Thailand har utsetts till bästa turistland av svenskarna

Värt att notera är att Thai Airways INTE vann priset för bästa flyg Intercontinental, Thai kom inte äns bland de fem bästa. Att Thailand vann bägge kategorier var tidigare like sant som amen i kyrkan.

Bästa flyg Intercontinental;

1 Emirates

2 Finnair

3 Qatar Airways

4 KLM

5 Turkish Airlines

För er som inte har läst inlägg #2 så handlar det om den ursprungliga undersökning.

Långt bort njaa, inte längre än Thailand särskilt inte om du reser till östkusten. Men Californien (min favorit där) ligger ju några timmar längre bort. Men som du säger, mycket blir väldigt dyrt med tanke på vår uselt värderade krona.
Jag vill till västkusten nästa gång. Har aldrig varit på den sidan. Skall hyra mig en fet HD och köra US1 längs kusten, gå på riktig dragracing, Las Vegas mm mm mm. Den resan lär nog gå loss på 100k. Inget jag har just nu. Kostar inga 100k att åka till Thailand och zippa några Chang. Finns inte mycket mer än det som lockar i Thailand och samtidigt kostar pengar. Klimat och kultur ingår i priset.

Jag vill till västkusten nästa gång. Har aldrig varit på den sidan. Skall hyra mig en fet HD och köra US1 längs kusten, gå på riktig dragracing, Las Vegas mm mm mm. Den resan lär nog gå loss på 100k. Inget jag har just nu. Kostar inga 100k att åka till Thailand och zippa några Chang. Finns inte mycket mer än det som lockar i Thailand och samtidigt kostar pengar. Klimat och kultur ingår i priset.
Ja Göteborg e fint! :beer:

Ettan har jag kört ett par gånger mellan Frisco och LA. Stanna till i Big Sur som är fint. Missa inte Universal Studios i Hollywood och övernatta på Queen Mary i Long Beach. Inte så dyrt som man kan förledas att tro. Men massor av nostalgi. Och inne i centrum av Long Beach finns Hooters (eller åtminstone fanns) där tungan hänger ut som en slips när man pratar med dom yppiga servitriserna. :p

Ettan har jag kört ett par gånger mellan Frisco och LA. Stanna till i Big Sur som är fint. Missa inte Universal Studios i Hollywood och övernatta på Queen Mary i Long Beach. Inte så dyrt som man kan förledas att tro. Men massor av nostalgi. Och inne i centrum av Long Beach finns Hooters (eller åtminstone fanns) där tungan hänger ut som en slips när man pratar med dom yppiga servitriserna. :p
Ja västkusten står på min bucket list. Gled ju runt på en fet HD i Nashville så jäkla nice. Vilket bil/MC åkarland USA är. Hooters har jag varit på vid flera tillfällen. Så jäkla god sallad med blue cheese dressing. Hooters i Oaklahoma city var ingen höjdare, endast lättöl i den staten :laugh2:

Jag och polarn på varsin HD i Nashville :love_transparent: Lägg märke till Elvis brillorna 555 Nashville för övrigt tröttnar jag nog aldrig på.

IMG_1044.jpeg

IMG_1024.jpeg

Finns säkert bättre länder än Thailand att åka till.
Hej

Jag har letat men inte hittat något land där jag trivs bättre än i Isaan, varje gång jag åker till något annat land så undrar jag efter ett tag varför jag inte åkte till Thailand istället, men visst är det kul och intressant att besöka nya länder och platser, men Isaan vinner i det långa loppet.

Mvh isan lover

Ja västkusten står på min bucket list. Gled ju runt på en fet HD i Nashville så jäkla nice. Vilket bil/MC åkarland USA är. Hooters har jag varit på vid flera tillfällen. Så jäkla god sallad med blue cheese dressing. Hooters i Oaklahoma city var ingen höjdare, endast lättöl i den staten :laugh2:
Maten är väl inte så viktig på Hooters, minns inte ens vad vi käkade. Jag var i USA för en roadtrip (med bil) senast 2007. LAX - Palm Springs - Phoenix - Grand Canyon - Hoover Dam - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - Los Angeles. Körde med en flång ny Chevrolet Impala. Inte som en äldre Impala men riktigt bekväm ändå.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp