Tips på bästa stället att vistas i Thailand?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Vilket ställe för dig är bästa stället i Thailand, och varför?

Själv vill jag till ett ställe där det är fin strand, många marknader, där det är billigt och där man kan roa sig! :)

Mvh Johanna
 
Jag måste säga att jag har alltid haft det bra på mina resor till Phuket. Mest bott Karon/Kata och varit på de stränder som ligger söder ut från Karon/Kata. Sen är detta med billiga marknader alltid relativt. I förhållande till Sverige är det billigt på Phuket. Men i förhållande till övriga Thailand är det rätt dyrt. När det gäller festande beror det ju på vad man vill ha. Man blir alltid vänligt bemött och det är billig sprit. Och som sagt, det finns massor att göra på Phuket.

Själv har jag hittat mitt lugna lilla paradis mitt i landet norr om Bangkok. Inget kanske att 'turista' i. Men ack så skönt. Ingen strand finns det där. Billiga marknader finns det. Gäller bara lära sig schemat för vilken by den är öppen när. Festandet har jag inte provat på annat än att ta några öl hemma.
 
Åhh låter underbart :) Vi hade tänkt åka till kog chang också, vet du hur det är där? Ska såklart bo några dagar inne i Bangkok också! :)
 
Tack för tipset! Hur är det med priserna i Khao Lak? Inga billigare ställen att åka till än Koh Samet eller Phuket?

/Johanna
 
För att kunna komma med vettiga rekommendationer måste jag veta mer om vad du förväntar dig vad gäller nattliv och framförallt din ålder.
 
Är en tjej på 19 år som reser med en kille på 23 år, kommer stanna en månad:)
 
Då föreslår jag: Koh Samui och Koh Phangan samt Bangkok. Sen beroende på tid, budget och soltörst; en avstickare norrut till Chiang Mai och Pai och/eller en avstickare österut till Koh Samet och eventuellt Koh Chang.

Resrutten är med tanke på er ålder och att du refererar till "billigt".
 
Vi har tänkt på Koh Chang också..Stämmer det att det finns en ö som heter Similian vid Khao Lak?

Jag har en budget på 6000-10000 kr(en månad). Förväntar mig int5e jätte mkt nattliv, men del. Är mkt för äventyr (rida på elefanter, dyka, m.m) marknader framför allt :)

/Johanna
 
Håller med BM/Malee om Chiang Mai. "Lagom" klimat, väldigt vackert och hur mycket aktiviteter som helst att göra! Personligen tycker jag att 2-3 dagar i BKK är mer än tillräckligt, men jag är ju o andra sidan nybörjare än =O). Kanske är som ovan nämnts, att BKK "växer" med tiden.
 
Similan Islands är en ögrupp med nio öar. Är naturresarvat och skall egentligen inte gås iland på. Men idag har de gjort avsteg från det. På en ö finns någon tältby på och på någon annan finns en restaurang/butik. Inget party där. och faktiskt inte så mycke strand. Däremot tokmycke dyk. :)
 
Det priset hade varit toppen Johanna men för 550 Baht kommer man från Patong till flygplatsen på Phuket. Sedan återstår 70 min med flyg ;D
 
Heej :)

Såg att du skrev om Similian & Khao Lak . Jag var första gången i Khao Lak 2004 , 2 veckor innan tsunamin kom . Det är verkligen ett riktigt paradis , och faktiskt billigt mycket billigare andra ställen i Thailand . Och inte är det särskillt explaterat heller ! Mycket förstördes där såklart under tsunamin , var nämligen och hälsade på -05 , hela hotelet vi hade bott på var bort spolat och några vänner hade fått förlorade :'( Men i mina ögon är det & förblir ett paradis . Under nästa tripp till thailand ska jag helt klart åka dit . ;)

Under min resa 2004 var jag på Similian . Jag dyker inte utan håller mig till snorkling . Och det var verkligen som att simma i ett akvarium . Jag vet inte om du snorklar eller dyker ju . Men det e fint både och . En nära vän till mig var där i julas för att ta dykcert och han sa att det var det underbaraste han någonsin varit med om . Så jag vill verkligen varmt rekomendera Khao Lak & Similian
 
Jag är en stor Khao Lak-älskare som turligt nog får vara där väldigt mycket i vinter. Åker upp på torsdag igen verkar det som. Visst förolyckades många människor och visst förstördes otroligt mycket, men framförallt Nang Thong har återhämtat sig mycket snabbt.

Jag har skickat (dvs folk åkt på min rekommendation) en massa folk till Khao Lak i vinter och alla har blivt supernöjda och många ha stannat längre än de tänkt. :nod:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp