De nya polackerna

Är man lat av naturen så känns det nog skönt , jag är en arbetsmyra så detta passar mig bättre

Visst är jag lat men bara när jag kan eller har råd.
Rikedom för mig är, som @Samet säger, frihet att kunna bestämma över min egen tid.
Jag menar inte att pensionera mig för evigt men vill vara en fast punkt hemma för mina kids som snart är 4/8 år, känns som ett enkelt val även om man naturligtvis även måste ha långsiktighet i tänket när det saknas skyddsnät för oss i Thailand.

/ SatanG

För min del är det ett gammalt avtal, är den sista årskullen. Tar jag den inte så rinner den ut i sanden.
Avtalspensioner är oftast rejält villkorade, inget man får dela ut hur som helst.
I mitt företag gällde det bara tjänstemännen och att det skulle vara en rationalisering med minskad bemanning eller ett skifte i ny kompetens.
När jag fick erbjudandet gällde det att minska på bemanningen och min tjänst upphörde, arbetsuppgifterna fördelades på de som var i kvar på avdelningen.
Hade jag velat fortsätta så hade den sist anställde på avdelningen blivit permitterad enligt LAS.
Sex tjänster skulle bort hos oss, två fick avtalspension och fyra permitterades.
Inom hela koncernen försvann 1300 tjänster över en natt via ett beslut att minska all bemanning med 8%.
De flesta permitterades, i Sverige valde facken att följa LAS.
Yngre välutbildade fick lämna och de äldre med låg utbildning blev kvar.

:)Haha, kanske det , men jag har ju utbildning ,så kan ju knappast gälla mig som har läst på högskola, sen har han ju inte alla Holmar hemma ,så varför bry sig . Han och folk som valt bort Thailand för Phil har jag stoppat i Ignorera, på det sättet så slipper man läsa korkade inlägg
Så du har två års utbildning samt fyratusen timmar som lärling till att kalla dig snickare, Samma som för att bli målare, många skolor du gått, vad lärde du dig på högskolan. Efter din utbildning till snickare samt målare

Liknande trådar

P
Svar
23
Visningar
3 K
Pjodd
P

Tillbaka
Topp