Bästa tvåhjulingen i stads samt landsvägstrafik

 
A

Anonym

Gäst
Är just uppkommen till byn igen för en kort visit på MAXIMUM 8 dagar , fåmr tuppjuck här uppe efter ett par dagar . Har varit i Pattis som singel under nästan hela april , har hunnit med ett antal mil på Forzan under denna tid ,närmare bestämt 3800 km (nästan 400 mil , kört runt i Isaan på både uppväg samt nerväg , varit nere i skittråkiga Hua Hin , varit på Kho Chang , varit in en sväng i Kambodja mm.. Har alltid tyckt att 300 är för litet men har helt ändrat åsikt . På uppvägen inatt körde jag med ett gäng Thai samt Farangkillar som jag mötte på 331an . Att hålla i snitt 100 km är inga problem för mig , jag åker säkert ,bekvämt och skitbilligt . ABS bromsar vilket de flesta större äldre cyclar inte har samt även att jag med vänster hand påverkar både fram och bakbroms beroende på hur hårt jag bromsar .. Grymt fin cycel , är ni osäkra om vad som funkar i städer som Pattis samt på långkörning köp er en HONDA FORZA 300 cc , ni blir garanterat nöjda ......
 
Är just uppkommen till byn igen för en kort visit på MAXIMUM 8 dagar , fåmr tuppjuck här uppe efter ett par dagar . Har varit i Pattis som singel under nästan hela april , har hunnit med ett antal mil på Forzan under denna tid ,närmare bestämt 3800 km (nästan 400 mil , kört runt i Isaan på både uppväg samt nerväg , varit nere i skittråkiga Hua Hin , varit på Kho Chang , varit in en sväng i Kambodja mm.. Har alltid tyckt att 300 är för litet men har helt ändrat åsikt . På uppvägen inatt körde jag med ett gäng Thai samt Farangkillar som jag mötte på 331an . Att hålla i snitt 100 km är inga problem för mig , jag åker säkert ,bekvämt och skitbilligt . ABS bromsar vilket de flesta större äldre cyclar inte har samt även att jag med vänster hand påverkar både fram och bakbroms beroende på hur hårt jag bromsar .. Grymt fin cycel , är ni osäkra om vad som funkar i städer som Pattis samt på långkörning köp er en HONDA FORZA 300 cc , ni blir garanterat nöjda ......
Velade länge om jag skulle köpa en Forza eller PCX, jag var lite osäker på om frugan klarade en Forza (Jag vill att hon ska ha nytta av den när jag är i Sverige) och jag fick lite Gold Wing känsla när jag provkörde. Forzan är bred! Nu ångrar jag mig lite att det blev en PCX när jag läser det här. :( Vi körde från Korat till Chiang Mai på PCX-en, tre dagar upp och två hem, ganska ont i arslet hade jag när vi kom hem :'(. 180 kg, jag 100, frugan är ingen liten nätt sak ;) 60 och ca:20 kg packning, kunde inte köra när det blev mörkt för halvljuset stod så högt :), bra lampor är det på PCX-en ;). Då hade jag definitivt föredragit Forzan men det gick bra och var en kanon resa. I stadstrafik eller bara ner till Lotus så gillar jag PCX-en, trevlig liten "moppe";)
 
Forzan funkar med sina 300 cc till mig knappt hundra kilo samt en nätt liten Thai , det funkar men mer skall det inte vara , en PCX på den resan skulle jag ALDRIG ge mig inpå .................;)
 
Ser komfortabelt ut för den som kör, men hur är komforten på passagerarplatsen?


Helt suverän , vill man sen lägga femtusen thbt på att bygga om sadeln så blir den kanon ,lägg sen på fyra tusen thbt på en gelplatta som man samtidigt lägger in under sadelskinnet så klagar du sen ALDRIG på komforten . Inga vibrationer , cruisingspeed för mig är ca, 100 km/tim inga problem med omkörningar ,toppfart ca 145-150 vilket kan ändras om man så önskar , accelerationen är riktigt grym , piskar alla vanliga Honda Clickar samt många större cyclar ...
 
Hade köpt en Forza om inte trafiken vore som den är, aldrig att jag ger mig ut på långkörning med hoj i Thailand, det blir bilen. Pcx:n funkar bra hemma på småvägarna men byta till bättre dämpare bak e inte fel, får ok gasdämpare för 4000 och blir stor skillnad spec när man skjutsar.

Ang Hua Hin säger jag bara att det blir väl som man är själv.. [emoji14]
 
Helt suverän , vill man sen lägga femtusen thbt på att bygga om sadeln så blir den kanon ,lägg sen på fyra tusen thbt på en gelplatta som man samtidigt lägger in under sadelskinnet så klagar du sen ALDRIG på komforten . Inga vibrationer , cruisingspeed för mig är ca, 100 km/tim inga problem med omkörningar ,toppfart ca 145-150 vilket kan ändras om man så önskar , accelerationen är riktigt grym , piskar alla vanliga Honda Clickar samt många större cyclar ...

Då blir det nog till att provköra framöver. :)
 
Tycker jag absolut , en grymt bra Scooter , kolla gärna på tester runt om i Europa , där klassas den oftast som den bästa i mellanklassen genom tiderna ......
 
Även på pcx så kopplas frambromsen in när man bromsar lite hårdare med vänstern.
 
Kallas för dual brake, har jag för mig. Ett system för folk som inte vet hur bromsar, bromsfördelning och bromsverkan fungerar.
Har inte ens tänkt på det innan, använder ju alltid båda bromsarna men testade för att Phonta skrev om det och det nöp till bra i fram när man drog till med bara vänstern. Men som du säger bromsar för dummies så ingen funktion man eg värdesätter nåt speciellt. Men grymt bra för ex tjejen som har svårt å fatta att man ska använda bromsen fram också, men hon får ju inte köra min pcx iaf så kvittar ju.
 
Tycker jag absolut , en grymt bra Scooter , kolla gärna på tester runt om i Europa , där klassas den oftast som den bästa i mellanklassen genom tiderna ......

Det är även enkelt och billigt att hyra den innan man eventuellt köper, så den möjligheten ska jag inte heller missa. :)
 
Unge
Hade köpt en Forza om inte trafiken vore som den är, aldrig att jag ger mig ut på långkörning med hoj i Thailand, det blir bilen. Pcx:n funkar bra hemma på småvägarna men byta till bättre dämpare bak e inte fel, får ok gasdämpare för 4000 och blir stor skillnad spec när man skjutsar.

Ang Hua Hin säger jag bara att det blir väl som man är själv.. [emoji14]
Ungefar som Isaan da ...... skittrakigt...........
 
 

Liknande trådar

R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
 
Tillbaka
Topp