Fiskarn
Forumveteran
Nya regler om Polisen möjlighter till bötfällning samt även summor på böter för olika trafikbrott
Nu finns krav på bälte även i baksäte , bötesbelopp upp till 2000 bath. Gamla pickuper utan möjlighet till bälte bak undantas
Rödljuskörning 2000 bath
Körkortkrav samt hjälmkrav , bötesbelopp höjs till 2000 bath
Körkortsfylla upp till 20,000 första fyllstyrningen
Andra fyllstyrningen 3 månaders fängelse (mandatory )
Roadracing höga bötesbelopp
Fortkörning 2000 bath
fyll gärna på med vad ni sett i media om jag missat eller misstförstått
Vad som är högintressant är att man kan nu som trafikant om man blir felaktigt bötesbelagd gå till domstol. kan du visa på felaktigheter i bötesfällning för trafikbrott så blir polismannen av med sin tjänst . (Det sista är ju jag tveksam till ) Men har uttalats av regerinegn som beslutat att ta tag i problemen, tre månaders inkörningstid för att förstå de nya reglerna har det sagts , max bötesbelopp under denna tid 500 bath sen skall dessa höga belopp gälla
Så vissa här nu som ev. anser det vara kulturellt betingat och därmed OK att köra "lite" på fyllan skall nog passa sig
Nu finns krav på bälte även i baksäte , bötesbelopp upp till 2000 bath. Gamla pickuper utan möjlighet till bälte bak undantas
Rödljuskörning 2000 bath
Körkortkrav samt hjälmkrav , bötesbelopp höjs till 2000 bath
Körkortsfylla upp till 20,000 första fyllstyrningen
Andra fyllstyrningen 3 månaders fängelse (mandatory )
Roadracing höga bötesbelopp
Fortkörning 2000 bath
fyll gärna på med vad ni sett i media om jag missat eller misstförstått
Vad som är högintressant är att man kan nu som trafikant om man blir felaktigt bötesbelagd gå till domstol. kan du visa på felaktigheter i bötesfällning för trafikbrott så blir polismannen av med sin tjänst . (Det sista är ju jag tveksam till ) Men har uttalats av regerinegn som beslutat att ta tag i problemen, tre månaders inkörningstid för att förstå de nya reglerna har det sagts , max bötesbelopp under denna tid 500 bath sen skall dessa höga belopp gälla

Så vissa här nu som ev. anser det vara kulturellt betingat och därmed OK att köra "lite" på fyllan skall nog passa sig

Senast ändrad: