Den bästa Thailändska film jag har sett.

Hej

Vet inte hur det fungerar överallt men i Udon Thani visar man filmer med engelsk textning och det är ju jättebra, gör man inte det i övriga Thailand också?

Att se Thailändska filmer otextade kan ju vara problematiskt som utlänning, ofta blandar man ju dessutom dialekter hos karaktärerna, både Thai, Lao och Khamen förekommer ju plus slang och lite ovanliga och moderna uttryck.

Mvh isan lover
Hej isan lover

Jag vet inte hur det är i Thailand direkt men kan bara gå efter dom media jag själv använder för film dvs youtube och köpesfilm här. Och där saknas oftast engelska och bara thai. Har köpt några Thailändska filmer här i sverige och då fanns bara Thai tal och Thailändsk textremsa och då blev det genast problem då dom pratar fortare än jag hinner tyda vad dom säger. Visst man ser ju vad filmen handlar om men jag vet att man missar mycket då talet i deras filmer är ganska viktigt och påverkar handlingen och stämningen. Tror många filmer skulle mottagas väldigt bra om fler förstod dom. Skräck och rysare gör dom väldigt bra och Thai har ju väldigt mycket vidskepelse och myter som skulle och har blivit film av.

Men som sagt jag vet inte mycket om hur det är i Thailand då jag bara varit på Bio där 2 ggr i mitt liv och sett film.

Ett tips från mig på bra Thai drama/dokumentär genre golf pro story :) . Mycket familjärt och Thailänsk vardags sysslor i mellan träningarna på greenerna. P.S. på Netflix Asia
SmartSelect_20220106-201027_Netflix.jpg

Men som sagt jag vet inte mycket om hur det är i Thailand då jag bara varit på Bio där 2 ggr i mitt liv och sett film.

Har vara varit på bio en gång.... på lokala tempelområdet efter en marknadskväll så kom en ambulerande biograf... på en lastbil och duken spände de fast mellan två stora gamla träd...

Crying Freeman var det som visades

Är nog min största cineastiska upplevelse jag varit med om pga av alla omständigheter runt om kring...

/Enis

Har vara varit på bio en gång.... på lokala tempelområdet efter en marknadskväll så kom en ambulerande biograf... på en lastbil och duken spände de fast mellan två stora gamla träd...

Crying Freeman var det som visades

Är nog min största cineastiska upplevelse jag varit med om pga av alla omständigheter runt om kring...

/Enis
Hej

Det är verkligen trevligt men tyvärr har dessa ambulerande biografer minskat i antal, förr var dom vanligt förekommande överallt i landet, numera är det åtminstone i vår region allmer ovanligt.

Mvh isan lover

Hej

Det är verkligen trevligt men tyvärr har dessa ambulerande biografer minskat i antal, förr var dom vanligt förekommande överallt i landet, numera är det åtminstone i vår region allmer ovanligt.

Mvh isan lover

Tja tekniken har kommit i kapp i byarna...

Surf i stort sett varje telefon...

Mitt Bioäventyr var ju ett tag sedan ..... 1998

/Enis

Liknande trådar

R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G

Tillbaka