Det nya Thailand

Stämmer, kineserna äger väl närmare 90% av förmögenherna och även kontrollerar de politiska partierna och bestämmer vilka som ska bli regering.

Guldhandeln påstås vara 100% i kinesiska ägare.

Framgångsrika i stora delar av världen.
Finns ett Chinatown i alla större städer.

Så länge ryssarna inte ger sig in i droghandeln fungerar det.

Där är tiraderna alldeles för mäktiga.
Hej

Ja så ser jag det också, även ädelstenshandeln är under Kinesiskt ägande, sen misstänker jag att dom även kontrollerar och tar hem vinsterna ifrån alla dom jordbruksprodukter som exporteras också.

Mvh isan lover

Jag har ganska nyligen postat artiklar i en annan tråd om hur ryssarna breder ut sig på Bali, Phuket mm.
Indonesien funderar på att sluta ge ryssar och ukrainare de visumfria inresorna.

Det är färska nyheter och inte en fyra år gammal video som du hittat någonstans.

Ryssarna har inga planer på att resa tillbaka.
Man köper condos mm.
Hej

Ja nu är det etablering det handlar om och inte en kortare badsemester.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Ja stämmer.
Har skrivit tidigare att även här i Dumaguete city som saknar internationell flygplats finns det många yngre ryssar som avser att inte återvända förrän kriget är över.

Nu hör man ryska i varuhusen och det har inte hänt tidigare.

Hej

Mvh isan lover
I Pattaya var dom etablerade innan med, dom bodde på Pratumnak, Wongamat och Jomtien i huvudsak, inte bara som turister, Pratumnak soi 5 så var det i huvudsak norrmänn och ryssar, Soi Kasetsin i majoritet Ryssar.
Vart många ryssar i sonens skola under åren, dom har varit etablerade och bosatt innan pandemin med, första videon som han postade är från 2019 och visar etablerat ryssamhälle i Pattaya pre-pandemic.
Jag har själv bott mitt i ryss-samhälle på Pratumnak märkte aldrig av vare sig liv eller problem.
Och i lokala resebyråna på gatan satt det ryssar redan då, fast gjordes en del raider mot det och slogs igen vill jag minnas.

Stämmer, kineserna äger väl närmare 90% av förmögenherna och även kontrollerar de politiska partierna och bestämmer vilka som ska bli regering.

Guldhandeln påstås vara 100% i kinesiska ägare.

Framgångsrika i stora delar av världen.
Finns ett Chinatown i alla större städer.

Så länge ryssarna inte ger sig in i droghandeln fungerar det.

Där är tiraderna alldeles för mäktiga.
Var finns Chinatown i Pattaya ?

Men kommer man ner till svenskområdena i Rayong så bedrivs det svensk skola, restauranger som drivs av nordbor, villages som byggs upp av skandinaver med bulvaner och säljer hus med 30 årig leasing, svenskar som driver turistverksamhet med båtturer etc, vad är skillnaden, är det ok? Rätt många restauranger, hotell, barer i Pattaya med som drivs av svenskar, även mäklarfirmor etc.

Ja där ser man.

Pattayas storlek är ungefär som Umeå och Västerås.

Inte ens i Thailand är Pattaya en stor stad.
Där ser man. Jag trodde att det var allmänt känt att dom flesta "Pattayaner" inte är skrivna här utan i sina hembyar. Dessutom vistas det ju en jäkla massa turister här året om, så att bara titta på antalet skrivna i fiskebyn och tro att det är sanningen är helt fel.

Senast ändrad:
Där ser man. Jag trodde att det var allmänt känt att dom flesta "Pattayaner" inte är skrivna här utan i sina hembyar. Dessutom vistas det ju en jäkla massa turister här året om, så att bara titta på antalet skrivna i fiskebyn och tro att det är sanningen är helt fel.
Så vad är det verkliga antalet i byn.

Metropol och mångmiljonstad?

Yta 5*10km som min lilla stad
150k innevånare och några 10k studerande.

Inte lätt att bedöma men Immigration 6k utlänningar boende i området.

Så vad är det verkliga antalet i byn.

Metropol och mångmiljonstad?

Yta 5*10km som min lilla stad
150k innevånare och några 10k studerande.

Inte lätt att bedöma men Immigration 6k utlänningar boende i området.
Nog många utlänningar som inte är registrerade som boende, jag vet några som jobbar på sjön som kommer på 30 dagars, nu 45 då.
Dom bor här när dom är lediga men inte registrerade som boende.
Jag är inte registrerad som boende längre, ingen ide vela med imm och extension, re-entry nu när jag skall pendla mellan jobb och hem.
Frugan är skriven i byn, tror det är vanligast att man står kvar i familjens husbok.
Bara barnen här som är skrivna här nere.
Majoriteten av alla thai som bor och jobbar här verkar komma utifrån och står nog skrivna i familjens husbok hemma i byn.
bara träffat en tjej en gång vars släkt kommer från Pattaya ursprungligen.

Liknande trådar

P
Svar
23
Visningar
3 K
Pjodd
P

Tillbaka
Topp