Direkt till värmen – nya Thailandflyg från Arlanda

 
Jasså, du skrev ju som att det gick inte att få på Norwegian.
Betalade du samma pris som på Finnair fick du samma service med.
Har tom för mig att man fick 2 öl eller 2 vin på Norwegian medans Finnair ger bara 1.

"Jag känner inte till något flygbolag som kopierat Norwegians koncept på long haul förutom Norse då. Visst Finnair erbjuder väl till och med Businessbiljett utan incheckat bagage men nog får man väl åtminstone mat och vatten och en filt. Man får väl till och med Öl och vin vill jag minnas."

Ovanstående är vad jag skrev och det är ju kopplat till det inlägg jag svarade på. Det vill säga att många bolag skulle ha kopierat Norwegians koncept. Jag känner inte till något bolag förut Norse som har kopierat deras koncept. Det vill säga erbjuder så pass avskalade biljettalternativ på long haul där det inte ens ingår vatten eller en filt och än mindre mat och öl. Att man kan få det genom att betala extra eller ett dyrare biljett alternativ vet jag mycket väl.
 
"Jag känner inte till något flygbolag som kopierat Norwegians koncept på long haul förutom Norse då. Visst Finnair erbjuder väl till och med Businessbiljett utan incheckat bagage men nog får man väl åtminstone mat och vatten och en filt. Man får väl till och med Öl och vin vill jag minnas."

Ovanstående är vad jag skrev och det är ju kopplat till det inlägg jag svarade på. Det vill säga att många bolag skulle ha kopierat Norwegians koncept. Jag känner inte till något bolag förut Norse som har kopierat deras koncept. Det vill säga erbjuder så pass avskalade biljettalternativ på long haul där det inte ens ingår vatten eller en filt och än mindre mat och öl. Att man kan få det genom att betala extra eller ett dyrare biljett alternativ vet jag mycket väl.

Norweigan tog ju Ryanairs koncept från sina kortare flygningar och applicerade det på longhaul
 
Frugan beställde precis för henne och dottern; Sto-Bkk mitten av december och tillbaka i början av januari, 52k i Premium med Norse. Själv ska jag försöka ta mig till Bkk från Kina eller Japan, men även för en sådan biljett får man numera räkna med närmare 10k i ekonomi.
 
Frugan beställde precis för henne och dottern; Sto-Bkk mitten av december och tillbaka i början av januari, 52k i Premium med Norse. Själv ska jag försöka ta mig till Bkk från Kina eller Japan, men även för en sådan biljett får man numera räkna med närmare 10k i ekonomi.

lät dyrt för budgetbolag men det är ju dec förstås

Enis
 
Frugan beställde precis för henne och dottern; Sto-Bkk mitten av december och tillbaka i början av januari, 52k i Premium med Norse. Själv ska jag försöka ta mig till Bkk från Kina eller Japan, men även för en sådan biljett får man numera räkna med närmare 10k i ekonomi.

Ja, mitten av december till början av januari är dyrt.
Jag tog premium dit (snålade) och business hem. Jag hamnade på strax norr om 60k för 3 personer.
Det är nästan pre-covid priser
 
lät dyrt för budgetbolag men det är ju dec förstås

Enis

Det är dyrt. Fruga och dotter flög Premium med finnarna i april och betalade ungefär 25k för två, nu kostar deras Premium 60k för två. Thai ska ha nästan 50k i ekonomi för två personer. Ska tilläggas att frugan behöver en helt öppen biljett så det blev nog någon tuselapp till.

Det billigast alternativet vi hittade var med Air China via Peking, ett par tusenlappar billigare för två biljetter, men relativt långa stopp i Peking. Jag flyger Stockholm-Peking med Air China en gång i månaden och deras Premium är lika långt från lyx som McDonalds är från glamour.
 
Senast ändrad:
Indigo börjar flyga från Köpenhamn nästa månad , den som har tid kan få en annorlunda resa och uppleva ny kultur flygplats mm , dock kommer ni att känna igen er ombord för de hyr planen av Norse/Norwegien , finns många alternativ vidare från Indien


IndiGo är världens största och bäst rankade Low Cost Carrier och ökar nu till 11 flyg i veckan från CPH.
Indiska städer som Delhi, Mumbai, Chennai och Bengaluru har direkt flyg till många asiatiska städer.

Norse Atlantic har tappat mycket över Atlanten och hyr ut.

Oman Air är också möjlig från Cph och Arn till SOA.
 
Det är iof inte budgetbiljetter, premium, allt ingår och lyx.

Sitter man bak utan mat, dryck, filt och bagage kommer man ner i halva priset.
Någon lyx kan jag inte tänka mig att det är och heller inget jag/vi begär. Jag sitter dock inte intryckt i ett ekonomisäte i 12 timmar, då stannar jag hellre hemma.

Tidigare flög vi åt andra hållet, både runt jul och över sommaren, och nästan alltid med Thai. Bokade i ekonomi och uppgraderade med miles. Vi var för sena i år så det alternativet gick bort.

Tänkte bli pensionär om några år, då kan man åka när inte alla andra vill åka.
 
IndiGo är världens största och bäst rankade Low Cost Carrier och ökar nu till 11 flyg i veckan från CPH.
Indiska städer som Delhi, Mumbai, Chennai och Bengaluru har direkt flyg till många asiatiska städer.

Norse Atlantic har tappat mycket över Atlanten och hyr ut.

Oman Air är också möjlig från Cph och Arn till SOA.

Vi flyger ner i oktober med Ethiad Airways från Köpenhamn.
 
Bokade Norse från Phuket till Stockholm 19 December premium, avgång på morgonen. 07:55
Början av februari funderar jag på Turkarna ser dom har en flight på 14 h till Phuket lite nätt med 1 h i Istanbul kanske.
Fungera Norse direkt så varför inte, Jag tyckte ju Norweigan direkt Krabi Premium fungerade bra.
Lyx nej men skapligt stol fungerar för mig då jag närmare mig 60.
Gudarna skall veta att jag tagit många tupplurar i min Hilux under år en mellan olika jobb, så en skaplig flygstol är helt ok för mig.
Dricka blir det inte mycket av på flygen nu mera. Brukar försöka hinna med på en skaplig middag eller en lunch på flygplatsen istället för.
Hotell natten innan och en lättare sväng på bandet och en bastu, brukar var konceptet numera
 
Bokade Norse från Phuket till Stockholm 19 December premium, avgång på morgonen. 07:55
Början av februari funderar jag på Turkarna ser dom har en flight på 14 h till Phuket lite nätt med 1 h i Istanbul kanske.
Fungera Norse direkt så varför inte, Jag tyckte ju Norweigan direkt Krabi Premium fungerade bra.
Lyx nej men skapligt stol fungerar för mig då jag närmare mig 60.
Gudarna skall veta att jag tagit många tupplurar i min Hilux under år en mellan olika jobb, så en skaplig flygstol är helt ok för mig.
Dricka blir det inte mycket av på flygen nu mera. Brukar försöka hinna med på en skaplig middag eller en lunch på flygplatsen istället för.
Hotell natten innan och en lättare sväng på bandet och en bastu, brukar var konceptet numera
Samma här, stolen är minst 70%, slippa stop-over är 20% och 10%, max, på mat, dricka, skärm, avgångstider och annat.

Om jag bara flög en eller två gånger per år så skulle jag nog tänka annorlunda, då vore nog bara glädjen över att komma iväg så stor att jag skulle kunna acceptera en dålig stol.

Sitter på Air China, Premium från Peking till Stockholm, just nu och de uppfyller kravet på stol och non-stop. Helt OK om man ska till Kina men inget vidare om man ska till Thailand.
 
Samma här, stolen är minst 70%, slippa stop-over är 20% och 10%, max, på mat, dricka, skärm, avgångstider och annat.

Om jag bara flög en eller två gånger per år så skulle jag nog tänka annorlunda, då vore nog bara glädjen över att komma iväg så stor att jag skulle kunna acceptera en dålig stol.

Sitter på Air China, Premium från Peking till Stockholm, just nu och de uppfyller kravet på stol och non-stop. Helt OK om man ska till Kina men inget vidare om man ska till Thailand.
Synd att Thai tog bort premium Economy på Stockholms linjen.

Där var stolen riktigt bra........
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
3 K
A
 
Tillbaka
Topp