inte ) ta den konflikten , hellre går folk här runt och är sura för att hunden ställer till med ofog.. Detta bettende att inte ta mindre (rätta till ) konflikter är typiskt Thailändskt .I Sverige talar men folk tillrätta , men här verkar man bara hålla käften och lida i tysthet ..
Känns detta igen ?
Känns detta igen ?