Att skicka pengar / en farangs äventyr i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
LEGO!!! Du får läsa på!!...ingen får betalt för att läsa på SFI!!! Förstår inte vilka bidrag du syftar på? Asylsökande måste man vara för att få bidrag!! Här (i mitt fall) är det mannen som är försörjaren. Och de flesta "thaitjejer") är enormt duktiga och eftersökt arbetskraft, speciellt inom vården där min fru jobbar 38 tim/vecka. :nod:

Ha de bra alla och unna "Thaifrun" en resa till Sverige ibland! ;)

Frank

>:(....Retas....ja jag vet!!!...Inget fel på den "goa" göteborgaren!!

Hälsningar från ett vårlikt skåne med klarblå himmel 0ch fem grader varmt....

Frank

ขอบคุณมากสำหรับคำตอบ .... ;)

ทุกอย่าง ดี

Hans :xmas_smiley:

På SFI finns det inga bidrag men det finns en bonus om du klarar sfi snabbt
annars så jobbar nog dom flesta thai tjejerna som kommer hit till Svedala o betalar skatt så att Lego mm kan få ut sina pensioner varje månad ;)

får se hur länge han e glad innan han börjar igen om pengar hit o dit ;)

"glimten66 " sa:
På SFI finns det inga bidrag men det finns en bonus om du klarar sfi snabbt
annars så jobbar nog dom flesta thai tjejerna som kommer hit till Svedala o betalar skatt så att Lego mm kan få ut sina pensioner varje månad ;)

får se hur länge han e glad innan han börjar igen om pengar hit o dit ;)

Ja, där har du faktiskt jäääävligt rätt Glimten66, för så är det. Vet när Linda var hos mig i Malmö, givetvis träffade hon ju massa Thaidamer och alla jobbade och stod i, så de ligger verkligen inte på latsidan och det skall precis som Glimtan säger Gnägghästen vara glad för så att han kan sitta där och idissla sitt ris, med lite smak av fermenterade grodor och ormar. ;D ;D ;D

Det är som du säger det finns inga bidrag att hämta till SFI, utan de förutsätter att alla män som tar hit sin dam har pengar och det har vi ju....eller hur? Sen är det ju som du säger, klarar de det inom ett år utbetalas väl 16000, eller Glimtan har jag fel?

Insayt

12000 e det som utbetalas som mest klarar du a-b fort så får du 6000 sen max 6 till efter c och d avslutat

I bland biter ni er själva i svansen. Man får inga bidrag för att gå på SFI, men man får 12 000 om man inte är allt för lat! Kalla det vad ni vill men pengar från staten är det= skattebetalarna.

"ragnela " sa:
I bland biter ni er själva i svansen. Man får inga bidrag för att gå på SFI, men man får 12 000 om man inte är allt för lat! Kalla det vad ni vill men pengar från staten är det= skattebetalarna.
Det verkar som f aranger är mycket ovilliga att diskutera sina bidrag till sina thaifruar med barn boende i Sverige,men det anses väl som en mänsklig rättighet. 8)

"legolas " sa:
Ja det är ingen dålig affär man gör när man tar hit andras barn och låter svenska skattebetalare betala för dessa barn, ta som exempel att det kommer hit 2 barn 8 år gamla, de skall försörjas tills dom är 18 år minst, alltså 10 år framåt....

2 barn x 2.400:- (minst)/månad/barn x 12 mån = 576.000:-
x 10 år framåt
= 5.760.000:-, Vi snackar om 5,7 miljoner kronor....

Så visst kan vi svenska medborgare rasera hela Sveriges ekonomi, med dessa "insatser" som göres...... Skit i allt, låt bara alla andra betala för det.

hade det varit någon stake i dessa män som tar hit barn, så hade de fanimej betalt för det själva istället för att påyvla alla andra den bördan....

Men det tycker bara jag, och jag är ingen majoritet i detta landet ..

legolas

Gör om gör rätt stava kan du kanske göra men inte räkna

"legolas " sa:
Ps. bidrag delas ut till invandrare precis som till svenskar trots att invandrarens familj inte har bidragit till skatteinbetalningar oftast i dessa fall.. Man kan t.ex. få ett "jobb" där arbetsgivaren slipper att betala arbetsgivareavgifter och 80% av lönen pröjsas av svenska skattebetalare.... Sen hur vanligt sådant är vet jag inte....

dsme

Känner inte en enda thai tjej som får hjälp av staten me som du säger 80% av lönen alla som jag känner här hemma har riktiga jobb me riktiga löner som säkert slår det du får ut i pension

Thai e omtyckta som arbetskraft här hemma därför har dom oftast inga problem o få riktiga jobb

Barnbidraget tycker jag är ok om alla får, men underhållsbidraget tycker jag ska slopas. Det kan gott mannen som har tagit/ bjudit hit barnen stå för.
Sen vore det bästa om barnbidraget kunde vara som andra bidrag, att man måste ansöka om det.
Bidrag i min värd är ett bidrag och absolut självklart.

har många åsikter men många av dom kan man inte skriva om på detta forum för då slår censuren till ;)
sen va gäller bidrag kan man ha många åsikter om

"legolas " sa:
Det jag främst vänder mig emot är med den lätthet som gubbarna här föreslår dessa manövrar. Det är den enklaste sak i världen att bara säga till en kille, - "men ta hit din thaidam eller vad det nu är, ta hit henne bara, vi har ett helt lands befolkning som är beredda att göra det som du själv inte vill eller orkar eller kan göra, nämligen att finansiera hela denna grej själva".
tycker - legolas

Vet inte om det e jag som e trög eller men vilka har sagt att ta hit damerna o låt dom få en massa bidrag mm mm

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
L
Svar