Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jsg gör som du @nmax jag reser mig inte kl 08 och 18.00. när remsan på tv:n går
Men står upp i bio på grund att alla andra på bio gör det.
Inte på grund av någon andra skäl..
Respekt är väl det sista man kan kalla det de stackars människor på bion vill inte sitta i fängelse. Att däremot avstå bio för det förtryck som detta för med sig är respekt.
Jsg gör som du @nmax jag reser mig inte kl 08 och 18.00. när remsan på tv:n går
Men står upp i bio på grund att alla andra på bio gör det.
Inte på grund av någon andra skäl..
Samma här, ställer mig upp på bio eftersom jag vet att detta förväntas av mig, så har jag gjort sedan mitt första besök i Thailand, detta gör jag av mer av respekt för Thailändarna än själva huvudpersonen.
Sen har det ju t.o.m hänt att folk som inte har gjort detta har utsatts för attacker och våld av andra besökare, tror t.o.m att det finns fall där folk har polisanmälts för att inte ha rest sig.
Men klockan 8 och 18 bryr jag mig normalt inte, men är jag på en skola eller liknande så står jag upp när nationalsången spelas och flaggan hissas, detta gör ju både lärare och elever, så då skulle det se illa ut om jag nonchalerade detta.
Annat var det förr när alla gående och ofta t.o.m trafiken stannade upp under nationalsången, tänk om man skulle ha gjort det nu i Bangkok med sin trafik.
Nu återkom vi ju till Sverige i Mars, men då var det fortfarande bara bilder på den gamle kungen överallt (skolor, myndigheter, banker m.m) kanske har det börjat ändra sig nu.
Hur kan man missa att ställa sig upp när det är dags på biografen? Jag har varit MYCKET på bio i thailand, och det har alltid stått klart o tydligt när det är dags och till 100% har alla rest sig. Sen med nationalsången utomhus där är det en annan femma.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.