Dagens bästa nyhet

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Japp detta är dagens Sverige.. Jag är inte insatt i det hela alls, har inte läst en rad om denna gumma. Någon som vet????
Var gör hon i Sverige?? Hur kom hon hit och Varför????

Är detta den vanliga visan där "stimmet" skall "rädda världen", eller är det något VERKLIGT ömmande????
Nä du läste int artikeln heller, jädra fusk pelle :D
Gumman i Sve som skulle utvisas är 91 år och har väl alla fel som man ska ha då, hon har dotter barnbarn och barnbarns barn i Sv och ingen dit hon utvisas.
Nu får hon i och för sej stanna 5,5 månader och hinner kanske dö innan dess.
Men poängen var ju att hon som stack till Thai lämnade ju en plats i Sv som hon tyckte den andra kunde ta :D.
Fattar herrn eller ska jag tala in det på band och skicka ;D ;D
 
"legolas " sa:
Allvarligt talat, hur länge har hon varit i Sverige då??? Kom hon till Sverige för att hälsa på sin dotter?? och nu kräver hon att få stanna?? Är detta grejen i det hela???? Eller har hon bott i Sverige långa tider????

Kul om du kunde meddela.. försöker se bara om hur jag skall tycka i detta. ibland när man skalar av allt populatistiskt, så finns ju bara sanningen kvar, och den ter sig ALLTID fullständigt annorlunda..... Och då är det inte längre lika roligt för tidningarna att skriva och inte lika många blir så lurade av tidningarnas skriverier heller för den delen..
Men skit i det, det var ju inte det som var vitsen med artikeln.
En gammal dam flyttar från Sv och tycker att så kan ju den andre få hennes plats som nu står tom så att säga. Kvinnlig logik. :D
 
"legolas " sa:
Men Rolf då!!!!! Jasså det var DET du ville säga med den länken. Ja det blir ju 2 platser till lediga när du och din fru åker iväg....... Skall ni då få avgöra vilka främlingar som skall ha de platserna??? Det blir ju skitkul, kan inte jag lite retroaktivt få bestämma om en när jag kilade till Thailand??? :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Förresten vad tycker du själv om själva ämnet i den länk du förmedlade till forumet...???
Jag tycker det var en kul tanke som tanten fick.
Nä det är för länge sen du stack så det är preskriberat.
Det kommer så många korkade och roliga nyheter som man kan dela med sej av :-X
 
"legolas " sa:
Hahaha fegis-Rolf.... Diplomat ända in i döden va???? men vågar du inte svara, så går det oxå bra!!! Vi kör på tidningarnas linje då, helt förbehållslöst.. inga frågor inget sagt... Jag tycker att mina frågor var viktiga för ämnet faktiskt... :wai: :wai:
Enl. mitt sett att se på denna tråd så är det alltså inte den "bästa" nyheten utan den bästa roligaste udda eller korkade nyheten.
Fattar du nu din gamla lovikarvante. Eller har du tofsen kvar i mungipan :D :D
 
"legolas " sa:
Du skriver hel tiden att jag inte fattar, men nu skriver jag för 3e gången, och har ännu inte sagt att du inte fattar. Snacka om att det kan bli missförstånd i världen, när inte ens vi 2 kan LÄSA det vi skriver till varandra.

jag tror Rolfmannen att du förstår vad jag HELA tiden skriver till dig, men jag tror att du bara är lite för feg för att våga uttrycka vad de verkligen tycker. jag skiter i det du hela tiden försöker skydda dig bakom, alltså vad en gammal kärring på 96 år säger, jag har frågat dig VAD DU TYCKER om situationen med den 91:åriga utländskan som vill stanna i Svedala.

Jag vet ju inte, och försökte bara till att börja med få lite kött på benen. Men vill du inte yttra dig i ämnet så struntar vi i det. inte skall jag tjöta hål i huvudet på dig om du nu inte vill lämna ut dig och ha en åsikt i ämnet!!

Ha det gött själv din gamla gnu!!!! Har du lejonet efter dig eftersom du så väl passar in i diplomatins bakgård!!! hahaha!!!
Jaha du det är det du vill veta, varför skriver du inte det. :)
Att jag har en en egen åsikt det kan du ge dej fan på.
Jag har alltid rätt och om jag inte har det så erkänner jag det aldrig ;)
Jo jag tycker tanten kan få stanna i Sverige av rent humanitära själ. Faan hon har ju ena foten i graven och det är det minsta man ska försöka ge människor , det är ett värdig slut på livet.
Är herrn nöjd eller ska jag specificera nåt :D :D
mvh din vän Rolf ::)
 
"legolas " sa:
ja det är det!!! kan du inte berätta bakgrunden lite grand din fåordige best!!! har hon bott länge i Sverige, eller dök hon vara upp över horisonten helt plötsligt på sin ålderdom och ville vi skulle ta hand om henne??? Sådana saker. jag har absolut inget emot humanitära grejor... men vet ju ingenting..
Tack för ditt tålamod ..... ;D ;D ;D
Ja du har ingen aning om hur och när hon kom. Har Googlat på namnet och fick 38 000 träffar. Jag återkommer när jag läst på :D :D
 
Orsaken till att hon är i Sverige beror väl på att hon har svenska släktingar.
Själv klart skall hon stanna skulle de svenska släktingarna i detta fallet hennes dotter behöva flytta för att kunna bo ihop med sin mor.

Vi skall vara glada att hennes dotter vill bo i Sverige vi behöver fixa till den svenska genpol som är hårt åt gången av inavel.

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Sna ... dspension/

Man kan se på denna länken att de störst problem hittar man i norra Sverige ditt har inte så många flyttat in under åren. Inte så konstigt vilken vettig människa vill bo vid polcirkeln.
När det gäller hela Sveriges arbetsförda befolkningen lider över 16% av funktionsnedsättning. Detta är ett stort problem som jag tycker Sverige måste ta på största allvar. Arbets bördan kommer annars bli förstor på de friska människorna i framtiden.
Så om dottern nu väljer att bo i Sverige skall vi var ytterst tacksamma och naturligt viss skall hennes mor få bo hos henne.
 
"Khuntan " sa:
Orsaken till att hon är i Sverige beror väl på att hon har svenska släktingar.
Själv klart skall hon stanna skulle de svenska släktingarna i detta fallet hennes dotter behöva flytta för att kunna bo ihop med sin mor.

Vi skall vara glada att hennes dotter vill bo i Sverige vi behöver fixa till den svenska genpol som är hårt åt gången av inavel.

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Sna ... dspension/

Man kan se på denna länken att de störst problem hittar man i norra Sverige ditt har inte så många flyttat in under åren. Inte så konstigt vilken vettig människa vill bo vid polcirkeln.
När det gäller hela Sveriges arbetsförda befolkningen lider över 16% av funktionsnedsättning. Detta är ett stort problem som jag tycker Sverige måste ta på största allvar. Arbets bördan kommer annars bli förstor på de friska människorna i framtiden.
Så om dottern nu väljer att bo i Sverige skall vi var ytterst tacksamma och naturligt viss skall hennes mor få bo hos henne.

Nu vet jag inte om denna gamla tant kan hjälpa oss från inavel i Sverige, hon är nog lite för gammal.
Men visst är hon välkommen till Sverige. Men då är det väl hennes dotter som ska stå för det ekonomiska ansvaret för henne, annars bör alla världens fattiga få flytta hit.
Skulle min svärmor flytta till Sverige så skulle jag garanterat vara ekonomiskt ansvarig för henne. Tror inte en sekund på att staten skulle täcka hennes utgifter, vilket är helt riktigt.
 
Efter som Sverige är ett så rikt land tycker jag de gått kan ta emot hela hennes släkt.
Kostar inte så mycket pengar då det mest är skatter man betalar av de tjänster man utnyttjar när man bor där så den faktiska kostnaden är inte så stor. Jag annser att fixa till genpolen är av största vikt och skall gå före allt annars kommer Sverige och svenskarna dö ut som folk dessa 16% kan snart börja växa. Sverige har en förhållande viss låg arbetslöshet och fast vi inte har så många industrier kvar ett rent tjänste samhälle.

Andreas
Det gör väl hennes dotter hon betalar väl skatt som alla andra gör när hon arbetar och går och handlar. I Sverige betalar man för detta via skatten har aldrig hört att de som bosätter sig i Sverige skulle vara skattebefriade.
 
"Khuntan " sa:
Efter som Sverige är ett så rikt land tycker jag de gått kan ta emot hela hennes släkt.
Kostar inte så mycket pengar då det mest är skatter man betalar av de tjänster man utnyttjar när man bor där så den faktiska kostnaden är inte så stor. Jag annser att fixa till genpolen är av största vikt och skall gå före allt annars kommer Sverige och svenskarna dö ut som folk dessa 16% kan snart börja växa. Sverige har en förhållande viss låg arbetslöshet och fast vi inte har så många industrier kvar ett rent tjänste samhälle.

Andreas
Det gör väl hennes dotter hon betalar väl skatt som alla andra gör när hon arbetar och går och handlar. I Sverige betalar man för detta via skatten har aldrig hört att de som bosätter sig i Sverige skulle vara skattebefriade.

När var du senast i Sverige? 1982?

Sverige ett rikt land? Sjukvården, äldreomsorgen och skolan har nog fått dra ner en hel del på utgifterna och dessa är inte i gammal god toppklass.
Så om alla i Sverige tar hit sina äldre släktingar som är arbetsoföra, menar du då att det inte är ett problem och inte kostar så mycket? Närande och tärande är snart 50/50 i detta land om det fortsätter som det har gjort. Att importera pensionärer kan knappast vara hälsosamt för svensk ekonomi, svensk industri eller svensk äldrevård och den gör nog ingen nytta men inavel heller.

Gen-polen är nog inte lika viktig som utbildningen. Den invandring som kommer till Sverige förökar sig oftast inom den egna gruppen. Undantag är när svensk kvinna/man "importerar" sin man/fru.
Skolan sänker bara kraven allt eftersom eleverna har mindre kunskap. Snart är det ok om man inte kan läsa. Sverige blir väl ett u-land snart.
 
Ja det har du rätt i Sverige är inte så rikt längre. Men om vi nu skall få folk att flytta hit och de inte får lova att leva ihop med sina nära blir ju inte Sverige ett så bra alternativ särkilt med tanke på den försämrade barnomsorgen och äldreomsorgen

Du säger att genpolen inte är så viktig och man förändrar genpolen genom import fruar och män själv klart skall detta uppmuntras problemet är bara att de flesta av dem kommer från sådan under utvecklade samhällen att de ohjälpligt är efter. Desutom tycker jag att svenskar är lite rasistiska när det kommer till bland äktenskap men det kan ju ha att göra med inaveln.
Utbildning Svenskarna är ju ett av världens mest allmänbildade folken på jorden redan så det har ju knappast hjälpt. Tycker att vi skulle ha mera elit skolor för att hjälpa fram dem som uppvisar särkilt god begåvningar.
Håller med dig Sverige håller på att gå utför om vi skall ha råd att leva så som vi nu gör måste någon jobba hårt för detta och då undrar jag vem. Jag gör det inte måste vara någon som tycker att moroten är attraktiv nog.
 
Ni olyckliga satar som sitter i Thailand med sol värme och översvämningar :D och suktar efter lite snabba svenska nyheter i kortformat kan kika på denna länk. Nyheter skapade av privatpersoner.
http://www.wighsnews.se/
 
Nej han han nämner inget om att 96 åringar damer skall förändra den svenska genpolen det är väl ingen som gör det eller tror det vad är detta för fantasier du har.

Ja det är bedrövligt att svenskar skall göka svenskar och araber skall göka araber men de är väl klart att araber inser ju att det finns risker med detta när så många svenskar har funktionnedsättning. Man borde informera bättre om att det inte kommer med absolut säkerhet drabba deras barn vid bland äktenskap. Därimot ser jag positiva förändringar bland ungdomar som inte bryr sig så mycket längre utan dejtar över gränserna så helt värdelös kan ju ändå inte skolan i Sverige vara.
 
Om jag skall tycka något i den här tråden så anser jag att den är tvivelaktig. Och framför allt - DEN HAR HELT FEL RUBRIK!!! :mad:
 
Vad kommer efter Khadafi. salafisterna. Blir hur kul som helst. Khadafi må ha varit ett svin upphöjt till pi, men efteföljarna ---- huh
 
"legolas " sa:
ja han var ju ett riktigt fascistsvin, och efter honom, som du säger, kommer säkert, tror jag "de vita lakanen" och våldtar hela nationen. precis som om inte Lybia redan har blivit våldtaget både mentalt och kroppsligt redan.
:wai: :wai: :wai:

Så är det säkert. Men vi kan inte grusa dagens förtryckta lite glädje :beer:
 
Ja nu väntar vi också på att http://occupywallst.org/
Skall lyckas med sitt uppror mot regimen så att de får kontroll över sina liv.
Hela 46 miljoner människor lever i fattigdom.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4694798
det är de färgade människorna som lider mest av fattigdom.
Sverige har en förhållande viss hög fattigdom
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fattigdom
Den största gruppen av fattiga i Sverige hittar man som i alla länder i världen bland invandrar gruppen Sverige skiljer sig alltså inte i detta fallet utan behandlar miniriotets grupper diskriminerande.

I Malmö Rosengården ser man att detta missnöjet pyre och det har varit stora protester mot dessa orättvisor. Varför skall de behöva leva i fattigdom och se hur de missgynnas när det gäller att få tillgång av Sveriges välfärd. Eventuellt så skulle demonstrationerna kunna börja här för att få till ett regim bytte även i Sverige.

Som svensk boende i Thailand upplever jag dessa diskrimineringar hela tiden.

Skickar med en länk som beskriver hur fattigt det är i Sverige. Du som har en slant över kan även sätta in ett bidrag där.

http://www.fattiga.se/news.php

När jag var inne på deras sida hittade jag http://www.levabilligt.se/news.php konstigt där nämns inget om att flytta till Thailand eller något annat U land det skulle ju avsvärt förändra levnadskostnaderna De skulle slippa att betala skatt helt och hållet på alla tjänster och varor.
 
Vad som menas med fattigdom är ett väldigt relativt begrepp.Fattigdomsbegreppet är olika för vilket land man pratar om.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
18 K
magnusjansson
M
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp