Thailand har utsetts till bästa turistland av svenskarna

 
Jag och polarn på varsin HD i Nashville :love_transparent: Lägg märke till Elvis brillorna 555 Nashville för övrigt tröttnar jag nog aldrig på.

IMG_1044.jpeg


IMG_1024.jpeg
Maten är väl inte så viktig på Hooters, minns inte ens vad vi käkade. Jag var i USA för en roadtrip (med bil) senast 2007. LAX - Palm Springs - Phoenix - Grand Canyon - Hoover Dam - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - Los Angeles. Körde med en flång ny Chevrolet Impala. Inte som en äldre Impala men riktigt bekväm ändå.
Tycker maten Hooters är viktigast. Tjejer finns överallt speciellt i Nashville, jeans, boots och hatt :love_transparent:
Glöm inte bort att jag enligt @Einar inte är så erfaren bland damerna så får lära mig en stund till 5555
 
Instämmer, var tillbaka på början av 90-talet men det var helt sönderbyggt så dit blev det inga fler resor.
Hej

Själv hyrde jag en liten bungalow i Lamai några gånger på 80-90 talet för 150 baht direkt vid stranden första gången jag var på ön, man hörde vågorna slå in mot stranden när man låg i sängen, vägen ifrån färjan runt ön bestod av sand och när det regnade blev det lätt översvämning på vissa platser och vägen kunde delvis spolas bort vilket gjorde det svårt att ta sig fram, ön drabbades dessutom av strömavbrott ibland så man behövde ha med sig en ficklampa.

Dom flesta barer och restauranger var byggda av bambu och hade sand som golv, det fanns ingen 7-eleven eller liknande heller ifrån början, men en liten Supermart öppnade på 90-talet, det var relativt oexploaterat och genuint på den tiden, det fanns en utomhus biograf och flera populära ställen serverade under bar himmel.

På den tiden var det väldigt lätt att komma i kontakt med och få vänner bland lokalbefolkningen, man kunde följa med en fiskebåt ut på natten och man blev hembjuden till Thailändare och deras familjer på ön.

Sista gången jag var där kände jag knappt igen mig längre, Lamai hade blivit en stad och nästan alla byggnader som fanns förr var borta, nu var charmen, den mysiga miljön och känslan av äventyr borta.

Mvh isan lover
 
Thailand är tveklöst ett turistland som passar de allra flesta. Förmodligen inte bäst på något men med höga poäng i de allra flesta klasser. Man kan fortfarande ta sig en riktig budgetsemester men ändå få hyfsad kvalitet på boende, mat etc eller man kan lyxa till det rejält och ändå bara betala motsvarande vad som är standard på många andra ställen.

Thailands enda problem är nog att det kan bli för populärt. Med en ständigt växande medelklass i Kina och Indien så kan många turiststäder om 5-10 år bli närmast förstörda, hade inte Covid kommit emellan så hade vi kanske redan varit där.

Inte så säker på att Thailand kommer hantera det så bra.
 
1690544193094.png

Längtar till Thailand i vinter. Kan bland annat promenera och titta på matmarknader mm. :cool:
Hej

Ja marknader är något jag gillar också, besöker lokala marknader minst 2 gånger i veckan. Gillar att gå runt och smaka på alla godsaker samtidigt som jag gör mina inköp av frukt, grönsaker, kött och fisk.

Sen brukar det bli några öl också innan jag återvänder till byn på salongen.

Mvh isan lover
 
Hej

Ja marknader är något jag gillar också, besöker lokala marknader minst 2 gånger i veckan. Gillar att gå runt och smaka på alla godsaker samtidigt som jag gör mina inköp av frukt, grönsaker, kött och fisk.

Sen brukar det bli några öl också innan jag återvänder till byn på salongen.

Mvh isan lover
Fisk av olika sorter brukar jag köpa och röka hemma. Är även populärt hos Thai:thumbsup:
 
Fisk av olika sorter brukar jag köpa och röka hemma. Är även populärt hos Thai:thumbsup:
Hej

Ja vi röker ju makrill hemma på ön, men i Isaan finns det hela 50-60 olika sorters fisk i Mekongfloden och dess biflöden, väldigt varierande i både storlek och smak, så det finns fisk som passar både som kokt, stekt, grillad, rökt och ångkokt.

Men det bästa på marknaderna tycker jag är att gå runt ock köpa lite olika sorters grejor för 10-20 baht som grillade kycklinglår, korvar, bläckfisk och kött, men även bakverk och traditionella sötsaker.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp