Ranking världens bästa pensionsystem..

Som pancho får man köra svenska modellen, dvs Whiskas med extra kött i en härlig gelblandning samt silkesmjuk klädnypa över näsan :)

/ SatanG
Du har nog aldrig köpt Wiskas själv.
Tio gånger priset mot ärtsoppa, blodpudding, pölsa och köttsoppa.
Även falukorv är mycket billigare.

Gå i pension och leva på falukorv det hade jag kunna tänkt mig.
En korv räcker i 3 dagar.
Kanske inte ens behöver nåt privat sparande!?!
Faktiskt är nog falukorv det jag köper mest i Sverige.
Korvgryta med rotfrukter är bra för min pension på hemmaplan.
Sparar lätt 20k sek per månad på den dieten.
Dopar jag mig med blodpudding, ärtsoppa och pölsa från Willys så blir det ytterligare 2k över.
3k sek/mån i Sverige på mat och el är slöseri....

Du har nog aldrig köpt Wiskas själv.
Tio gånger priset mot ärtsoppa, blodpudding, pölsa och köttsoppa.
Även falukorv är mycket billigare.

Klart jag har köpt Whiskas, varit kattägare 15 år i Sverige men det var ett tag sedan.
Jag har dock ännu inte tagit mig förmånen att avnjuta någon sådan, har du festat loss på någon burk än?

/ SatanG

Klart jag har köpt Whiskas, varit kattägare 15 år i Sverige men det var ett tag sedan.
Jag har dock ännu inte tagit mig förmånen att avnjuta någon sådan, har du festat loss på någon burk än?

/ SatanG
Nej, så dyr mat har jag inte råd med

Bara till lokal kattmat räcker pengarna till, i alla fall..
fast förpackningen är betydligt krångligare än en burk...
Smällar man får ta...

20190830_173616-1843x2061.jpg

Senast ändrad:
Nu har jag vart och kollat på swedbanks pensionssparkalkylator och avanzas månadskalkylator idag.
Jag pensionsparar ju på tok för mycket som jag planerat min pension med falukorv och pala, vafn kunde jag ju köpt större hus!!!!!!!!!!
Blir jag lite sur på mig själv.
Går och lever som jag tjänade 5000kr i månaden i onödan!
Sist jag var hemma köpte jag inte ens rakhyvel för det var för dyrt, sa till frugan att jag kan raka mig när jag kommer ombord fick en gratis på båten.

Hej

Jag tror inte att bostadsbidrag är aktuellt för en som har jobbat vitt hela livet, men har man haft en låg inkomst av någon anledning t.ex varit hemmafru delar av livet, jobbat deltid o.s.v så kan det ju absolut bli aktuellt.

Mvh isan lover
Beror ju även på din hyra , Har du tillex 14000 sek brutto i pension ,samt en hyra på 6000 , då ligger du precis på gränsen att få bostadsbidrag

Hej

Här är ytterligare en artikel där man tar upp Thailands 37 plats i pensionssystems listan, även i denna artikel uppges den Thailändska allmänna pensionen ligga på 600-1000 baht per månad beroende på ålder.

”For most Thai citizens, pension amounts vary from 600 baht to 1,000 baht a month, depending on the recipient’s age.”

Mvh isan lover

Hej

Här är ytterligare en artikel där man tar upp Thailands 37 plats i pensionssystems listan, även i denna artikel uppges den Thailändska allmänna pensionen ligga på 600-1000 baht per månad beroende på ålder.

”For most Thai citizens, pension amounts vary from 600 baht to 1,000 baht a month, depending on the recipient’s age.”

Mvh isan lover

Det blir så när man tar pension när man fått barnbarn vid 32års ålder.

Vad anser du att det är en rimlig avgift för att Fora administrerar förmedlingen?
Någon måste hålla koll på att det är seriösa fonder som placerar pengarna och inte försnillas. Vårt pensionssystem är ett tvångssparande där avtalspensionens andel avgörs efter förhandlingar mellan Lo och SAF.
inte att förväxla med avgiften till premiepensionen som bestäms av Riksdagen.

Det är en mycket bra fråga, inte fan anser jag att man ska lägga en procentuell avgift!!
Det kostar exakt lika mycket tid(pengar) om det är 10 000:- som ska förmedlas eller om det är 40 000:- som ska förmedlas.

Nu fick jag ordnat med inloggningen på mitt pensionskonto i Sverige.
Där var det många år sen jag var och kollade.
Var 4X mer än jag räknade med så det var ju positivt.
Många bäckar små som det heter.
På ett sätt hade det vart gött att bo i Sverige och betala skatt, slippa tänka själv, så skönt.

Nu fick jag ordnat med inloggningen på mitt pensionskonto i Sverige.
Där var det många år sen jag var och kollade.
Var 4X mer än jag räknade med så det var ju positivt.
Många bäckar små som det heter.
På ett sätt hade det vart gött att bo i Sverige och betala skatt, slippa tänka själv, så skönt.
Jo låta Löfven, Lövin och Annie tänka för en låter du som en dröm :upanddown:

Liknande trådar

R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp