De nya polackerna

Är man lat av naturen så känns det nog skönt , jag är en arbetsmyra så detta passar mig bättre

Handlar inte om lathet. Det handlat om frihet. Frihet att välja själv. Frihet att äga sin egen tid.

Jag siktar på "pension" vid 50-55års ålder. Men kommer såklart jobba längre, men för att jag vill och i den omfattningen jag själv bestämmer. Inte för att jag är tvingad av kravet på inkomst.

Titta på vår forumvän @magunnar han ligger då i ordentligt och jobbar en massa trots att han inte behöver det för sin försörjning. Men han har hittat meningen, styr själv, gör det han tycker är roligt, gör det när det passar honom.

När man gör saker för att man vill det och inte pga. krav från andra, då har man det bra!

Handlar inte om lathet. Det handlat om frihet. Frihet att välja själv. Frihet att äga sin egen tid.

Jag siktar på "pension" vid 50-55års ålder. Men kommer såklart jobba längre, men för att jag vill och i den omfattningen jag själv bestämmer. Inte för att jag är tvingad av kravet på inkomst.

Titta på vår forumvän @magunnar han ligger då i ordentligt och jobbar en massa trots att han inte behöver det för sin försörjning. Men han har hittat meningen, styr själv, gör det han tycker är roligt, gör det när det passar honom.

När man gör saker för att man vill det och inte pga. krav från andra, då har man det bra!
Ja det är ju det jag gör , jag jobbar när jag vill , inte för att jag måste utan för att jag känner för det ,, Inte som en Polack

Ja, det är ett bra mål.
Det är lättare att jobba när man inte måste. Då man vet att man egentligen bara kan skita i allt och dra hem om det inte passar, då har man det bra.

En liten anekdot som går typ 13 år tillbaka i tiden.
Jag jobbade i Hammerfest 2v och var ledig 3v.
Jag jobbade hemma under min ”lediga” tid och folk tyckte att jag var vrickad som gjorde det, då jag tjänade tillräckligt på mitt ordinarie jobb.
Jag själv tyckte att det var riktigt roligt att jobba utan att ansvara för folk och visste att jag inte behövde gå till jobbet här hemma för försörjningens skull.
Det har aldrig varit så roligt att jobba som då.

Så den dagen man inte behöver jobba så kan man göra det för nöjet och det är riktigt roligt.

Ja, det är ett bra mål.
Det är lättare att jobba när man inte måste. Då man vet att man egentligen bara kan skita i allt och dra hem om det inte passar, då har man det bra.

En liten anekdot som går typ 13 år tillbaka i tiden.
Jag jobbade i Hammerfest 2v och var ledig 3v.
Jag jobbade hemma under min ”lediga” tid och folk tyckte att jag var vrickad som gjorde det, då jag tjänade tillräckligt på mitt ordinarie jobb.
Jag själv tyckte att det var riktigt roligt att jobba utan att ansvara för folk och visste att jag inte behövde gå till jobbet här hemma för försörjningens skull.
Det har aldrig varit så roligt att jobba som då.

Så den dagen man inte behöver jobba så kan man göra det för nöjet och det är riktigt roligt.
En del människor har ett driv. Livet får en mening. Ja tror frugan aldrig mått så mentalt bra som nu. Hon har ansvar för en business, en butik.
Steve jobs hade inte behövt uppfinna smartphonen eller plattan inte ens McIntosh. Det hade räckt med Lisa och han hade kunnat stämpla ut för gott... och vissa gör ju det medans andra förändrar världen

En del människor har ett driv. Livet får en mening. Ja tror frugan aldrig mått så mentalt bra som nu. Hon har ansvar för en business, en butik.
Steve jobs hade inte behövt uppfinna smartphonen eller plattan inte ens McIntosh. Det hade räckt med Lisa och han hade kunnat stämpla ut för gott... och vissa gör ju det medans andra förändrar världen

Ja, det finns folk med driv och mål. Tur är väl det, annars hade världen stått still

Samma med mig, snart 65 bast och ser inget slut på min lilla firma!

Träffade en 69 årig amerikan igår och han nämnde att han aldrig kan sluta jobba för han har aldrig satt av några pengar till pensionen som egen företagare.
Han var på visarun och bodde i Indonesien annars.
Höll på med import av maskiner inom betong.

Din firma kommer den att gå i arv till dina barn?
Har själv frågat mig det om det är ett tillräckligt skäl att hasa sig upp på morgonen.. om barnen kan ta över och försörja sina familjer av det jag bygger upp
Sen får man fråga sig vill barnen jobba med det här om 10-20 år?
För Thaibarnen så kan det ju bli problematiskt att flänga fram och tillbaks mellan Europa-Thailand som du gör pga visum regler.
Och sonen i Sverige kanske inte har intresse av att driva firma i Thailand.

Dom kanske har andra mål med livet så att jobba med tanke på att barnen kanske tar över när dom är vuxna är ju en osäkerhet.

Sen får man fråga sig vill barnen jobba med det här om 10-20 år?
För Thaibarnen så kan det ju bli problematiskt att flänga fram och tillbaks mellan Europa-Thailand som du gör pga visum regler.
Och sonen i Sverige kanske inte har intresse av att driva firma i Thailand.

Dom kanske har andra mål med livet så att jobba med tanke på att barnen kanske tar över när dom är vuxna är ju en osäkerhet.
Däremot min brorson var med en dag och han blev eld och lågor. Mycket intellegent kille bäst i klassen trots att han knappt e intresserad..
Han kommer nog få åka med ut i Europa och Thailand när det det dax att praoa med farbror

Liknande trådar

P
Svar
23
Visningar
3 K
Pjodd
P

Tillbaka
Topp