Att skicka pengar / en farangs äventyr i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"gunnarg " sa:
Och nästa år blir det sänkta pensioner och kan det bero på alla importerade battingar? :nod:

Nej det beror mest på att ni lever för länge hade ni gått o dött lite tidigare så hade pensionerna inte behövts o sänkas :)

"legolas " sa:
Håller med dig Glimten66 - men nog är du bara blåögd till utseendet inte annars va?? Du vet mycket väl vad det handlar om när damen väl är här. Hela cirkusen tar sin början, när mannen i förhållandet desperat börjar att lära sig systemet...

Nu gäller det att skaffa hit barnen, och sedan gäller det att lära sig hur man registrerar och får barnbidrag, hur man ansöker om underhåll där 2st thailändare har skaffat barn borta i andra sidan jordklotet, och där Sverige sedan skall pröjsa... Det blir ett fasligt liv i luckan innan man utnyttjat precis allting som går att utnyttja..... Och allting pröjsas av folk som fan inte får en chans att säga varken ja eller nej till det hela.....

Men Glimten66 om allting stannar vid det lilla oskyldiga som du så fint målar upp, ja då är det inte mycket att snacka om,,, men den drömvärlden finns inte i verkligheten...Tyvärr....

legolas

Hela cirkusen tar sin början, när mannen i förhållandet desperat börjar att lära sig systemet...

...är det inte tvärtom, när den thailändska kvinnan...

hur man ansöker om underhåll där 2st thailändare har skaffat barn borta i andra sidan jordklotet

...vad pratar vi om här egentligen, är det inte falang och thai, inte pratar vi väl om 2 thai...eller?

Insayt

Tyvärr Lego så känner ja inga sådana alla jag känner här hemma jobbar som fan o betalar en massa skatt

Du måste vara en rätt kass plast farsa som inte anser att barn ska kunna följa me sin mamma även om det e en annan thai som pippat fram ungen o inte du

så om du hade bott kvar i götet o hade träffat en dam så skulle inte hennes barn få följa me hit eller hade du skickat henne på sophögen för att hon hade en unge me en annan ......

"legolas " sa:
Varför prata om något som är så ovanligt som att finna "Bigfoot" i Usa!! Alltså att falang hittar thaikvinna som INTE har barn med thaiman sedan tidigare.....

legolas

??? ;D

Fattar inget ;D

Insayt

"legolas " sa:
Varför prata om något som är så ovanligt som att finna "Bigfoot" i Usa!! Alltså att falang hittar thaikvinna som INTE har barn med thaiman sedan tidigare.....

legolas

Mina bägge bröder är gifta med varsin kvinna från thailand som INTE har barn med någon annan.

det va inte de jag syfta på Lego visst har en del barn men ingen av damerna ligger på soffan utan alla jobbar o bidrar till systemet
Socialbidrag tror ja inte att nån får som tar sin thaitjej hit lite svårt me UT då borde du veta

O sen tar inte alla som har barn dom hit heller finns faktiskt barn som inte vill komma hit

Men du verkar ju tro att alla som tar hit sina fruar bara e ute efter att suga ut en massa bidrag

"legolas " sa:
Varför känner du att du måste lägga ord i mun på mig som jag aldrig sagt eller ens stämmer med vad jag tycker?? Det är ju skrämmande Micke.... Du menar alltså på fullt allvar att du nekar din kvinna att ta med sina barn till Sverige om du själv skall stå för kalaset då? Du säger ju det i stort sätt!!

Så ditt krav på kvinnan ifrån Thailand i detta fallet är att om du inte lyckas få svenska skattebetalare att bekosta ditt äktenskap/förhållande med barn, så tar du inte med barnen hit??? Det var inte snällt Glimten66... Inte snällt alls.

Får jag fråga, vad är det för fel på att mannen som tar hit sin kvinna står för kalaset självt då? Är detta en legitim fråga, eller skall du slänga racism över mig för jag vågar drista mig att fråga.......

jag anser att du skall pröjsa, och inte påyvla andra människor DINA utgifter..... För övrigt, så tror jag nog att jag är en ganska schysst plastfarsa faktiskt. jag kräver absolut ingenting utav någon annan levande människa, och detta till skillnad ifrån en jääkkla massa andra som vill ha betalt för att de skall kunna ingå ett förhållande med barn som part däri...

legolas
Nu e du ute o snörar gubbe läs om gör rätt
ibland kan man ju tro att det e tomt där uppe

ja vet nog fan inte hur du läser va jaq kan se e det väl för fan du som gnäller på att folk tar me sig fruar o ungar till Sverige o lever på en massa djävla bidrag

Till läsarna! S K Ä R P N I N G! Vill ni tjafsa om olika åsikter beträffande bidrag - starta en ny tråd istället, det blir bara otrevligt.... >:(

Berträffande "att skicka pengar"!

Jag har som jag berättat tidigare en lägenhet på jomtien beach kondiminium utanför Pattaya....Det är toppenläge nära beachen....Det har gått 7 år och rummet behöver bl.a målas...jag ska även fräscha upp kontakter och byta ut kablar, sätta en garderob med skjutdörrar i hallen för att få bättre utrymme i rummet....Taket i badrummet ska fixas osv....Har skickat iväg en drös pengar, kontoret meddelade att jag fick en bra kurs...Det känns tryggt, jag litar på thailändskan som ska sköta om detta...Härligt att kunna känna ett förtroende för denna människa...

När jag kommer ner nästa gång kommer det att vara nymålat och fint, jag kanske inte kommer att bli 100% nöjd men blir jag nöjd till 70% så är det ok! Väggarna såg helt enkelt för j... ut - var tvungen att göra något...!

Hans Svensson :wai:

Det var med en enorm lättnad jag lättade från arlanda och semestern under februari på jomtien beach utanför Pattaya blev kanonbra! Det var inte riktigt lika bra att landa på arlanda men ändå skönt att lämna +35-gradig värme....Idag har jag tagit en promenad, kallt men soligt, rätt skönt faktiskt, snart är is och snö borta och våren är här...! Promenerade förbi WILLY:s - handlade bl.a. matjesill 200 g för 5 kronor!!! = c:a 20bath, tänkte äta det + lax till middag...Vill man kan man leva snorbilligt i Sverige och ändå äta sig mät....Nästa gång på jomtien kommer jag att bojkotta svenskarnas restauranger - de har ofta ockerpriser, bästa maten fick jag sista dagen på en liten restaurang i fastigheten där jag bor, 80bath för en kanongo hamburgare(bra nötkött) + pommes frites...Det blir c:a 18kronor, - restauranger (ex Akvavit)som tar 300-400bath för exempelvis köttbullar tar ut överpriser...

Tidigare inlägg var tänkt som ett exempel på att man kan ge thai förtroenden, det lönar sig på sikt, vi får bättre relationer mellan folken....Vi är i Sverige duktiga på att sälja bostäder och även hyra ut rum/lägenheter....Här finns det plats på marknaden för en seriös aktör som skulle kunna vara mellanhand och samarbeta med thai. En aktör med förtroende hos den svenska konsumenten, där den som vill hyra ett rum/bostad i Thailand skulle kunna göra det utan för mycket krångel...Har själv förmedlat kontakter till kompisar, jag tror det finns plats för ett företag här, kanske med internationell kundbas...En kund med ringa språkkunskaper kan ha svårt att hyra direkt av thai så det behövs en mellanhand...Finns säkert någon expert på området som kan ta upp denna affärside, - lycka till!

Mvh Hans Svensson :xmas_smiley:

"glimten66 " sa:
det va inte de jag syfta på Lego visst har en del barn men ingen av damerna ligger på soffan utan alla jobbar o bidrar till systemet
Socialbidrag tror ja inte att nån får som tar sin thaitjej hit lite svårt me UT då borde du veta

O sen tar inte alla som har barn dom hit heller finns faktiskt barn som inte vill komma hit

Men du verkar ju tro att alla som tar hit sina fruar bara e ute efter att suga ut en massa bidrag

Vi har alla ett ansvar för barnen - de måste komma först, det satsas för litet på barnen och många far väldigt illa, en del dövar sitt samvete genom att ge en gåva till Rädda Barnen - sätter alltid in en summa själv spec strax före jul! Barnbidrag det räcker inte långt, det behövs mycket mer av seriösa satsningar på barnen!
Betr thai damerna har de flesta arbeten av de som är i Sverige, en mycket uppskatad arbetskraft!

Mvh

"glimten66 " sa:
Nu e du ute o snörar gubbe läs om gör rätt
ibland kan man ju tro att det e tomt där uppe
För mycket tjöt tycker jag om pengar!!! Och de flesta Thaidamer jobbar och är eftertraktade på arbetsmarknaden! Vad gäller barnen tycker jag synd om dom i de flesta fall och så många är de väl inte utan vi som skattar i Sverige kan hjälpa dom till en dräglig tillvaro!

Jag själv är inte för bidrag utan orsak...men här har vissa herrar "hakat upp sig"...eller!
Karma till mr glimten 66 som inte räds ställa upp på barnens sida!!! :thumbsup:

Areeya

"areeya " sa:
För mycket tjöt tycker jag om pengar!!! Och de flesta Thaidamer jobbar och är eftertraktade på arbetsmarknaden! Vad gäller barnen tycker jag synd om dom i de flesta fall och så många är de väl inte utan vi som skattar i Sverige kan hjälpa dom till en dräglig tillvaro!

Jag själv är inte för bidrag utan orsak...men här har vissa herrar "hakat upp sig"...eller!
Karma till mr glimten 66 som inte räds ställa upp på barnens sida!!! :thumbsup:

Areeya

Nu har jag ju ingen erfarenhet av detta, men håller med areeya, de flesta arbetar väl de thaidamer som kommer hit och då bidrar ju de till systemet, så varför skulle inte de barnen få ta del av systemet som alla andra?

Liten reflektion bara och sen skulle det vara så att man inte med en gång kanske får ett arbete, men man har rätt att uppehålla sig här, har man ju rättigheter och är man dessutom gift med sin svenske man har man ju en anhörigrelation.

Vet inte om jag är ute och cyklar ? :D

Insayt

"ledarn " sa:
Finns väl andra bidrag som är värre ??

Läs om alla som fuskar till sig sjukersättning och ersättningar för sjukhjälp...
(Han den där som dansade med Lisebergs kaninen t,ex)

Alla lata förtids/sjuk pensionärer som gott skulle kunna utföra jobb...
(Jag vet att det finns "riktiga")

Alla svartjobbare som samtidigt hämtar hem socialbidrag eller A-kassa....

Hur många utlänningar är det som inte är gifta enligt Svensk lag men bor ihop med frugan och sina barn, men samtidigt så är kvinnan ogift och ensamstående med barn...
Plockar in bostadsbidrag och alla andra bidrag samtidigt som mannen är skriven på en adress tillsammans med 10 andra gubbar i samma situation..

Där snackar vi inte om 1050:-/månad..... (Barnbidrag)

Ledarn som skulle gå i konkurs om barnbidraget drogs in.. :o :o

Tänkte på en annan sak med tanke på detta att vissa tycker att man själv skall stå för kulorna för barn till thaidamer som kommer hit med barnen.

De som adopterar då, de barnen har ju både mor och far från annat land, skall adoptivföräldrarna stå för det och inte kunna få barnbidrag för dem t ex, blir lite lätt en absurd diskussion.

Insayt

förstår inte detta! kan man inte betala för sig själv, samt barn som flyttar till sverige
SÅ SKA MAN SÅ KLART INTE TA HIT DOM!!!!!!!

jag tror att många som tar hit sin familj inte har pengar
så att dom själv klarar sig,

troligen bor merparten i hyreslägenhet - arbetslös, sjukskriven

sedan tycker dom det är självklart att någon annan ska hjälpa dom
med betalning av den nya familjen

det finns ingen moral i detta,
utan det är ett bedrägeri mot dom man tar med sig från thailand.

i thailand har dom inte mycket pengar men dom klarar sig
när dom kommer hit har vanligvis den nya mannen skulder över öronen
dvs dom kommer till en värre ekonomisk situation.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
L
Svar